2014-04-10, 23:32
Medlem
Instant-Neccs avatar
Tror detta är honom: https://www.youtube.com/watch?v=lCLPMQBr280
Citera
2014-04-10, 23:32
Medlem
Jag tycker att det är illavarslande att en person som är så uppenbart i otakt med omvärlden tillåts att arbeta i förskola.

Det är något som är fel. På förskola kan man åtminstone se till att bara ta in stabila personer som är förebilder för barnen och inte börjar pilla på deras könsorgan för att tillfredställa sina egna sjuka lustar till små barn.

Tyvärr är det inte lätt att vara man i dagens samhälle och jobba med barn. Varje gång ett sådant här fall upptäcks så skriker många att män inte borde få jobba med barn överhuvudtaget. Men då glömmer man att den allra största majoriteten av män är jättebra människor.

Men ska man jobba inom förskola kan man inte ta in personer med en sådan bakgrund som gm i det här fallet och därför bör man genomgå tester innan man får jobbet. Det räcker nog inte men att som här fått in en person som uppenbarligen många stört sig på i många år är rent ut sagt klantigt.
Citera
2014-04-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Tack för redogörelsen.
GM verkar haft en rätt jobbig uppväxt. Jag har svårt att känna något hat i ett rättsfall som bara består av förlorare/offer. Tragiskt är vad det är.

Ja det är verkligen synd om GM. Jobbig uppväxt, klart grabben inte kan rå för att han råkar våldta några barn.

Hans mamma gjorde ditt o hans pappa gjorde datt... Spelar väl fan ingen roll. Avskummet har förverkat sin rätt att existera.
Citera
2014-04-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Jag tycker att det är illavarslande att en person som är så uppenbart i otakt med omvärlden tillåts att arbeta i förskola.

Det är något som är fel. På förskola kan man åtminstone se till att bara ta in stabila personer som är förebilder för barnen och inte börjar pilla på deras könsorgan för att tillfredställa sina egna sjuka lustar till små barn.

Tyvärr är det inte lätt att vara man i dagens samhälle och jobba med barn. Varje gång ett sådant här fall upptäcks så skriker många att män inte borde få jobba med barn överhuvudtaget. Men då glömmer man att den allra största majoriteten av män är jättebra människor.

Men ska man jobba inom förskola kan man inte ta in personer med en sådan bakgrund som gm i det här fallet och därför bör man genomgå tester innan man får jobbet. Det räcker nog inte men att som här fått in en person som uppenbarligen många stört sig på i många år är rent ut sagt klantigt.
På vilket sätt var han avvikande? Vad mer kan man begära än att personen ska vara ostraffad?

Citat:
Ursprungligen postat av N.T.
Ja det är verkligen synd om GM. Jobbig uppväxt, klart grabben inte kan rå för att han råkar våldta några barn.

Hans mamma gjorde ditt o hans pappa gjorde datt... Spelar väl fan ingen roll. Avskummet har förverkat sin rätt att existera.
Ja, jag tycker det är synd om personer som begår illgärningar pga psykisk ohälsa.
Huruvida gm lider av psykisk ohälsa får framtiden utvisa. Jag tror då inte att han är frisk.
Senast redigerad av Kaymano 2014-04-10 kl. 23:41.
Citera
2014-04-10, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannehook
Har kompisar som känner Joakim som sagt att han bestämt med en åtta årig liten flicka att han skulle följa med henne och hennes familj till Liseberg, han hade tydligen dykt upp på tåget och följt efter dom hela resan. Han hade tydligen bokat hotellrum på samma hotell också.Vet inte ifall detta stämmer.

