2014-04-28, 07:47
Medlem
Min uppfattning är att man kör elemental arrow som enda dmg spell med Kridershot-build, ja.

Ifall du kör en fire build med kridershot så finns det egentligen bara en fördel med att köra med kridershot, och det är att du kan slowa fler targets jämfört med entangling shot.
Dock så kommer din entangling shot att göra mer skada (och endast på en target, givetvis)

Som damage dealer är cluster arrow (med loaded for bear) helt överlägsen med fire gear, så det finns i princip ingen damage att vinna genom att köra med kridershot fire build.
Speciellt då du får 6 hatred per pil med entangling shot.

Sedan är ditt quiver ruskigt dåligt, det gör inte saken bättre när du vill jämföra DW mot båge + quiver.
Senast redigerad av Bushmaniac 2014-04-28 kl. 08:02.
Citera
2014-04-28, 08:49
Medlem
ImWorthlesss avatar
Testar en ny build på min Munk nu..
2h vapen med 45% boost på Deadly Reach, samt ett Inna-bälte med 15% Dealy Reach boost.
Nu är ju inte Deadly Reach något man kan kalla en mainattack utan mer en Spiritgenerator.

Men hela builden jag kör nu är Fire-baserad. (Körde lightning innan)
Kollar jag Diabloprogress nu så har jag 654k Profil-DPS, Correct-DPS 723k.
Elemental-DPS; 868k.

Dock skiljer sig Diabloprogress nyuppdaterade värden ifrån vad jag ser Ingame då jag ingame i Solo har profil-DPS på 984k. Vilket då även borde höja min Elemntal DPS??

Skills;
Kod:
Active Skills

Deadly Reach - Strike from Beyond
Dashing Strike - Barrage
Lashing Tail Kick - Vulture Claw Kick
Mystic Ally - Fire Ally
Epiphany - Inner Fire
Mantra of Healing - Time of Need

Passive Skills

One With Everything
Seize the Initiative
Exalted Soul
Unity

Enligt Diabloprogress har jag bara 20% Fire-buff.

Tidigare körde jag Lightning-buff och hade då totalt 61% buff och Profil-DPS på lite drygt 1mille elemental-DPS runt 1.5mille.

Vad jag nu tycker är konstigt är, jag upplever som att jag gör mer skada nu med denna Firebuild, trots att jag har hälften så mycket Elemental-DPS nu som Fire jämnfört med Lightning, mitt 2h vapen samt alla buffs ger mig en attackspeed på 1.7 jag hade förut 2.23 med 2 st 1hands vapen.

Hur fan funkar logiken i spelet egentligen?

Jag testade detta i Solo-spel för att se skillnaderna på hur snabbt jag kunde köra en Rift på egen hand med de olika Buildsen..
Citera
2014-04-28, 09:39
Medlem
någon här på FB som spelar lightning monk?
vilket grönt set är bäst att farma?
vilka 2 vapen är bäst av thunderfury, odins son och fulminator? finns det några bätre vapen än dessa 3? hur mkt toughtness ungefär ska man satsa på om man kör T2-T3 fördelat på armor, all res etc
Citera
2014-04-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Testar en ny build på min Munk nu..

Du måste stänga av spelet helt för att battle.net ska uppdatera din profil (som diabloprogress kollar på när den räknar), sedan så kan inte diabloprogress sidan kolla upp hur mycket dps en build gör, utan den räknar på "view profile" dps också korrektar den med setbonusar genom royal grandeur ringen, sedan lägger den till main elemental damagen och elite damage. (Den skiter i individuella spells, tex cluster arrow, arcane orb osv. samt paragon points)
Citera
2014-04-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
vilka 2 vapen är bäst av thunderfury, odins son och fulminator? finns det några bätre vapen än dessa 3? hur mkt toughtness ungefär ska man satsa på om man kör T2-T3 fördelat på armor, all res etc

Won khim lau är ett väldigt bra vapen för lightning monk..
Citera
2014-04-28, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85

Shard of Hate och Odyn Son/Thunderfury skulle jag säga att man vill ha som lightning Monk. Dock skulle jag inte rekommendera lightning, utan fire. Alla som vill ha Fulminator vet jag inte varför. Det är långt ifrån ett bra vapen, det är inte ens i top 10. Det är fortfarande buggat och gör ca 1/6 av skadan den egentligen ska göra.
Citera
2014-04-28, 10:38
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Började farma Bounties Act1 i fredags kväll efter Ring of Royal Grandeur, och nyss hände det här.

