2014-04-28, 15:01
Medlem
Jag skulle vilja se 2 DH's med min build , plus en WD och en Wizard.
Det skulle bli slaktkalas på T6.
Citera
2014-04-28, 15:22
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Ni som litar blindt på streamare och vanliga builds, kanske ska skapa eget sinne
Ja jag håller med om att man inte blint ska kopiera de builds som är mest populära. Men det finns oftast en anledning till att en build är otroligt populär, och det är för att den funkar.
Så det är en bra utgångspunkt att börja från en populär build, sedan får man göra justeringar bland sina skills utefter vad för gear man har, och framförallt utefter vad man tycker är roligt.
Citera
2014-04-28, 16:11
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Ja jag håller med om att man inte blint ska kopiera de builds som är mest populära. Men det finns oftast en anledning till att en build är otroligt populär, och det är för att den funkar.
Så det är en bra utgångspunkt att börja från en populär build, sedan får man göra justeringar bland sina skills utefter vad för gear man har, och framförallt utefter vad man tycker är roligt.

Roligt säger du? Det här spelet är väl inte roligt?
Beroendeframkallande jakt efter prylar som man aldrig hittar, frustration, sömnsvårigheter och krokodiltårar är vad man får ut av det här skiten haha

Men jag håller helt med om att allt för få tar sitt gear i betraktning utan bara kör en safe build istället. då försvinner ju halva "nöjet"...

farma act1 efter en viss ring idag? nej just de, du har redan två ja! "ditt vider"
Citera
2014-04-28, 16:18
Medlem
Citat:

En anledning kan vara grupptrycket.
Om nån känd streamare kommer på en build som funkar, så följer alla den blint.
Då har den inte blivit populär för man har en egen tanke , utan för att en "nät-kändis" kommit på den.

Min build funkar ju uppenbarligen väldigt bra, men ändå är det ingen som använder just den. För jag är ingen kändis. Min build skapar inget grupptryck, men fungerar klockrent.
Det är ju ganska uppenbart också när folk utan att jag ber om det berömer min skada.

Var förövrigt en DH häromdan som körde den allmänna builden som frågade om min build. Jag berättade och han blev intresserad att testa.
Sen berättade jag att jag var den som kommit på builden, då svalnade hans intresse totalt.
Senast redigerad av 1988 2014-04-28 kl. 16:20.
Citera
2014-04-28, 16:33
Medlem
Förövrigt så är build för mig inte enbart skillsen, utan även utrustningen (eller gear som ni säger).
Utrustningen ingår ju i builden.
Tex CC , CD , Attack speed , Life on hit , Elemental % damage och sen alla orangea specialtexter och dess färdigheter osv.
Citera
2014-04-28, 16:35
Medlem
fgnms avatar
Citat:

Tjena, flashbackproffs här.

Håller med om att man själv optimerar sin build bäst utefter gear och spelstil. Kör själv generisk fire ca dh med ungefär samma gear och damage som dig, 4p mara osv. Det absolut största problemet jag har med din build är dina sentrys. Du pratar om att du carryar dina grupper, gör mest dmg osv. men då undrar jag hur lång build-up tid har du inte? Dvs. hur lång tid tar det för dig att komma upp i max dps? Vad jag förstått är sentrys sega som fan på att komma igång och göra dmg och hur lång tid tar det inte då att sätta upp 4 st. Det jag vill komma fram tid är under tiden som du lägger upp torn har jag redan skickat iväg ett par cluster arrows.

Du jämför sen dina sentrys dmg med en hatred generator och påstår att "Cluster arrow gör massiv skada men den skjuter inte konstant pga dyr Hatred kostnad", hälften rätt iaf. Hela poängen med en CA build är att kunna skjuta den konstant, reduced resource cost är main stat vilket gör den aningens gear dependent (cindercloak, prides fall, captains set bonus osv. hjälper). Sen kör jag personligen bara med en ren dmg passive (5% crit) sen perfectionist, night stalker och blood vengence, allt för att i slutändan kunna spamma mer ca.

Hade jag varit dig, som verka gillar pets/sentrys, så hade jag gått phys dmg istället och skippat fire helt. Men vad vet jag, låtsades bara, är inget flashbackproffs.
Citera
2014-04-28, 16:45
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Roligt säger du? Det här spelet är väl inte roligt?
Beroendeframkallande jakt efter prylar som man aldrig hittar, frustration, sömnsvårigheter och krokodiltårar är vad man får ut av det här skiten haha

Men jag håller helt med om att allt för få tar sitt gear i betraktning utan bara kör en safe build istället. då försvinner ju halva "nöjet"...

farma act1 efter en viss ring idag? nej just de, du har redan två ja! "ditt vider"

Haha, jag farmar just nu efter bracer och eventuellt en ny Jeram. Det kan jag göra överallt så vi kan säkert farma lite act1.

Citat:
En anledning kan vara grupptrycket.
Om nån känd streamare kommer på en build som funkar, så följer alla den blint.
Då har den inte blivit populär för man har en egen tanke , utan för att en "nät-kändis" kommit på den.

