2013-12-11, 15:56
Medlem
litendockas avatar
Apropå Emma, kolla hennes handled... Varför?

http://instagram.com/p/hlGbhctKMV/
Citera
2013-12-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Apropå Emma, kolla hennes handled... Varför?

http://instagram.com/p/hlGbhctKMV/

Ser nästan målat ut?
Tror hon fejkar allt. På porrbilder hon lägger upp ser man inga skärsår på armarna. Hon är ju dessutom noga med att lägga ett färgat filter på "sår-bilderna".
Citera
2013-12-11, 16:33
Medlem
Jordbruksverkets ägarregister är ändå inget bindande juridiskt.
Det spelar ingen roll vem som står som ägare där. Därmed inte sagt att man inte SKA registrera sig som ägare, klart man ska, men nej, random människa kan inte regga sig som ägare & lagligt stjäla hunden.
Undrar om det är B som står som ägare i SKK, den som dolt sig alltså...
Citera
2013-12-11, 18:33
Medlem
Kardnialvokals avatar
HAH!

Citat:
Ja du hur vet du att de är Ghostrider? Dels se han inte ut som han gjorde då han va valp. Hittar inga valp bilder heller.

Jag sålde honom till en lärare i Lund, men jag ska ringa och kolla med dom.

Ja Jag nekade henne att köpa valp… hunden se ok ut på korten och hoppas han mår bra.

Då vet vi det. VSG för info.
Citera
2013-12-11, 18:55
Medlem
BlotGoths avatar
"theus som valpknodd" https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/q71/s720x720/1461086_267115210103087_1193739118_n.jpg 2 timmar sedan på Facebook..
Citera
2013-12-11, 18:59
Medlem
Varför skrev hon att valpen åkt till Malmö då om den nu hamnade i Lund? Är det sant så är det ju det helt enkelt, tycker bara det är så mycket som är så konstigt. Men men, B är hemma nu & får väl tillbaks honom snart.

Edit: Äh, mina funderingar spelar ingen roll nu.
Senast redigerad av smokemeaway 2013-12-11 kl. 19:07.
Citera
2013-12-11, 19:00
Medlem
"För alla som seriöst funderar på en collie kan jag verkligen rekommendera att ta kontakt med Amyfield där Theus kommer ifrån. "

Bernys blogg.
Kollade komiskt nog bloggen en minut efter ovanstående postat inlägg & hon har gjort ett inlägg om Theus där hon skrev detta, i eftermiddag.
Citera
2013-12-11, 19:08
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Varför skrev hon att valpen åkt till Malmö då? Är det sant så är det ju det helt enkelt, tycker bara det är så mycket som är så konstigt. Men men, B är hemma nu & får väl tillbaks honom snart.

Nu spekulerar jag bara men det kan vara för att uppfödningen ligger i Lammhult vilket är en bra bit från Skåne och för många icke-skåningar är Malmö/Lund lite same same. Dessutom har jag funderat över att uppfödningen ligger så långt uppåt landet (eh, jämfört med Malmö då). Någon måste ju ha kört upp dit och hämtat hunden. Tvivlar på att Berny fått skjuts till Lammhult och tillbaka för att hämta en hund. Vilken person som är stabil nog att ha både körkort och bil, skulle hon känna och som dessutom skulle ställa upp med det? Åh andra sidan är svaret från uppfödaren åter igen konstigt. Först skriver hon bara i en mening att hon inte sålt en hund till "denna person". I nästa mail skriver hon att hon nekat Berny köpet. Liksom que? Så då känner hon till Berny med andra ord? Äh har gjort vad jag kunnat. Jag vill bara sätta en nagel i ögat på Berny eftersom hon misskött Theus och det gör mig sur, jävligt sur. Och om jag kan göra det genom att maila uppfödaren så gärna för mig. Trist bara att uppfödaren antagligen är lika loco själv.
Citera
2013-12-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
"För alla som seriöst funderar på en collie kan jag verkligen rekommendera att ta kontakt med Amyfield där Theus kommer ifrån. "

Bernys blogg.
Kollade komiskt nog bloggen en minut efter ovanstående postat inlägg & hon har gjort ett inlägg om Theus där hon skrev detta, i eftermiddag.

