Grundregeln är ju 2mg per kilo, sen brukar jag alltid ta lite till för att vara på den säkra sidan. 225 mg är alltså lagom för folk som väger runt 100 pannor.
Jag personligen har fått bäst upplevelser när jag har tagit en lagom dos och sen varit nöjd där. Dom gånger jag har gett mig på att fylla på så har jag visserligen fått ett längre rus men eftersom kroppen bara klarar av en viss mängd MDMA (2 mg kilo alltså) så omvandlas resten till MDA och det ger en betydligt annorlunda upplevelse.
Även värt att tänka på när man fyller på, oavsett vad det är, är att man inte kommer högre än man gjorde vid första dosen eftersom kroppen helt enkelt maxar utsöndringen av dessa ljuvliga signalsubstanser. Fyller man på så är kroppen "trött". Vissa droger kan man hålla på ungefär samma nivå ett tag men MDMA är inte en av dom.
En variant som är rätt kul men svår att tajma in och som fungerar på allt med god nasal och oral biotillgänglighet är att först ta lejonparten av dosen oralt för att sedan i samband med att det börja slå snorta resten av dosen. Tajmar man det rätt så får man det snabbare påslaget från snortandet och den långsammare mjuka upcomen från det orala. Kul men svårt att få till som sagt.
Mitt råd är alltså att ta allt på en gång och vara nöjda med det. 225 mg är en rätt stadig dos, i fel del av "överkant" om man frågar mig men samtidigt så är den helt okej och kommer förmodligen att leda till en fantastisk afton.
Citat:
Ursprungligen postat av
norrlandsguldare
21.30 till 02.00 var väl inte en sådan kort tid? Eller? Jag upplever det som att ruset för mig brukar vara i 3-4 timmar innan det nästan helt har avtagit.
Man peakar, eller når platån om man så vill, i ungefär 2-3 timmar och sen tar det en till ett par timmar att nå basline. Lägg till 20-90 minuters onset och du landar på dryga 4-5 timmars rustid.
Jag har till och med källa:
https://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects.shtml