Här är även länken till hans youtube film.
https://www.youtube.com/watch?v=_RhBVlpU1f4

Låter som om han är inspirerad av Cicero från Skyrim
Citera
2014-04-11, 00:19
Medlem
https://www.youtube.com/user/Ketchuplover1 men om det är hans youtube så borde man väl få se hans klipp på hans patetiska nuna? Fy fan vad jag hatar pedofiler. Borde vara inlåsta på livstid (och då menar jag livstid) eller avlivas.
Citera
2014-04-11, 00:28
Medlem
#5 av [Noxblood]
Jag heter joakim och är 19 (20 i april) skype är joakim.stranke

Gillar att prata om vad som med både killar och tjejer i olika åldrar^^

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/50bb6856d3b4fd7842002a79-soker-en-kompis

Ja uppenbarligen gillar du små barn. Nej de borde fan upprätta rutiner för män som vill arbeta i förskola. Något måste ske. Att staten anser att ingen skall diskrimineras och att små barn får betala för det är inte acceptabelt!!!!!
Citera
2014-04-11, 00:33
Medlem
cloudsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderss.0n
nej det är dem inte, bläddra tillbaka några sidor

Men herre gud, det är ju era egna gissningar ! Annars hade även dom suttit hos polisen.. Jävla barn rumpor som leker bödel....
Citera
2014-04-11, 00:59
Bannlyst
När något såhär fruktansvärt händer är givetvis en naturlig reaktion att börja fördela skuld som ett utlopp för all ilska. I det här fallet är det dock svårt att fördela skuld på någon annan än gärningsmannen själv. Hur fan skulle man kunna veta att trevliga praktikanten var en pedofil som skulle komma att våldta flertalet barn? Lätt att säga såhär i efterhand, men där och då, innan det har hänt, är "han kanske är pedofil" en tanke som liksom inte dyker upp.
Citera
2014-04-11, 01:44
Medlem
stackars barn helvete jag hade flippat ur totalt om jag hade varit förälder till en av barnen. Varför läser man inte någonstans om dessa "förskollärare" som uppenbarligen låter praktikanter/vikarier (som oftast INTE har behörighet) ha så stor roll i förskolan ? Kan det vara så att de låter praktikanterna göra grovjobbet medan dom smiter iväg till lärarrummet för att "dokumentera" .. dags att öka personalen på förskolor, det gynnar alla! och låt aldrig obehörig personal vara ensamma med barnen! Nu skiter jag i om jag drar alla över en kant men hellre vara på den säkra sidan, detta är faktiskt barn det handlar om. Såklart att det kan finnas utbildade som är pedofiler men jag tror att risken är mindre!
Senast redigerad av missMontreal 2014-04-11 kl. 02:40.
Citera
2014-04-11, 02:17
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajasagstdu
#5 av [Noxblood]
Jag heter joakim och är 19 (20 i april) skype är joakim.stranke

Gillar att prata om vad som med både killar och tjejer i olika åldrar^^

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/50bb6856d3b4fd7842002a79-soker-en-kompis

Ja uppenbarligen gillar du små barn. Nej de borde fan upprätta rutiner för män som vill arbeta i förskola. Något måste ske. Att staten anser att ingen skall diskrimineras och att små barn får betala för det är inte acceptabelt!!!!!
Längre bak i tråden finns en länk till samma sida där han bl.a. söker kontakt med en 13-årig tjej.

Förutom familjerna till barnen är det ju jävligt synd om GMs familj som även dem får sina liv förstörda. Förstå vilken skam han drar över sina nära. De har dessutom redan dragits med den obeskrivbara sorgen att förlora ett barn/bror i bilolycka.

Han har på egen vilja undvikit att kontakta sin familj sedan häktningen och de lär ju vara måttligt sinnesförvirrade just nu.
Citera
2014-04-11, 03:10
Medlem
Satt och funderade på en sak kring många av hans sociala mediekonton, exempelvis Facebook och kontot på iFokus.

Hur kommer det sig att de är raderade? Vem är det som har raderat dem?

Jag utgår nämligen från att det inte har han själv eftersom att han varit frihetsberövad. Vore intressant att få lite insikt i hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in