Citat:
Ursprungligen postat av
KidUNot
Jag vet att B skrev det på sin blogg. Men det var just det jag undrade: Det kommer direkt från henne, och med tanke på hennes lögner, finns det något kontrakt överhuvudtaget? Och om det nu finns ett sådant kontrakt med personalen, är det muntligt, skriftligt, finns det något överhuvudtaget som innebär att B skulle behöva stå för sina ord?
För mig låter det väldigt konstigt att göra upp ett sådant kontrakt med personal på ett LSS-boende. Det är ju inte därför de är där. Men om det finns, undrar vad personalen säger nu när Berny uppenbarligen inte tänker ge ifrån sig Theus under några som helst omständigheter?
De är nog inte väl till mods men kan nog inte göra så mkt, annat än anmäla och varför de inte gör det är ju frågan. De, om några, borde ju anses trovärdiga och tas på allvar vid en ev anmälan, till skillnad från nån som anmäler helt anonymt. De kan ju verkligen berätta vad de ser med egna ögon så att säga.
Men de kanske inte vågar för att Berny blir tokig, hon har ju redan hotat och skrämt dem (såvida inte det också var lögn och överdrift från bernys sida). Men även om det var sant med hotelserna så borde de agera ändå när det gäller hunden, hotfulla brukare på LSS-boenden får ju inte göra som de vill bara för att de hotar/skrämmer personalen, då vidtar man åtgärder för att skydda såväl personal som brukare (och i detta fall, hunden).
Men det där snacket om hotelser och polis etc var nog kraftigt överdrivet från Berny, annars hade hon sannolikt blivit lpt:ad och polisanmäld.
Sen kan det ju ha kommit in anmälningar ang Theus som vi inte vet om men som lämnats utan åtgärd. Tyvärr är det ju så att djurskyddsmyndigheterna ofta kan vara överhopade med anmälningar och bara tar de mest akuta, alternativt nonchalerar anmälningar.
Edit: Det enda som rent juridiskt skulle kunna tvinga henne att hålla sitt löfte är (som jag förstår det, jag kan ha fel) att hon beläggs med djurförbud från myndigheterna, och om hon därefter bryter mot förbudet och skaffar nya djur så kan de nya djuren tas ifrån henne. Men vad hon än har för avtal med personalen med Theus, om det finns överhuvudtaget, så är det knappast tvingande.