Citat:
Ursprungligen postat av
Someone76
Föreståndaren M.D borde stå sina kast när JS blev lämnad själv med barnen. Måtte dagiset stänga helt o hållet från hennes regi!
det borde införas helt nya regler för ALLA dagis. min första dag som timvik, så vart jag själv med 12 barn i en grupp. Och massa toalettbesök. hrm, samma när jag hade praktik. Man anses vara "duktigt" om man klarar dessa uppgifter som tex bajsblöja eller se att någon behöver kissa osv..Det ingår också när man går barn och fritid och är på praktik att ta eget initiativ och se vart hjälpen behövs, och även personal är rätt snabba på att ge ut detta ansvaret. vi var hälften tjejer och hälften killar i klassen på gymnasiet.
min tredje dag som timvik hade jag stängningen helt själv med 2 barn sista timmen.... och vi har en manlig timvik som brukar stänga han är i 20 års åldern och gick fordon på gymnasiet.... sjukt va? detta är kommunalt.
Men nya regler borde vara att INGEN som går på praktik, eller timvik får lämnas själv med barnen eller ens ta dom på toa! Man hade nog säkrat en del då.