2016-04-07, 07:15
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Adventure mode är direkt upplåst när du startar season. Komma in och gnälla när du verkligen har noll koll. Du kanske ska kolla upp grejer innan du börjar gnälla?
Det är väl skitsamma hur länge man har varit "datanörd" 15+ år när man är kass? Du påminner mig om en polare som är clueless och gnäller för att denne just har noll koll.

Nej det är inte direkt upplåst första gången du startar spelet. Det var låst för mig, helt grått och jag kunde inte trycka på adventure mode och jag har t.o.m postat källa ifrån blizzard som bekräftar att man måste döda act 5 bossen före det blir upplåst.

Här är bild på hur det ser ut när det är låst.

http://www.diabloii.net/wp-content/uploads/2013/12/Screenshot007.jpg

Det är du som är clueless, har noll koll och gör bort dig ordentligt, blir rent av patetiskt när du ska dryga och rätta andra och ha direkta faktafel.

Första gången du spelar season på ett nytt ros konto så är adventure mode låst tills du klarat act 5 bossen.

Däremot måste man inte göra om det varje season, har du låst upp det en gång är det automatiskt upplåst nästa seasons.

Eftersom du är för trög för att fatta första gången så ska jag köra faktan upp i ansiktet på dig igen, så kanske du fattar denna gången.

After you've unlocked Adventure Mode by completing Act V, you're welcome to switch between these two modes whenever you please.

http://us.battle.net/d3/en/blog/11516518/reaper-of-souls%E2%84%A2-first-look-adventure-mode-11-8-2013

Var det tydligt nog eller behöver jag repetera mig själv igen för att det ska gå in?

MAN MÅSTE KLARA ACT 5 BOSSEN EN GÅNG PER KONTO FÖRE MAN KAN SPELA ADVENTURE MODE!

Något mer du vill lära dig så är det bara att fråga.
Senast redigerad av confused... 2016-04-07 kl. 07:29.
Citera
2016-04-07, 09:09
Medlem
Kristofer.s avatar
Tja, känner mig lite stressad då season snart är slut, har en season quest kvar att göra, set dungeons, men har tamefan sjukt svårt o få tag på IK-setet, har bara chesten och bältet..

något speciellt ställe där det är större chans att hitta setet? eller äre bara köra på bounties så gott det går?
Citera
2016-04-07, 09:34
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Tja, känner mig lite stressad då season snart är slut, har en season quest kvar att göra, set dungeons, men har tamefan sjukt svårt o få tag på IK-setet, har bara chesten och bältet..

något speciellt ställe där det är större chans att hitta setet? eller äre bara köra på bounties så gott det går?

Om du har mycket material kan du kuba fram dina delar. Både genom att göra gula items som du sedan omvandlar till legendaries/set och genom att kuba någon IK-del du redan har till en annan del i setet.

Rifts och grifts är nog bättre än bounties men allt kan droppa överallt
Citera
2016-04-07, 11:14
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Om du har mycket material kan du kuba fram dina delar. Både genom att göra gula items som du sedan omvandlar till legendaries/set och genom att kuba någon IK-del du redan har till en annan del i setet.

Rifts och grifts är nog bättre än bounties men allt kan droppa överallt

Har ju inga dubletter på ik-setet så kan ej göra annan pieace i set'et heller
Citera
2016-04-07, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
.

Du har helt rätt.

Citat:
.

Du har helt fel. Han förklarade och länkade och du fortsätter säga något som inte stämmer. Pinsamt.

Citat:
Har ju inga dubletter på ik-setet så kan ej göra annan pieace i set'et heller

Vilken paragonlevel är du? Det är bara att hoppa in i ett public game med rifts och spela någon timma så har du ju fullt set.
Citera
2016-04-07, 21:03
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Nej det är inte direkt upplåst första gången du startar spelet. Det var låst för mig, helt grått och jag kunde inte trycka på adventure mode och jag har t.o.m postat källa ifrån blizzard som bekräftar att man måste döda act 5 bossen före det blir upplåst.

