2014-04-28, 17:33
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Ni som litar blindt på streamare och vanliga builds, kanske ska skapa eget sinne
RoS är som uppbyggt för att hitta egna builds.
Nu kommer jag få alla proffs på hela flashback på mig och folk kommer peka på ena felet efter det andra.
Men jag får ofta beröm för vilken skada jag gör av random spelare, men även klanpolare.

Jag ser skillnad med mina ögon , med min DH build jämfört med folk som kör Cluster Arrow, eller Hungering Arrow , eller Entanglingshot med Fire damage build (Min DH kör iofs Fire damage också).
Visst den enstaka skadan blir hård.

(Inga matematiska formler är inblandade då jag litar på min egen speluppfattningsförmåga och mina ögon)
Jag har spelat med andra DH's som har högre elemental damage än mig, men min DH gör största jobbet.
För jag har en massa skada som inte räknas in i kalkylen.
Jag kör en build som jag inte sett någon annan köra med. Delar av den , ja visst , men inte hela.
Har Marauder setet med 3 delar plus Grandeur, alla 5 djuren och dess specialiteter.
Har Cloak of Garwulf, 2 extra djur. (Har ej Cindercoat så den diskussionen lägger jag mig inte i)
Har Bombardier rucksack, 2 extra sentries.
Bara med dom sakerna har jag 9 extra saker som skjuter/ger skada på monstren.
Sen har jag Golden Gorget of Leoric som ger 5 extra Skelett i 10 sekunder, men dom är inget att hurra för. Men amuletten har Fire damage % så 5 skelett extra gratis är lite plus i skadan.

Mina Sentries. - Extra skada
En av mina passiva är "Ballistic".
Den ger 20% chans att skjuta en Homing Rocket som ger 150% Vapen skada. Låter lite, men jag har 4 sentries. Jag kan ha 6 men det är onödigt då den 4e slutar arbeta kort efter alla 4a är uppe så jag använder den passiva till annat.
Mina 4 Sentries runa är "Spitfire Turret" den låter mina Sentries skjuta Homing rockets med 70 % Vapen skada. Jag tror Sentries skjuter 2 Rockets per Sentry.
Så det blir 8 extra saker som skjuter förutom Sentryns egna skott.

Men mina djur och mina sentries så är jag uppe i 7(djur)+4(sentries)+8(rockets)=19 skadesaker som skjuter/ger skada på monstren konstant. Plus 5 Skelett som gör extra lite skada lite då och då.

Mina Grenades. - Hatred generator
Uppenbarligen är min passiva "Grenadier". 10% extra skada på granater, och 20% extra sprängradie.
När jag dör , släpps en jättegranat som har 1000% vapenskada.

Jag kör "Grenade" med runa "Grenade cache" så istället för en granat med 160% skada så får jag 3 stycken som varje har 160% skada.
Jämför med "Hungering Arrow" som har 155% skada. "Entangling shot" 200% skada.
"Entangling shot" har mer skada på en projektil, men "Grenade" har 3 stycken projektiler.
Jag har förövrigt testat dom två i min build, plus Bolas, men är mest nöjd med granater.

Så på de 19 skadesakerna plus de 5 extra som ej är konstanta, plus mina 3 granater så har du 27 saker som skadar monstren.
Sen lägger du till Attackspeed på allting så skjuter dina sentries snabbt men även du med dina granater och primary skada.

Min Primary skada är "Rapid fire". "Fire support" som runa och där skjuts 2 Homing Rockets, och varje Rocket gör 145% i vapenskada.
Jag vet inte vad man ska jämföra min Primary skada med men "Elemental arrow" eller "Cluster arrow"?
Jag har funtat på cluster arrow själv, men det finns inget jag kan ta bort. Möjligtvis Vault, men Vault är bra när jag strategiskt ska placera ut mina Sentries runt monstren.

I går lekte jag lite med min gubbe och körde T3 solo.
Jag skippade att använda Rapid fire, och Grenade använde jag så lite som möjligt, enbart för att generera Hatred.
Utan problem dödade mina sentries , rockets och djur 2 elitpacks på samma plats.

Jag dissar inte den allmäna builden som de flesta DH's kör. Men ibland kan det vara kul att hitta egna som ingen annan kör men som ändå är grymt effektiva.

EDIT: Min DH är en Close combat DH så jag är nästan alltid nära monstren. Utom dom som gör super ont.
Då har gruppen nytta av de 1000% vapen skada som jag ger ifrån mig när och om jag dör. Vilket inte sker i grupp upp till T3. Men ifall att jag dör , kanske ska tilläggas

EDIT2: Observera att min DH inte är optimerad. Kan fortfarande lägga till endel saker med Fire damage % och framförallt hitta ett vapen med Fire damage.