Tycker ändå att det är bra att dom fick kontakt. Hoppas dom behåller den! Cred åt uppfödaren att hon trots att hon nekade först (nekar hon fortfarande? ) ändå undersökte saken och kontaktade b. En kontakt som kan komma att bli guld värd om b tar hjälp och om uppfödaren orkar. Min erfarenhet är att uppfödare uppskattar att få följa sina valpar och att man ber dom om råd om det skulle vara något. Måste dock vara lite bittert för henne att b lyckades få hunden trots att hon nekade henne. Men nu är det väl bara att göra det bästa av situationen antar jag...
Citera
2013-12-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Nu spekulerar jag bara men det kan vara för att uppfödningen ligger i Lammhult vilket är en bra bit från Skåne och för många icke-skåningar är Malmö/Lund lite same same. Dessutom har jag funderat över att uppfödningen ligger så långt uppåt landet (eh, jämfört med Malmö då). Någon måste ju ha kört upp dit och hämtat hunden. Tvivlar på att Berny fått skjuts till Lammhult och tillbaka för att hämta en hund. Vilken person som är stabil nog att ha både körkort och bil, skulle hon känna och som dessutom skulle ställa upp med det? Åh andra sidan är svaret från uppfödaren åter igen konstigt. Först skriver hon bara i en mening att hon inte sålt en hund till "denna person". I nästa mail skriver hon att hon nekat Berny köpet. Liksom que? Så då känner hon till Berny med andra ord? Äh har gjort vad jag kunnat. Jag vill bara sätta en nagel i ögat på Berny eftersom hon misskött Theus och det gör mig sur, jävligt sur. Och om jag kan göra det genom att maila uppfödaren så gärna för mig. Trist bara att uppfödaren antagligen är lika loco själv.

Aha! Ja, jag försökte tänka Malmö & Lund ur en skånings perspektiv men misslyckades, haha.
Det där med körkort tänker jag inte på. Alltid är du ett steg före.
Ja, det lär ju inte bli bättre nu heller. :/ Tycker iaf det var bra gjort av dig.
Nog att LS har brister men om man fortsätter anmäla kanske de reagerar...? & tar med citat ur bloggen då, kommande som gamla.
Citera
2013-12-11, 20:23
Medlem
Gafflens avatar
Jag är sjukt förvirrad...

Enligt uppfödaren NEKADE hon att sälja hund till Berny, men Berny påstår sig ha köpt Theus därifrån?
Tror ju inte uppfödaren är helt ärlig här.
Citera
2013-12-11, 20:52
Medlem
sinfons avatar
Ja, det är ju uppenbart att uppfödaren först drog öronen till sig och låtsades att hon inte kände till Berny - för att sedan själv ta kontakt med henne på facebook. Och nu är det så gulligt så, B har till och med fått höra historier om Theus som valp. Detta sammantaget tycker jag inte uppfödaren verkar helt hundra i huvudet själv, men skitsamma. Det borde kvitta fullständigt hur den hunden ser ut att må på några bilder, hade jag fått veta att den levde hos en person som...

- För bara ett par år sedan köpt en likadan collie under tiden som tung narkoman, tvingat den leva i ett utspårat zoo fullt med lidande djur och bajs överallt för att sedan tvinga den leva som HEMLÖS och till sist bli av med den.

- ALDRIG har haft en period av stabilt mående längre än ett par månader, något som hon trots egen utförlig dokumentation på internet vägrar inse utan räknar istället sina jävla nystartsförsök som någon slags trial and error som bara liksom hör till. Bara att man försöker gör ju att man är så staaark!

- Jag kan dessutom inte ens minnas när hon senast bodde på en egen fast adress (alltså inte behandlingshem) i längre än ett halvår, snart inkluderat nuvarande LSS-boende. Hon är en uppenbart stressad och söndrig människa som inte klarar av att sluta fly.

- Är dömd för brott som hon dessutom nu medgett att hon begått nya av så sent som i somras/höstas då hon knarkade med Emma. Emma som för övrigt är den enda som kan hjälpa henne passa hunden. En människa som är så fantastiskt störd att om man slår upp det i en ordbok är där ett bildspel på hennes "fake plastic boobies", medicinkartor och finniga röv.

...så hade jag varit betydligt oroligare för hur hunden egentligen har det. Berny Pålsson har aldrig lyckats med något i längden. Allt hon gör är förstör - sig själv, ekonomin, lägenheter, människor, djur, chanser och möjligheter. Vid det här laget måste man ju räknas som idiot om man tror något annat.
Senast redigerad av sinfon 2013-12-11 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in