Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Nu spekulerar jag bara men det kan vara för att uppfödningen ligger i Lammhult vilket är en bra bit från Skåne och för många icke-skåningar är Malmö/Lund lite same same. Dessutom har jag funderat över att uppfödningen ligger så långt uppåt landet (eh, jämfört med Malmö då). Någon måste ju ha kört upp dit och hämtat hunden. Tvivlar på att Berny fått skjuts till Lammhult och tillbaka för att hämta en hund. Vilken person som är stabil nog att ha både körkort och bil, skulle hon känna och som dessutom skulle ställa upp med det? Åh andra sidan är svaret från uppfödaren åter igen konstigt. Först skriver hon bara i en mening att hon inte sålt en hund till "denna person". I nästa mail skriver hon att hon nekat Berny köpet. Liksom que? Så då känner hon till Berny med andra ord? Äh har gjort vad jag kunnat. Jag vill bara sätta en nagel i ögat på Berny eftersom hon misskött Theus och det gör mig sur, jävligt sur. Och om jag kan göra det genom att maila uppfödaren så gärna för mig. Trist bara att uppfödaren antagligen är lika loco själv.
Aha!

Ja, jag försökte tänka Malmö & Lund ur en skånings perspektiv men misslyckades, haha.
Det där med körkort tänker jag inte på. Alltid är du ett steg före.
Ja, det lär ju inte bli bättre nu heller. :/ Tycker iaf det var bra gjort av dig.
Nog att LS har brister men om man fortsätter anmäla kanske de reagerar...? & tar med citat ur bloggen då, kommande som gamla.