EDIT3: Varje turret gör 200% skada. Det är var EN Entangling Arrow gör. Jag har 4 turrets.
Cluster arrow gör massiv skada men den skjuter inte konstant pga dyr Hatred kostnad och är inte lika snabb som mina turrets.

EDIT4: Jag har förövrigt 1,1 miljoner i Elemental damage. Och som jag nämnde jag är inte ens optimerad med Fire damage % och mitt vapen har Holy damage då av det någon anledning inte vill släppas något vapen med Fire damage. Och Enchanting, funkar inte då det oftast är 2 saker som måste bytas ut , tex socket och holy damage.

Droppa gärna din profil om du vill eller ta den i priv
Citera
2014-04-28, 17:34
Medlem
Jag har en liten utmaning till er.
Som ger er rätten att klaga på min build hur mycket ni vill.

Finns det någon av er som klarat en rift på under 2 minuter i Torment 2 eller högre (i 4manna-grupp såklart)?

Det har jag med min DH, så ska ni klaga på min build, så är det bäst att ni lyckats med den bedriften.
Citera
2014-04-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Droppa gärna din profil om du vill eller ta den i priv

Jag skulle gärna göra det, men min Flashback profil är kopplad till illegal hobby, och mitt Diablo 3 konto innehar mitt riktiga namn.
Att bara berätta så mycket är riskabelt, men den smällen kan jag ta.
Citera
2014-04-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Efter det så letade jag efter de bracers som ger IAS för pets.

Ifall du söker efter Tasker and Theo så hoppas jag innerligt att du råkade skriva fel på bracers, annars tycker jag synd om dig med tanke på att du spenderade 400 blood shards.

Tasker and Theo är nämligen Gloves.
Citera
2014-04-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Jag har en liten utmaning till er.
Som ger er rätten att klaga på min build hur mycket ni vill.

Finns det någon av er som klarat en rift på under 2 minuter i Torment 2 eller högre (i 4manna-grupp såklart)?

Det har jag med min DH, så ska ni klaga på min build, så är det bäst att ni lyckats med den bedriften.

Jag tänker inte klaga på din build eller ens påstå att jag klarar en T2 rift under 2 min.
Men att påstå att sin build är bra bara för att en 4manna-grupp klarar en rift under 2min är väl lite löjligt?
Citera
2014-04-28, 18:25
Medlem
ImWorthlesss avatar
Seriöst..
Det här med RNG, är det möjligt att lägga en RNG-mörkerattack gentemot ett konto eller?

Jag har seriöst funderat på köpa ny kopia av Diablo 3 samt RoS, 2100++ bountys, 1 set-ring, 1 par skor för att vandra igenom mobs, utöver det?
Ja, en jävla massa skitsköldar..

Så, ni säger efter detta; "Klaga inte, lika för alla"

Då säger jag, har ni öppnat 8 cache i rad, från samma akt och bara fått; Gems, Veiled Crystals, Reusable Parts och Arcane Dust?
Dvs inte en enda item som är Gear, inga vapen, ingen chest, inga skor, inga Bracer, inga Shoulder, ingen Ring, ingen Amulett, INGET!
Har gnällt mycket tidigare, men nu är det fan värre än någonsin, jävla RNG helvete är nåt inkodat skit i deras skitdatabashelvete.
Citera
2014-04-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Ah okej, jag kanske misstolkade det du skrev om att ingen vill testa din build som att du ville få ut ordet till folket.

Jag håller annars med i det du säger. Att leka runt med olika skills och gear är halva nöjet i spelet.

Vad är det för bracers som increasar attack speed för pets? Det är inte Tasker and Theo du är ute efter (gloves)? Tänkte bara så du inte bränner shards på fel items :P
Citera
2014-04-28, 19:16
Bannlyst
Citat:
Seriöst..
Det här med RNG, är det möjligt att lägga en RNG-mörkerattack gentemot ett konto eller?

Jag har seriöst funderat på köpa ny kopia av Diablo 3 samt RoS, 2100++ bountys, 1 set-ring, 1 par skor för att vandra igenom mobs, utöver det?

Då säger jag, har ni öppnat 8 cache i rad, från samma akt och bara fått; Gems, Veiled Crystals, Reusable Parts och Arcane Dust?
Dvs inte en enda item som är Gear, inga vapen, ingen chest, inga skor, inga Bracer, inga Shoulder, ingen Ring, ingen Amulett, INGET!
Har gnällt mycket tidigare, men nu är det fan värre än någonsin, jävla RNG helvete är nåt inkodat skit i deras skitdatabashelvete.

Förutom att du är full av skit. Likaså många andra som säger att de gjort 2000+ bounties men fått 1-3 legendaries. Nej, det händer inte. Du är näst intill garanterad att få 1 legendary var 10:e cache, det är 10% droprate för caches.
Citera
2014-04-28, 19:35
Medlem
Wopzs avatar
Citat:
Seriöst..

