2014-04-30, 15:58
Medlem
Kardnialvokals avatar
Bernys beteende äcklar mig något enormt. Hon försöker inte ens. Jag lägger mitt sista hopp nu i att hon 1: får fängelse för innehavet av heroin och amfetamin eller 2: låst LVM-behandling. I båda fallen har Theus en god chans att då bli omplacerad och förhoppningsvis rehabiliteras från hennes pundarbehandling med dåliga utfodring och icke existerande motionsrundor.
Citera
2014-04-30, 16:03
Medlem
Ja herregud....
Hon tänker aldrig lämna bort Theus. Trots "kontraktet" med personalen. Inte för att jag trodde hon skulle hålla sitt ord, det gör hon aldrig, hon bryr sig inte. Hon har heller ingen anledning att längre försöka säga saker som "om jag tar ett återfall då lovar jag...."

Alla vet nu efter hennes eget erkännande att hon ljuger om allt. Det har man fattat ändå, men nu har hon sagt det rent ut själv, att hon ljuger om sina sjukdomaroch utnyttjar människor och situationer så det passar hennes egna syften. Och nu när bekännelsen kom fram finns ingen anledning för henne att försöka hålla uppe en "ansvarsfull" fasad, bättre då att hon åtminstone säger rent ut att hon inte kommer hålla sitt löfte ang Theus utan låta honom lida tills det blir som med Milo och katterna....

Hon hade tänkt stanna på psyket i två dar för att "vila" skrev hon. Det framgick inte var Theus skulle vara då, antagligen hos nån "bekant"... En matte som går från galenskap och poliser och ambulanser och hotanden och sover utomhus till självskador och fler poliser till att sen skyffla hunden att bo hos en "ny" tillfällig matte/husse under ett par dar...stackars djur.

Fast Berny tyckte ju att eftersom hon inte fick röka hur mkt hon ville när fan hon ville så åkte hon hem igen. Vet inte om jag ska anse att det var tur för Theus... Antagligen inte, nu börjar det väl om igen snart.
Och om Berny nu har en öppen lvm, varför blev hon då inte kvarhållen med lpt? Och sen åker hon bara hem och börjar glittra om att hon ser fram emot sommaren, skriva sin bok, spela boll i parken och drömmer om en roadtrip (ska Theus släpas med på den också då) och "jag vill titta på alla vindrickare och kunna känna att jag väljer bort alkoholen". Va? Hon är ju mitt uppe i ett heroinmissbruk och planerar för en alkoholfri sommar????

Ja, och så saknar hon sitt röda hår.
Men färga ditt jävla hår rött igen då, gå tillbaka till ALLT även utseendemässigt, du kan aldrig ändra dig, Berny. Det vet du själv, och som sagt, nu behöver du inte ens försöka hålla uppe nån fasad. Lycka till med ditt så kallade liv och ha en skön sommar. Hoppas du hittar några intressanta vindrickare att spana in medan du sparkar boll med din plågade stackars hund. Ynkrygg.
Citera
2014-04-30, 18:28
Medlem
habilgerbils avatar
Ni vet de där klippen på youtube som var populära för några år sedan där folk tog foton av sig själva varje dag under ett år eller mer och satte ihop till en film? Berny är en fantastisk kandidat för en sådan video.
Citera
2014-05-01, 15:37
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Ni vet de där klippen på youtube som var populära för några år sedan där folk tog foton av sig själva varje dag under ett år eller mer och satte ihop till en film? Berny är en fantastisk kandidat för en sådan video.

Hon gjorde en sån för kanske ett halvår sen. Eller vem det nu var som gjorde den, sök i tråden och du skall finna!
Citera
2014-05-02, 10:34
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Hon gjorde en sån för kanske ett halvår sen. Eller vem det nu var som gjorde den, sök i tråden och du skall finna!

Antar du menar denna: https://anonfiles.com/file/172053117d35773a74a77412076ed98c
Citera
2014-05-02, 19:24
Medlem
Jag tror att Björnys nya roman kommer heta Keso.
Citera
2014-05-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelparasiten
Jag tror att Björnys nya roman kommer heta Keso.