Min build funkar ju uppenbarligen väldigt bra, men ändå är det ingen som använder just den. För jag är ingen kändis. Min build skapar inget grupptryck, men fungerar klockrent.
Det är ju ganska uppenbart också när folk utan att jag ber om det berömer min skada.

Var förövrigt en DH häromdan som körde den allmänna builden som frågade om min build. Jag berättade och han blev intresserad att testa.
Sen berättade jag att jag var den som kommit på builden, då svalnade hans intresse totalt.
Det är möjligt att det fungerar så i streamkretsarna, jag hänger inte så mycket där.

Jag läser mest på forum och kommer det upp en ny intressant build där han som kommit på den visar hur den fungerar och att den fungerar så brukar folk hoppa på och åtminstone testköra den lite. Sedan brukar folk testa att korrigera builden och på så sätt effektivisera den ännu mer.

Om du testar att slänga upp din build på något större forum, förklarar hur den fungerar och langar upp lite bilder eller en kort film som visar att din build faktiskt fungerar mer effektivt än den populära build som folk vanligtvis kör så är jag rätt säker på att åtminstone några stycken skulle testa den. Några kanske till och med skulle komma med förslag på hur den skulle kunna bli ännu bättre.

Det svåraste med att få folk att testa en ny build är väl att deras gear helt och hållet är format och enchantat utefter den build de kör just nu. Därför kommer den skill build du kör inte passa helt och hållet, och de måste geara om en del för att kunna bli lika effektiv med din build som du är.

Därför är en kort film eller ett gäng bilder där man visar att man kan sprinta igenom en viss svårighetsgrad utan att blinka en rätt stor tyngd i vågskålen när det kommer till att få folk att testa en ny build.

Sedan är ju de allra populäraste buildsen inte helt tagna ur luften, med BiS (Best in Slot) gear och en viss skill build så är jag rätt säker på att man kan mäta fram vilken som är absolut bäst. Det är väl sannolikt det som hänt med de mest populära buildsen.
Citera
2014-04-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Tjena, flashbackproffs här.

Håller med om att man själv optimerar sin build bäst utefter gear och spelstil. Kör själv generisk fire ca dh med ungefär samma gear och damage som dig, 4p mara osv. Det absolut största problemet jag har med din build är dina sentrys. Du pratar om att du carryar dina grupper, gör mest dmg osv. men då undrar jag hur lång build-up tid har du inte? Dvs. hur lång tid tar det för dig att komma upp i max dps? Vad jag förstått är sentrys sega som fan på att komma igång och göra dmg och hur lång tid tar det inte då att sätta upp 4 st. Det jag vill komma fram tid är under tiden som du lägger upp torn har jag redan skickat iväg ett par cluster arrows.

Du jämför sen dina sentrys dmg med en hatred generator och påstår att "Cluster arrow gör massiv skada men den skjuter inte konstant pga dyr Hatred kostnad", hälften rätt iaf. Hela poängen med en CA build är att kunna skjuta den konstant, reduced resource cost är main stat vilket gör den aningens gear dependent (cindercloak, prides fall, captains set bonus osv. hjälper). Sen kör jag personligen bara med en ren dmg passive (5% crit) sen perfectionist, night stalker och blood vengence, allt för att i slutändan kunna spamma mer ca.

Hade jag varit dig, som verka gillar pets/sentrys, så hade jag gått phys dmg istället och skippat fire helt. Men vad vet jag, låtsades bara, är inget flashbackproffs.

Jag har redan testat Cluster arrow builden. Min build bygger inte på att Sentries är huvudskadan ,utan extra skadan. Det skrev jag också i min beskrivning.

Du får det att låta som att den är dålig.

Du vet att ju fortare du skjuter dessto fortare rör sig cooldownen för Sentries? Så det tar inte så lång tid som du tror.
Testa Attack speed och Rapid fire så ska du se att det inte tar mycket längre tid att slänga upp två Sentry mot att skjuta en Cluster arrow.
Testa också Attack Speed med 2 Sentries så får du se hur snabbt dom skjuter. Du skickar iväg 2 skott säger du, under den tiden har två Sentries skickat iväg många fler än så.

Jag har förövrigt inte klagat på den builden , jag har enbart påpekat att det finns egna builds som är minst lika effektiva.

Dessutom så funkar min build utmärkt när det är 4-5 elitepacks en Champion och en Guardian i builden.

Hur kan du ha invändningar mot min build när du inte ens kör den , eller ens testat?

Jag kör fire damage för mina skills och utrustning har fire damage, homing rockets , grenades etc.
Så varför ska jag köra physical?

Klaga inte på min build när du inte ens vet hur effektiv den är.

EDIT: Om du inte vet det rör sig monstrena på kartan ju fler monster ju fler rörelser och utspridda blir dom. Att strategiskt placera ut sina sentries på strategiska platser i massiva lägen med många starka monster så gör man skada på dom fast man inte ens tittar på monstren. Det är skillnad med cluster arrow då den inte skjuter på något som du inte siktar på.