Här är bild på hur det ser ut när det är låst.

http://www.diabloii.net/wp-content/uploads/2013/12/Screenshot007.jpg

Det är du som är clueless, har noll koll och gör bort dig ordentligt, blir rent av patetiskt när du ska dryga och rätta andra och ha direkta faktafel.

Första gången du spelar season på ett nytt ros konto så är adventure mode låst tills du klarat act 5 bossen.

Däremot måste man inte göra om det varje season, har du låst upp det en gång är det automatiskt upplåst nästa seasons.

Eftersom du är för trög för att fatta första gången så ska jag köra faktan upp i ansiktet på dig igen, så kanske du fattar denna gången.

After you've unlocked Adventure Mode by completing Act V, you're welcome to switch between these two modes whenever you please.

http://us.battle.net/d3/en/blog/11516518/reaper-of-souls%E2%84%A2-first-look-adventure-mode-11-8-2013

Var det tydligt nog eller behöver jag repetera mig själv igen för att det ska gå in?

MAN MÅSTE KLARA ACT 5 BOSSEN EN GÅNG PER KONTO FÖRE MAN KAN SPELA ADVENTURE MODE!

Något mer du vill lära dig så är det bara att fråga.

Oväntat att du får en otrevlig ton tillbaka då du kommer in pratar skit men jag kan backa och säga fel av mig uppenbarligen.
Citera
2016-04-07, 21:34
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Du har helt rätt.

Du har helt fel. Han förklarade och länkade och du fortsätter säga något som inte stämmer. Pinsamt.

Vilken paragonlevel är du? Det är bara att hoppa in i ett public game med rifts och spela någon timma så har du ju fullt set.

250 paragon, kört som en gres sedan ja börjar lira för några veckor sedan.

Ingen som kan hjälpa på något sätt så ja får settet och kan klara den jävla dungeon så denna season inte snubblas på mållinjen.

Någon som är intressed utav att hjälpa en fattig bonddräng?
Citera
2016-04-07, 22:05
Medlem
poolos avatar
Citat:
Oväntat att du får en otrevlig ton tillbaka då du kommer in pratar skit men jag kan backa och säga fel av mig uppenbarligen.

Ne du har inte fel. Jag köpte spelet för två veckor sedan och båda modesen var upplåsta för mig. Har inte ens spelat story mode utan börja direkt på adventure mode.
Citera
2016-04-07, 23:52
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:

Ingen som kan hjälpa på något sätt så ja får settet och kan klara den jävla dungeon så denna season inte snubblas på mållinjen.

Jag förstår din frustration. Jag försökte få Earth-chesten till min barb i typ två veckor när jag försökte varje möjliga väg att försöka få chesten. Jag tycker att du ska köra public T7+ rifts. Du kan nog köra T10 rifts då alla med någorlunda gear kan typ halvsova samtidigt som man spelar och ändå klara en T10 rift.

När jag fortfarande spelade så såg jag nydingade folk i T10 rifts hela tiden just p.g.a. det är så överdrivet enkelt när man väl fått lite gear (ett helt set brukar räcka).

Det finns några sätt att få set-delar, precis som Moffin skrev.
Citera
2016-04-08, 06:13
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolo
Ne du har inte fel. Jag köpte spelet för två veckor sedan och båda modesen var upplåsta för mig. Har inte ens spelat story mode utan börja direkt på adventure mode.

Och jag var och vandra runt på Mars igår monen är rosa och elefanter kan flyga.

Jag köpte spelet för ett par dagar sedan och båda var inte upplåst för mig, det står även klart och tydligt vad som gäller på blizzards officiella sida om spelet vilket jag har länkat.

Här är även en annan inofficiell källa på det. Var fan man en söker om info på spelet så står samma, oavsett om det är ifrån blizzards officiella eller dedikerade fans. Det är inget snack om saken vad som gäller.

http://diablo.wikia.com/wiki/Adventure_Mode

Så nej, nu sitter du och ljuger näsan lång. Det är inte ens någon idé att du försöker.

Adventure mode blir först upplåst då du klarat act 5 bossen i campaign, det har bekräftats ifrån flera olika källor nu, bla blizzards officiella sida, så där kan vi sätta punkt. Ska du gå emot detta, posta officiell källa, annars är det bara att lägga ner lögnerna.