http://i.imgur.com/I47YEgz.jpg

Fy fan, tror jag måste lira mer med dig! Då kanske lite av din tur kan smitta av sig på mig. Iofs fick jag en SoJ igår som var mer än godkänd. men fortfarande ingen jävla Grandeur ring här inte
Citera
2014-04-28, 12:59
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Fy fan, tror jag måste lira mer med dig! Då kanske lite av din tur kan smitta av sig på mig. Iofs fick jag en SoJ igår som var mer än godkänd. men fortfarande ingen jävla Grandeur ring här inte
Absolut, jag hoppas att jag inte spenderade all min tur igår. Efter jag fått ringarna satte jag igång att leta efter Mask of Jeram, hittade den på min tredje rift eller något. Bra pet damage (93%) men lite sämre attribut på den, ska se om jag kan hitta en ny eller om jag ska enchanta den jag har.
Efter det så letade jag efter de bracers som ger IAS för pets. Det sista jag gjorde innan jag loggade ut var att spendera 400 shards hos Kadala, fick tre olika legendary bracers men jag var så trött att jag inte orkade bestämma vilken jag skulle ha så de ligger i inventory så länge. Får ta tag i det när jag loggar in nästa gång.
När jag höll på att jaga mina bracers fick jag en yxa som gav 20% mer fire dmg också, med riktigt bra DPS på köpet. Vet däremot inte vad "Chance to fight through the pain when enemies hit you" betyder som yxan har som legendary attribut.
Överlag så var det en bra dag igår för hela klanen. Jag såg två Thunderfury (Direkt efter varandra) och en Mirrorball i FB-chatten igår.

Edit: Ja just det, lootade Bul-Khatos's Wedding Band med. Jag vet inte hur bra den suger liv från fienderna runt omkring. Men lite boost ger det nog.
Senast redigerad av eXotic 2014-04-28 kl. 13:04.
Citera
2014-04-28, 13:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Vet däremot inte vad "Chance to fight through the pain when enemies hit you" betyder som yxan har som legendary attribut.

Det är en Barb skill, e.g. den proccar Ignroe the pain - 65% mindre i skada i fem sekunder.
Citera
2014-04-28, 13:38
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är en Barb skill, e.g. den proccar Ignroe the pain - 65% mindre i skada i fem sekunder.
Aaah, okej. Nåväl, det var ju främst för DPS:en och +20% fire dmg som jag valde den.
Speccade om min build till fire, och det var riktigt skoj!
Ändrade runa på mina hundar till fire. Valde bort min fetish army, eftersom jag inte har zunimassa än, och ersatte den med Gargantuan - Wrathful protector. Den bjässen tillsammans med Big Bad Voodoo - Slam Dance och Grave Injustice gör att det i princip är 0 down time på min Gargantuan. Så jag kan spawna honom direkt när han försvinner.
Citera
2014-04-28, 13:42
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushmaniac
Du måste stänga av spelet helt för att battle.net ska uppdatera din profil (som diabloprogress kollar på när den räknar), sedan så kan inte diabloprogress sidan kolla upp hur mycket dps en build gör, utan den räknar på "view profile" dps också korrektar den med setbonusar genom royal grandeur ringen, sedan lägger den till main elemental damagen och elite damage. (Den skiter i individuella spells, tex cluster arrow, arcane orb osv. samt paragon points)

Spelet har varit stängt helt, även klienten till Bnet ett flertal gånger..
Citera
2014-04-28, 14:37
Medlem
Ni som litar blindt på streamare och vanliga builds, kanske ska skapa eget sinne
RoS är som uppbyggt för att hitta egna builds.
Nu kommer jag få alla proffs på hela flashback på mig och folk kommer peka på ena felet efter det andra.
Men jag får ofta beröm för vilken skada jag gör av random spelare, men även klanpolare.

Jag ser skillnad med mina ögon , med min DH build jämfört med folk som kör Cluster Arrow, eller Hungering Arrow , eller Entanglingshot med Fire damage build (Min DH kör iofs Fire damage också).
Visst den enstaka skadan blir hård.

