2014-01-31, 12:36
Medlem
Citat:
Dansken. Idag, 08:59
Du är den du är ja. Tänkte du kanske ville veta att Milos blev avlivad för ca ett pr sedan. Jag har inte velat skriva här tidigare med risk för att outa mig. Milos var både strykrädd och hade ett väldigt dåligt psyke enligt en kontakt till mig. Han var rädd och aggressiv. Bea jobbat Berny. Och nu har du en ny hund som får ligga instängd när du är ute och knarkar. Jag har en uppriktig fråga till dig. Jag känner en person som skulle kunna ta hand om theus. Han skulle isf komma till ett hem där han hade tillgång till att springa ute på landet, i en lugn trygg och hundvan miljö. Om du brydde dig det allra minsta om din nuvarande hund skulle du överväga detta. Jag kan förmedla kontakten till familjen isf. Undrar om du kommer våga svara på detta, tänk på att det vore för Theus bæsta.

Dar ser man, har undrat vad som hande med Milo, annat an att han blev frantagen Berny. Intressant.
Citera
2014-01-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Dar ser man, har undrat vad som hande med Milo, annat an att han blev frantagen Berny. Intressant.

Fyfan. Stackars Milo. Jag blir så jävla ledsen när jag tänker på Bernys djur, vad de tvingas stå ut med för att hon beter sig som ett svin. Det är sorgligt att hon inte kan ta hand om sig själv, men det väsentliga är att hon skadar så många individer runt sig. Det är därför den här tråden ens lever, även om en del verkar tro att den handlar om att enbart kasta skit på henne.

Ska du bete dig svinaktigt, Berny, så kan du väl åtminstone isolera dig så att andra slipper lida för din egoism.. Eller vakna och ryck upp dig nån jävla gång.
Citera
2014-01-31, 15:32
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura

Hon ger svar på tal också. Tycker det är lustigt att hon i bloggen lite kryptiskt medger att hon inte tar hand om Theus så bra som hon borde samtidigt som hon försöker förneka att hon egentligen är TOTALT olämplig som hundägare så fort någon påpekar något. Jag blir inte ett dugg förvånad om den där Dansken talar sanning om precis allt denne skriver, men Berny vill bara få det till elakhet. Såg någon tragisk kommentar i bloggen under ett annat inlägg "ska man inte få ha djur för att man är missbrukare??" - NEJ! Jag tycker det är ganska självklart hur olämpligt det är. En hamster på sin höjd om man är en s.k funktional junkie som inte glömmer att mata den men inte en jävla hund. Man ska inte ha hund eller djur överhuvudtaget om man inte kan sköta dem ordentligt. Vilket man inte kan om man är missbrukare och ständigt söker nästa sil, är påverkad, blir abstinent om man inte får tag i sin skit. Man ska inte ha hand om djur om man är körd i skallen av knark!
Citera
2014-01-31, 16:26
Medlem
Nya blogginlägget. Faan vad hög hon är nu alltså. Och Emma är på väg.... Och Berny poängterar att hon VERKLIGEN INTE tänker ge Emma hennes jungfrusil för hon brukar VERKLIGEN INTE skjuta i sina vänner heroin. Bra Berny, då vet vi det, för det fanns tydligen anledning att tro att det var precis vad du planerat att göra...???
Citera
2014-01-31, 17:13
Medlem
Kardnialvokals avatar
Herre min gud, här händer det grejer. Tydliga rop på hjälp i vartenda inlägg. Bara det faktum att hon lägger upp en video där hon är så påtänd att hon knappt kan prata säger ju allt. Och bilderna där hon sminkat läpparna för att se sjukare ut är så jävla lol. För tankarna till Simpsons-avsnittet där Homer skjuter smink i ansiktet på Marge med en shotgun http://photos1.blogger.com/blogger/5131/1758/1600/%5Bsimpsons%5D%20Classic%20moment%20makeupgun.jpg

Skiter i sedvanlig ordning fullständigt i vad Berny gör mot sig själv. Om hon sitter och skjuter heroin om dagarna eller går på sub bekommer mig inte. Däremot gör det mig ledsen att Theus måste gå igenom det här en gång till. Självklart har hon glömt sitt löfte där hon heligt lovade att lämna bort honom om hon började knarka igen.
Citera
2014-02-01, 16:02
Medlem
Jag förstår inte hur hon kan börja med heroin efter så lång tid igen (om hon gjort det) när kärleken i hennes liv dog av det. LITE viljestyrka har hon väl? Hon kan inte vara beroende om hon varit ren från heroin så länge. Jag är inte imponerad. Var det det här Niklas hade velat, Berny? Hade han inte velat att du skulle leva ditt liv och vara lycklig?
Citera
2014-02-01, 16:45
Medlem
kupochans avatar
Från bloggen: Jag hittade en present från min goda vän som nu är död. En flaska vin han en gång tog med sig på ett av sina besök här. Runt flaskan har han fäst en liten vit blomma. Det är därför jag sparat flaskan. Jag har också foton på honom och mig och mina minnen. Men jag orkar inte känna ännu.