Ta långa pauser från diablo. Runt 7-8h varje dag. Ju mindre du spelar desto bättre är din chans att få items av högre leg/set kvalitet. Hört talas om rested leg xp? Ett system som finns i spelet för att tillåta folk som endast spelat i några dagar hinna komma ikapp till nästan samma nivå som de som spelat i flera månader så att det ska bli "rättvist".

Finns en massa teorier som florerar angående hur RNG fungerar i de officiella forumen. Jag och andra polare har kunnat bekräfta att ju mindre timmar vi spelar var dag desto bättre drops får vi de få timmarna vi spelar. När det börjar droppa en massa värdelösa legendaries under en kort period är det dags att stänga av spelet. Testa min teori och säg till mig att jag har fel.

Aldrig undrat varför nyköpta diablo konton verkar ha sån jävla tur?
Eller folk som precis köpt RoS och precis blivit 70 men fått alla jävla items man själv farmat för i en hel månad?

Ju mer du spelar desto sämre items får du. Du "tömmer" din RNG.
Konspirationsteori eller ej, testa och återkom med resultat.
Senast redigerad av Wopz 2014-04-28 kl. 19:38.
Citera
2014-04-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wopz
Ta långa pauser från diablo. Runt 7-8h varje dag. Ju mindre du spelar desto bättre är din chans att få items av högre leg/set kvalitet. Hört talas om rested leg xp? Ett system som finns i spelet för att tillåta folk som endast spelat i några dagar hinna komma ikapp till nästan samma nivå som de som spelat i flera månader så att det ska bli "rättvist".

Finns en massa teorier som florerar angående hur RNG fungerar i de officiella forumen. Jag och andra polare har kunnat bekräfta att ju mindre timmar vi spelar var dag desto bättre drops får vi de få timmarna vi spelar. När det börjar droppa en massa värdelösa legendaries under en kort period är det dags att stänga av spelet. Testa min teori och säg till mig att jag har fel.

Eller folk som precis köpt RoS och precis blivit 70 men fått alla jävla items man själv farmat för i en hel månad?

hahahah
Citera
2014-04-28, 20:30
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Förutom att du är full av skit. Likaså många andra som säger att de gjort 2000+ bounties men fått 1-3 legendaries. Nej, det händer inte. Du är näst intill garanterad att få 1 legendary var 10:e cache, det är 10% droprate för caches.

Jag har fått 1 ring, 1 par skor, resten av de legs som droppar var sköldar (Coven's Criterion ), iofs, ska inte ljuga, jag har faktiskt fått någon enstaka Cloak ( Cloak Of Deception) med, dvs skitsaker med andra ord som ingen i spelet använder sig av.

http://oi57.tinypic.com/2lcmiie.jpg
Där har du mitt antal Bountys jag gjort, här har du en snabb-google på lära sig svenska tycker du ska ta en titt där så du kan lära dig läsa vad jag skrev.
Sen kan du krypa tillbaka till din sten du föddes under och vara tyst gentemot vad jag skriver i denna tråd för du tillför inget annat en jävla taskig attityd..

Sen kan jag tillägga till dig, 10% dropchance fråm cahce är skitsnack, 5% är vad som är dropchance, adios, tyst med dig nu, besvära dig inte att ens citera mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Wopz

RoS skulle garantera 1 Legend med max 2 timmars mellanrum i speltid.
Även där fallerade dom på Blizzard vad gäller den biten, dom är odugliga helt enkelt då det kommer till vissa områden, varför görs alla större patcher?
Jo, för att förbättra vad dom inte kunde göra rätt från början.

Jag kan ha 5-6 timmars speltid utan att få Legend ingame eller Kadala.
Men nu, då jag öppnade 8 cache direkt och inte ens får en Item som går att Equipa, dvs bara Gems, Arcane Dust, Veiled Crystals och Reusable Parts, så är väl det bevis nog på hur fel dom har då det kommer till Legend-drop och drop generellt.
Har även som du skriver, tagit större pauser, utan resultat.. sova ögr vi alla, jag runt 9-10 timmar, ibland mer, ibland mindre, det ser jag som en paus från spelet, jag håller mig även ifrån det dagtid långa stunder..
Inte gör det skillnad.
RNG är ett påfund som dom kastar på vissa konton.
Citera
2014-04-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suffa
Jag tänker inte klaga på din build eller ens påstå att jag klarar en T2 rift under 2 min.
Men att påstå att sin build är bra bara för att en 4manna-grupp klarar en rift under 2min är väl lite löjligt?

Men vafan såg du inte ens humorn i det inlägget?

Vad seriöst man måste ta allting..

Det är ett spel vi pratar om inte politik eller världssvälten.
Senast redigerad av 1988 2014-04-28 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in