Hon kan göra en egen version av DSM IV. "100 varianter av keso - lär dig fejka dina diagnoser".
Citera
2014-05-03, 01:37
Medlem
elizadeaths avatar
Ingen som anmält vanvård av Theus till berörd instans än?
Märkligt fenomen dock i bloggen: B lovar saker & skriver hela romaner om hur hon ska ta hand om hunden, men när det väl kommer till kritan blev det... Keso av allt.
Det märkligaste är ju hur alla Bernyaner trots detta ivrigt fortsätter ryggdunka Queen B och berätta hur duttig hon är. Alla som anmärker eller undrar saker lite skeptiskt är ju onda näthatare.
Citera
2014-05-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Ingen som anmält vanvård av Theus till berörd instans än?
Märkligt fenomen dock i bloggen: B lovar saker & skriver hela romaner om hur hon ska ta hand om hunden, men när det väl kommer till kritan blev det... Keso av allt.
Det märkligaste är ju hur alla Bernyaner trots detta ivrigt fortsätter ryggdunka Queen B och berätta hur duttig hon är. Alla som anmärker eller undrar saker lite skeptiskt är ju onda näthatare.

Tycker personalen på boendet borde göra det. Särskilt med tanke på kontraktet. Även om Berny skiter i avtalet och det inte är juridiskt bindande borde de ändå kunna använda sig av deras överenskommelse och ta kontakt med djurskyddet.

Men antagligen kommer Berny i ett sånt läge skärpa till sig tillfälligt, sminka sig fint med glittrande ögonskugga och prata sig varm om hur hon visserligen varit i en "svacka" men nu är på rätt väg igen.....
Hon har ju ljugit sig fri förr...

Och bernyanerna är obotliga, det finns inget hopp för dem, de är totalt sektskadade. Det är sorgligt, speciellt med tanke på att det är mest unga tjejer.
Citera
2014-05-03, 09:20
Medlem
Nu försöker de påstå i Bernys blogg att "K" som skrev kritik mot Berny är en person här på flashback.... Tröttsamt att bara för att nån kritiserar kära bääääääärny så är det automatiskt en "flashbackare" och i detta fall tydligen en specifik flashbackare...

Som om inte folk kan ha åsikter om Berny ändå? För övrigt skulle bernyanerna ha nytta av att själva gå in här och verkligen läsa tråden. Det finns mkt trams men också jävligt mkt sanningar, som tex Bernys egen bekännelse....
Men som jag skrev tidigare, de är så indoktrinerade av Bernys helgongloria att de inte tar till sig nåt annat.

(Och nej, det är inte jag som är "K" heller...)
Citera
2014-05-03, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Tycker personalen på boendet borde göra det. Särskilt med tanke på kontraktet. Även om Berny skiter i avtalet och det inte är juridiskt bindande borde de ändå kunna använda sig av deras överenskommelse och ta kontakt med djurskyddet.

Men antagligen kommer Berny i ett sånt läge skärpa till sig tillfälligt, sminka sig fint med glittrande ögonskugga och prata sig varm om hur hon visserligen varit i en "svacka" men nu är på rätt väg igen.....
Hon har ju ljugit sig fri förr...

Och bernyanerna är obotliga, det finns inget hopp för dem, de är totalt sektskadade. Det är sorgligt, speciellt med tanke på att det är mest unga tjejer.

Finns det något som talar för att det överhuvudtaget fanns ett kontrakt från början? Det kan ju vara en av Bernys lögner... Och om det nu finns kontrakt, hur är det då gjort? Tror knappast att Berny skulle skriva under ett papper där det står att Theus ska tas ifrån henne "vid återfall". Eller överhuvudtaget.
Citera
2014-05-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KidUNot
Finns det något som talar för att det överhuvudtaget fanns ett kontrakt från början? Det kan ju vara en av Bernys lögner... Och om det nu finns kontrakt, hur är det då gjort? Tror knappast att Berny skulle skriva under ett papper där det står att Theus ska tas ifrån henne "vid återfall". Eller överhuvudtaget.

Det var Berny själv som skrev på sin blogg att hon upprättat ett sånt kontrakt med personalen att vid återfall så skulle hon lämna bort Theus och att personalen då skulle se till att det blev gjort.

Men det är klart att Berny kan ha ljugit om det för att framstå som "ansvarsfull". För övrigt så även om det verkligen finns ett "kontrakt" så tror jag inte det är juridiskt bindande, så det har nog ingen betydelse alls. Men personalen borde ju oavsett det kunna kontakta djurskyddet tycker man, de ser ju hur hon har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in