EDIT 2: Hur som helst jag tänker inte försvara min build. Jag ville bara berätta att det finns andra effektiva builds som inte är kända.
Senast redigerad av 1988 2014-04-28 kl. 16:59.
Citera
2014-04-28, 16:51
Medlem
Citat:
Haha, jag farmar just nu efter bracer och eventuellt en ny Jeram. Det kan jag göra överallt så vi kan säkert farma lite act1.

Det är möjligt att det fungerar så i streamkretsarna, jag hänger inte så mycket där.

Jag läser mest på forum och kommer det upp en ny intressant build där han som kommit på den visar hur den fungerar och att den fungerar så brukar folk hoppa på och åtminstone testköra den lite. Sedan brukar folk testa att korrigera builden och på så sätt effektivisera den ännu mer.

Om du testar att slänga upp din build på något större forum, förklarar hur den fungerar och langar upp lite bilder eller en kort film som visar att din build faktiskt fungerar mer effektivt än den populära build som folk vanligtvis kör så är jag rätt säker på att åtminstone några stycken skulle testa den. Några kanske till och med skulle komma med förslag på hur den skulle kunna bli ännu bättre.

Det svåraste med att få folk att testa en ny build är väl att deras gear helt och hållet är format och enchantat utefter den build de kör just nu. Därför kommer den skill build du kör inte passa helt och hållet, och de måste geara om en del för att kunna bli lika effektiv med din build som du är.

Därför är en kort film eller ett gäng bilder där man visar att man kan sprinta igenom en viss svårighetsgrad utan att blinka en rätt stor tyngd i vågskålen när det kommer till att få folk att testa en ny build.

Sedan är ju de allra populäraste buildsen inte helt tagna ur luften, med BiS (Best in Slot) gear och en viss skill build så är jag rätt säker på att man kan mäta fram vilken som är absolut bäst. Det är väl sannolikt det som hänt med de mest populära buildsen.

Fast nu var ju inte min poäng att min build ska bli känd, för det bryr jag mig inte ett dugg om.
Vill inte folk köra med den så vill dom inte. Gillar inte folk lakrits och gillar choklad istället så äter dom inte lakrits utan choklad.

Jag är mer inne på det spåret du själv påpekat i dina två svar att man ska hitta en egen variant, som funkar bra och effektivt.
Och i RoS funkar det , med tanke på alla möjligheter det finns med olika utrustning och skills.

Så du och jag säger exakt samma sak.
Citera
2014-04-28, 16:59
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Fast nu var ju inte min poäng att min build ska bli känd, för det bryr jag mig inte ett dugg om.
Vill inte folk köra med den så vill dom inte. Gillar inte folk lakrits och gillar choklad istället så äter dom inte lakrits utan choklad.

Jag är mer inne på det spåret du själv påpekat i dina två svar att man ska hitta en egen variant, som funkar bra och effektivt.
Och i RoS funkar det , med tanke på alla möjligheter det finns med olika utrustning och skills.

Så du och jag säger exakt samma sak.
Ah okej, jag kanske misstolkade det du skrev om att ingen vill testa din build som att du ville få ut ordet till folket.

Jag håller annars med i det du säger. Att leka runt med olika skills och gear är halva nöjet i spelet.
Citera
2014-04-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ah okej, jag kanske misstolkade det du skrev om att ingen vill testa din build som att du ville få ut ordet till folket.

Jag håller annars med i det du säger. Att leka runt med olika skills och gear är halva nöjet i spelet.

Jag är för gammal för att hålla på med internet fame. Det är inte min visa.

Jag tror du hakade upp dig på DH'n jag berättade om. Det var bara en anekdot, hur grupptryck och kändisskap påverkar folk.
Han var mycket ivrig och intressad av min build och min utrustning. Ända tills jag berättade att jag kommit på den. Hadde jag sagt att King Kongor (säker inte populär hos alla , men enda jag kan namnet på) kommit på den hadde han nog kopierat den rakt av.

Mina berättelser kommer enbart till så att andra kan tänka utan för linjerna. Röra sig i andra riktningar än mainstream riktningen.
Det finns många möjligheter till bra builds med tanke på att nu är det inte enbart Mempo och Echoing fury (som dock suger i RoS) och Witching hour som gäller, som exempel. Det finns så mycket annan utrusning som funkar bra och som är kul.
Alltså jag vill enbart öppna ögonen på folk. Sen bryr jag mig inte ett dugg om folk inte tänker använda min build eller om dom tänker använda den.
Men när folk klagar på den, då är dom ute och cyklar. För jag är ingen jubel idiot , dessutom är min speluppfattningsförmåga lika god som de flesta matematikers matematiska förmågor är.
En matematiker kan ha usel speluppfattningsförmåga, medans jag har usel matematisk förmåga.

Ögonen ljuger inte. Det man ser och uppfattar ljuger inte, om man har den förmågan.
Citera
2014-04-28, 17:28
Medlem
Citat:

Jag har sjuka problem med mina Wizards. Har prylar till fire , cold , lightning och arcane. Och gillar alla 4 , men jag vill bara ha två stycken Wizards. Just nu har jag fastnat på cold, egen build effektiv build där också. Arcane var skit skoj och effektiv.
Har dock inte full utrustning till fire och lightning ännu. Men jag vet från gamla Diablo 3 att dom är sjukt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in