(Inga matematiska formler är inblandade då jag litar på min egen speluppfattningsförmåga och mina ögon)
Jag har spelat med andra DH's som har högre elemental damage än mig, men min DH gör största jobbet.
För jag har en massa skada som inte räknas in i kalkylen.
Jag kör en build som jag inte sett någon annan köra med. Delar av den , ja visst , men inte hela.
Har Marauder setet med 3 delar plus Grandeur, alla 5 djuren och dess specialiteter.
Har Cloak of Garwulf, 2 extra djur. (Har ej Cindercoat så den diskussionen lägger jag mig inte i)
Har Bombardier rucksack, 2 extra sentries.
Bara med dom sakerna har jag 9 extra saker som skjuter/ger skada på monstren.
Sen har jag Golden Gorget of Leoric som ger 5 extra Skelett i 10 sekunder, men dom är inget att hurra för. Men amuletten har Fire damage % så 5 skelett extra gratis är lite plus i skadan.

Mina Sentries. - Extra skada
En av mina passiva är "Ballistic".
Den ger 20% chans att skjuta en Homing Rocket som ger 150% Vapen skada. Låter lite, men jag har 4 sentries. Jag kan ha 6 men det är onödigt då den 4e slutar arbeta kort efter alla 4a är uppe så jag använder den passiva till annat.
Mina 4 Sentries runa är "Spitfire Turret" den låter mina Sentries skjuta Homing rockets med 70 % Vapen skada. Jag tror Sentries skjuter 2 Rockets per Sentry.
Så det blir 8 extra saker som skjuter förutom Sentryns egna skott.

Men mina djur och mina sentries så är jag uppe i 7(djur)+4(sentries)+8(rockets)=19 skadesaker som skjuter/ger skada på monstren konstant. Plus 5 Skelett som gör extra lite skada lite då och då.

Mina Grenades. - Hatred generator
Uppenbarligen är min passiva "Grenadier". 10% extra skada på granater, och 20% extra sprängradie.
När jag dör , släpps en jättegranat som har 1000% vapenskada.

Jag kör "Grenade" med runa "Grenade cache" så istället för en granat med 160% skada så får jag 3 stycken som varje har 160% skada.
Jämför med "Hungering Arrow" som har 155% skada. "Entangling shot" 200% skada.
"Entangling shot" har mer skada på en projektil, men "Grenade" har 3 stycken projektiler.
Jag har förövrigt testat dom två i min build, plus Bolas, men är mest nöjd med granater.

Så på de 19 skadesakerna plus de 5 extra som ej är konstanta, plus mina 3 granater så har du 27 saker som skadar monstren.
Sen lägger du till Attackspeed på allting så skjuter dina sentries snabbt men även du med dina granater och primary skada.

Min Primary skada är "Rapid fire". "Fire support" som runa och där skjuts 2 Homing Rockets, och varje Rocket gör 145% i vapenskada.
Jag vet inte vad man ska jämföra min Primary skada med men "Elemental arrow" eller "Cluster arrow"?
Jag har funtat på cluster arrow själv, men det finns inget jag kan ta bort. Möjligtvis Vault, men Vault är bra när jag strategiskt ska placera ut mina Sentries runt monstren.

I går lekte jag lite med min gubbe och körde T3 solo.
Jag skippade att använda Rapid fire, och Grenade använde jag så lite som möjligt, enbart för att generera Hatred.
Utan problem dödade mina sentries , rockets och djur 2 elitpacks på samma plats.

Jag dissar inte den allmäna builden som de flesta DH's kör. Men ibland kan det vara kul att hitta egna som ingen annan kör men som ändå är grymt effektiva.

EDIT: Min DH är en Close combat DH så jag är nästan alltid nära monstren. Utom dom som gör super ont.
Då har gruppen nytta av de 1000% vapen skada som jag ger ifrån mig när och om jag dör. Vilket inte sker i grupp upp till T3. Men ifall att jag dör , kanske ska tilläggas

EDIT2: Observera att min DH inte är optimerad. Kan fortfarande lägga till endel saker med Fire damage % och framförallt hitta ett vapen med Fire damage.

EDIT3: Varje turret gör 200% skada. Det är var EN Entangling Arrow gör. Jag har 4 turrets.
Cluster arrow gör massiv skada men den skjuter inte konstant pga dyr Hatred kostnad och är inte lika snabb som mina turrets.

EDIT4: Jag har förövrigt 1,1 miljoner i Elemental damage. Och som jag nämnde jag är inte ens optimerad med Fire damage % och mitt vapen har Holy damage då av det någon anledning inte vill släppas något vapen med Fire damage. Och Enchanting, funkar inte då det oftast är 2 saker som måste bytas ut , tex socket och holy damage.
Senast redigerad av 1988 2014-04-28 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in