Citat:

Har du gjort alla andra season quests? Det är ett gäng av dom som man får set delar i som kommer i brev nede till vänster. Vet inte om jag bara hade tur eller inte men mitt sett blev komplett på 6delar av sista questen i chapter 4 som gav mig ett brev.

När jag fick det brevet och därmed 6 delar hade jag bara set questen kvar i chapter 4 och kunde göra den.

Edit: Man ska tydligen få ett fullt sett. Gäller dock att öppna alla gåvor på samma hjälte.

http://us.battle.net/d3/en/blog/19993877/first-look-season-5-12-22-2015
Senast redigerad av confused... 2016-04-08 kl. 06:42.
Citera
2016-04-08, 08:49
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Och jag var och vandra runt på Mars igår monen är rosa och elefanter kan flyga.

Jag köpte spelet för ett par dagar sedan och båda var inte upplåst för mig, det står även klart och tydligt vad som gäller på blizzards officiella sida om spelet vilket jag har länkat.

Här är även en annan inofficiell källa på det. Var fan man en söker om info på spelet så står samma, oavsett om det är ifrån blizzards officiella eller dedikerade fans. Det är inget snack om saken vad som gäller.

http://diablo.wikia.com/wiki/Adventure_Mode

Så nej, nu sitter du och ljuger näsan lång. Det är inte ens någon idé att du försöker.

Adventure mode blir först upplåst då du klarat act 5 bossen i campaign, det har bekräftats ifrån flera olika källor nu, bla blizzards officiella sida, så där kan vi sätta punkt. Ska du gå emot detta, posta officiell källa, annars är det bara att lägga ner lögnerna.

Har du gjort alla andra season quests? Det är ett gäng av dom som man får set delar i som kommer i brev nede till vänster. Vet inte om jag bara hade tur eller inte men mitt sett blev komplett på 6delar av sista questen i chapter 4 som gav mig ett brev.

När jag fick det brevet och därmed 6 delar hade jag bara set questen kvar i chapter 4 och kunde göra den.

Edit: Man ska tydligen få ett fullt sett. Gäller dock att öppna alla gåvor på samma hjälte.

http://us.battle.net/d3/en/blog/19993877/first-look-season-5-12-22-2015

Fast numera är det genast upplåst OM du spelar season, för att veteraner inte skall ha fördelar i början av säsongen.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3ipu6h/adventure_mode_locked_after_patch/

Bland annat, det går att googla om man vill. Blizz har inte nämnt det i patchnotes vad jag kan se just nu.
Citera
2016-04-08, 09:42
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast numera är det genast upplåst OM du spelar season, för att veteraner inte skall ha fördelar i början av säsongen.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3ipu6h/adventure_mode_locked_after_patch/

Bland annat, det går att googla om man vill. Blizz har inte nämnt det i patchnotes vad jag kan se just nu.

Jag har googlat på det och allt man får upp är iprincip folk som undrar hur man låser upp adventure mode, samt info om att man måste klara ut act 5. Att en slumpmässig forum användare sagt något annat i ett inlägg i en tråd för 7månader sedan ger jag inte mycket för i förhållande till både officiella sidor ifrån blizzard och information på dedikerade fan sidor.

Det var låst för mig, jag gjorde en season karaktär för första gången och adventure mode var låst. Jag försökte t.o.m spela adventure mode för alla säger det är snabbare att levla, men adventure mode var låst, rutan var grå och jag kunde inte trycka på den.

Så nej, jag tror ingenting på att blizzard ändrat detta utan att ha nämnt det i en patchnote, eller ens i en kommentar. En sån sak hade varit nämnt. All info om adventure mode både på officiella och inofficiell fan sidor har fortfarande skrivet att man behöver klara ut det.

Däremot behöver du bara göra det en gång på konto, har du gjort det en season behöver du inte göra det igen i kommande seasons. Förmodligen detta vissa blir förvirrade av, första season dom spelade var dom tvungna att låsa upp och nu behöver dom inte det längre och tror blizzard patchat bort det.
Senast redigerad av confused... 2016-04-08 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in