2014-04-13, 21:04
Medlem
Oboy med grönt?

Tjena! Ni får ursäkta mig om det redan finns svar på detta någonstans på forumet vilket det säkert finns, men jag har letat lite och inte riktigt hittat ett klart svar på vad jag söker..

Jag brukar göra haschoboy, alltså att jag smälter ner hasch i smör och sedan blandar detta med oboy och dricker. Jag blev sjukt sugen på att göra det ikväll! men har enbart grönt för tillfället..
Funkar detta på samma sätt? Behövs det mer eller mindre eller ska något göras annorlunda?
Citera
2014-04-13, 21:17
Medlem
pajasos avatar
Lite mer skulle jag säga men inte överdrivet om det bara är till 1 person, det funkar ungefär på samma sett förutom att du måste sila ur vätskan. Det finns hur mycket förklaringar som helst på nätet. glhf
Citera
2014-04-13, 21:18
Medlem
En fråga.

Varför inte bara röka gräset istället? själv så tycker jag den bästa känslan på cannabis är den som man får när man röker
Citera
2014-04-13, 21:59
Medlem
SirMunchalots avatar
Du har ju den gigantiska tråden om att äta cannabis
Citera
2014-04-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrlx
Tjena! Ni får ursäkta mig om det redan finns svar på detta någonstans på forumet vilket det säkert finns, men jag har letat lite och inte riktigt hittat ett klart svar på vad jag söker..

Jag brukar göra haschoboy, alltså att jag smälter ner hasch i smör och sedan blandar detta med oboy och dricker. Jag blev sjukt sugen på att göra det ikväll! men har enbart grönt för tillfället..
Funkar detta på samma sätt? Behövs det mer eller mindre eller ska något göras annorlunda?

Enligt min erfarenhet så brukar jag röka gräs. När jag lagat mat/oboy med CB så upplever iaf jag att jag får ut mer rus av standardhasch än vanligt gräs vid tillagning och således känns det mycket mer waste att vara en ko och äta gräs. Standardhasch går ju dessutom ofta att köpa billigare än weed och det känns således mer ekonomiskt motiverbart. För att det ens skall ge ett någotsånär göttigt rus krävs det trots allt att man konsumerar 2-4g(såklart beroende på tolerans).

Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
En fråga.

Varför inte bara röka gräset istället? själv så tycker jag den bästa känslan på cannabis är den som man får när man röker

I min mening är det två helt skilda upplevelser, den bängheten man får av att käka som kommer krypandes och når sin peak efter ett par timmar och känns rätt annorlunda från när man röker. Jag brukar heller aldrig röka CB när jag käkat förrän ruset från när jag ätit börjat lägga sig. Annars blir det bara som en vanlig benghet och då är det en jävla ekonomisk waste att äta skiten.
Senast redigerad av dr.Van-Imo 2014-04-13 kl. 22:04.
Citera
2014-04-14, 00:47
Medlem
Det funkar att ha i grönt fast vad jag märkt när jag gjort té får du ha i lite mer, är det hasch räcker en 0,5a typ men de gånger jag gjort med grönt har det blivit lite klenare. Men funkar gör det absolut, krossa/smula weedet ordentligt bara
Citera
2014-04-14, 12:25
Medlem
C-3POs avatar
Ta det här:

(FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

Jag gjorde o'boy med gräs i helgen och det funkade fint. Jag har ingen bra våg så det var väl någonstans mellan 0,5-1g som åkte i.
Senast redigerad av C-3PO 2014-04-14 kl. 12:28.
Citera
2014-04-14, 18:43
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Oboy med grönt? infogad.

/Mod
Citera
2014-04-15, 20:35
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Ta det här:

(FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

Jag gjorde o'boy med gräs i helgen och det funkade fint. Jag har ingen bra våg så det var väl någonstans mellan 0,5-1g som åkte i.

O'boy är klockrent att göra på gräs. Får jag fråga hur länge du lät stå på plattan? Jag har ganska hög tolerans och röker dagligen och blir riktigt stekt på 0.5 i en kopp. Bra kvalitet på örten?
Citera
2014-04-15, 22:02
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
O'boy är klockrent att göra på gräs. Får jag fråga hur länge du lät stå på plattan? Jag har ganska hög tolerans och röker dagligen och blir riktigt stekt på 0.5 i en kopp. Bra kvalitet på örten?
När jag tänker närmare på det så var det nog inte ens 0,5. Jag smular ner gräset i en kastrull med lite smör, smälter och låter det stå på svag värme ca 30 min. Sedan är det bara att hälla i mjölk och o'boy efter behag. Det jag har hemma nu är av bra kvalité och jag har inte så hög tolerans.
Citera
2014-04-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes

Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
När jag tänker närmare på det så var det nog inte ens 0,5. Jag smular ner gräset i en kastrull med lite smör, smälter och låter det stå på svag värme ca 30 min. Sedan är det bara att hälla i mjölk och o'boy efter behag. Det jag har hemma nu är av bra kvalité och jag har inte så hög tolerans.

Låter som rejält slöseri med 0,5. Jag blir helt stekt på 0,2g weed när jag bakat noggrant trots tolerans.
Citera
2014-04-15, 23:57
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Låter som rejält slöseri med 0,5. Jag blir helt stekt på 0,2g weed när jag bakat noggrant trots tolerans.
Mina viktangivelser ska nog tas med en rejäl näve salt. Jag har ingen vettig våg och jag bara uppskattar hejvillt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in