2014-04-23, 16:42
Medlem
Hur många confirmations på blockchain bör det synas innan man kan förvänta sig att det trillar in på ens andra konto? Kollade några gamla transactions, någon hade 8 confirmations och det kom in, men så läser man om folk som haft typ 30-40 confirmations och ej fått sina?

Hur tusan funkar det här med confirmations?
Citera
2014-04-23, 18:46
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Hur många confirmations på blockchain bör det synas innan man kan förvänta sig att det trillar in på ens andra konto? Kollade några gamla transactions, någon hade 8 confirmations och det kom in, men så läser man om folk som haft typ 30-40 confirmations och ej fått sina?

Hur tusan funkar det här med confirmations?
Du kan se dina coins i en bitcoinklient utan en enda konfirmation. Bitcointransaktioner är nämligen mer eller mindre omedelbara. Dock så är inte transaktioner 100% säkra utan konfirmationer. Man kan utföra en så kallad double spend attack mot de som accepterar okonfirmerade transaktioner. Det är svårt, men tekniskt möjligt att utföra. De flesta onlinesidor kräver därför ett visst antal konfirmationer innan de visar för dig att de har fått några coins, även om de själva kan se det direkt i sin klient. Det är fritt upp till alla hemsidor att välja hur många konfirmationer de kräver innan besökarna ser transaktionen.

När någon har ett fåtal konfirmationer och säger att de inte ser sina coins så är den vanligaste anledninen att sidan de skickar till kräver ett antal konfirmationer innnan de visar coinsen för användaren.

När folk talar om att de ser 30-40 konfirmationer utan att se sina coins så har den vanligaste orsaken att de använder en egen bitcoinklient och inte har synkroniserat den med bitcoinnätverket.

Kort svar, Bitcoinnätverket kräver 0 transaktioner, men tjänster och hemsidor kan kräva fler. Om du vet att en bitcointransaktion existerar men kan inte se dina coins så beror det på något än Bitcoinnätverket.
Citera
2014-04-24, 18:10
Medlem
argusdemons avatar
Kollat runt på lite Bitcoin sidor nu.
FYB-SE verkar ju vara bäst, du säljer ju dom mer än för vad du köper dom för.
Är FYB-SE bra??
Citera
2014-04-24, 18:21
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Kollat runt på lite Bitcoin sidor nu.
FYB-SE verkar ju vara bäst, du säljer ju dom mer än för vad du köper dom för.
...

Nja, du får väl sälja/köpa till vilken kurs du vill. Det gäller ju att hitta en säljare/köpare också annars kommer man ingen vart.
Citera
2014-04-24, 18:29
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Nja, du får väl sälja/köpa till vilken kurs du vill. Det gäller ju att hitta en säljare/köpare också annars kommer man ingen vart.

Snälla utveckla mer. Förstår inte riktigt.
Citera
2014-04-24, 18:39
Medlem
Sados avatar
Citat:
Snälla utveckla mer. Förstår inte riktigt.

Du lägger in en köporder eller säljorder beroende på vad du vill göra. Du sätter ett eget pris. Sen är det bara att sitta och vänta på att nån vill sälja eller köpa till det priset. Tänk dig att du sitter på blocket och annonserar. Vill ingen köpa eller sälja till det pris du vill så händer inget.
Citera
2014-04-24, 18:52
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Du lägger in en köporder eller säljorder beroende på vad du vill göra. Du sätter ett eget pris. Sen är det bara att sitta och vänta på att nån vill sälja eller köpa till det priset. Tänk dig att du sitter på blocket och annonserar. Vill ingen köpa eller sälja till det pris du vill så händer inget.

Jaja okej, men om jag säger såhär..
Jag köper bitcoins hos t.ex FYB-SE för 3400 kr sätter dom i coldstorage.
Sen är det väl bara att sätta in dom på en bitcoin sida där jag kan sälja dom för mest pengar?
Citera
2014-04-24, 22:44
Medlem
boms avatar
Citat:
Jaja okej, men om jag säger såhär..
Jag köper bitcoins hos t.ex FYB-SE för 3400 kr sätter dom i coldstorage.
Sen är det väl bara att sätta in dom på en bitcoin sida där jag kan sälja dom för mest pengar?

Arbitrage
Citera
2014-04-25, 00:51
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Arbitrage
Är det inte för mycket bots osv nuförtiden?
Citera
2014-04-25, 02:42
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Arbitrage

Vad menas med det?
Citera
2014-04-25, 08:09
Medlem
benjaminjuhlins avatar
En insamling som jag har lanserat har lyckats få in Bitcoinstöd:
https://www.fundedbyme.com/en-us/campaign/3639/translation-of-human-action-to-swedish/#.U1n7Hfl_t8E

Men jag har blivit lite förvånad av hur lite bitcoins vi fått in, speciellt jämfört med kronorna vi fått in. Kanske är det ett symptom på att Bitcoin i Sverige bara är kopplat till massa entreprenörer och inte till några libertarianer.
Citera
2014-04-25, 11:09
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
En insamling som jag har lanserat har lyckats få in Bitcoinstöd:
https://www.fundedbyme.com/en-us/campaign/3639/translation-of-human-action-to-swedish/#.U1n7Hfl_t8E

Men jag har blivit lite förvånad av hur lite bitcoins vi fått in, speciellt jämfört med kronorna vi fått in. Kanske är det ett symptom på att Bitcoin i Sverige bara är kopplat till massa entreprenörer och inte till några libertarianer.

Knappast, det är det stående temat för Bitcoin-insamlingar.
Varför spendera Bitcoins på något när de i framtiden kommer vara värda enormt mycket pengar (). Och ni undrar varför Bitcoin inte exploderar i värde?
Fast å andra sidan med tanke på vad din insamling är tänkt att göra så är detta nog inget du reflekterar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in