Ja då har hon ju en ursäkt att dricka den flaskan eller? Om hon börjar fylle-blogga så kan hon skylla på "min döda väns present! Jag var tvungen att dricka den för att känna mig närmare honom!".
Kanske är jag lite väl hård mot henne, men hon har ju inte direkt bevisat att hon har viljestyrka till speciellt mycket.

Berny om du läser detta (vilket jag 100% tror att du gör): Häll ut vinet och spara flaskan. Din vän hade blivit stolt över dig för det.
Citera
2014-02-01, 23:02
Medlem
Förlåt för att jag fick dig att gråta, Berny. Jag blir bara så ledsen när jag ser den utvecklingen. Det finaste du kunde göra för att hedra hans minne är att älska dig själv såsom han älskade dig, vara lycklig, finna frid i dig själv. Berny, fällde faktiskt en tår när jag läste att du berördes av det jag skrev. Jag vet att det är SVÅRT men jag blir ledsen och jag blir arg och jag vill att du ska klara dig.
Citera
2014-02-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Förlåt för att jag fick dig att gråta, Berny. Jag blir bara så ledsen när jag ser den utvecklingen. Det finaste du kunde göra för att hedra hans minne är att älska dig själv såsom han älskade dig, vara lycklig, finna frid i dig själv. Berny, fällde faktiskt en tår när jag läste att du berördes av det jag skrev. Jag vet att det är SVÅRT men jag blir ledsen och jag blir arg och jag vill att du ska klara dig.

Mycket fint skrivit, Ponnyn.
Citera
2014-02-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny

Jag går in här och svarar, väljer att göra det oavsett alla andra. Ja jag berördes. Det krackelerade och gjorde så jävla ont. Någon annan här inne skrev att jag väl lät Nicklas dö, det gjorde inte ont på samma sätt. Det du skrev var på ett sätt så jag började gråta. Jag gråter sällan. Jag grät inte när Nicklas dog. Jag gråter nästan aldrig. Jag vet inte varför jag började igen. Det blev ett avslag på behandlingshemmet och det fick mig att tänka på mitt eget rotlösa beteende, att så fort jag tröttnar/ blir för jobbigt vill vidare. Det sitter i redan innan hemlösheten. Så nu vill jag inte dit. Men jag har funderat på om det var en just då omedveten barnslig hämnd eftersom jag inte fick en plats just för att jag var för ren. Eller så grep jag till med det för att klara mig utan behandlingshemmet. Jag vet faktiskt inte. Kanske en enda liten impuls som jag inte hann ta kontroll över, så enkel kanske det vidriga är.

Bli inte ledsen för att jag är som jag är. Ni har rätt i så mycket av era tankar härinne, fel i mycket, men jag är störd. Mina diagnoser är sanna (alltså fastställda av läkare)men jag tror att min sjukdom handlar om något helt annat än schizofreni osv.Jag vill inte vara som jag är. All vetenskap säger att det är kroniskt, inte finns någon behandling som botar. Jag bryr mig inte längre vad vetenskapen eller läkare säger. Jag vill kunna förändras. Jag kan intellektuellt förstå, borde det inte finns en chans till förändring då?

Jag blir hur som helst berörd IGEN av det du skriver. Du vill se mig klara mig säger du. Rent fysiskt kommer jag nog göra det om jag inte slarvar och tar en överdos men om inte det så kommer jag nog aldrig ta livet av mig. Jag är inte känslomässigt styrd på det sättet. Visst kan jag verka känslomääsig ooch dramatisk men jag styrs inte av känslor. Jag vill kunna känna. Jag vill kunna bli mänsklig men jag vet inte hur man gör. Jag vet heller inte hur man bygger upp nått efter allt. Hemlösheten var hemsk och jag har svårt att anpassa mig tillbaka. Nicklas död var värre än jag någonsin kommer tillåta mig känna. Jag har varit med om övergrepp som barn men det har många. Dom flesta blir inte som jag för det. När jag skriver detta är jag ren och helt ärlig. Kanske gör jag fel som ger er denna sanning men då får jag stå för det.

Tack för att du påminner mig om Nicklas.
Citera
2014-02-02, 01:26
Medlem
kupochans avatar
Måste bara säga att jag inte känner mig helt okej med mina förhastade slutsatser jag drog om det där vinet. Fick faktiskt mig en tankeställare. Jag drog liksom slutsatsen att flaskan var oöppnad och då drog hela tankeverkstade igång med att "Oh, nu kommer Berny supa". Dumt och förhastat.

Jag är inte överens med ditt beteende men det du skrev precis var väldigt träffande och måste jag säga- uppriktigt (för att komma från dig).

Har aldrig önskat dig illa. Är hård och kritisk och inte alltid jättesnäll. Men aldrig medvetet önskat dig illa. Tror inte det är många här som gör det faktiskt. Tonen är hård- men så är det flashback också.
Senast redigerad av kupochan 2014-02-02 kl. 01:49. Anledning: stavfel
Citera
2014-02-02, 03:02
Medlem
Denosynliges avatar
Jaha då var vi här igen då... Historian upprepar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in