2014-06-20, 15:11
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag anser man skall börja i andra änden.

Att se till att dom som tillåts arbeta med barnomsorg har prövats med djupintervjuer som t.ex. görs idag för att bli accepterade som fosterhem.

Att satsa krutet på att jobba preventivt.

Straffskalor avskräcker ingen. Tror jag.

Sedan kan man undra varför föräldrarna/"skolan" inte upptäckt och gett stöd till honom tidigare .... Kanske har dom det? Jag vet inte.

Uppenbarligen har många missat många signaler på att det inte stod rätt till.

Jag håller med om det du säger, att jobba preventivt. Absolut! Men...
Pedofiler är förmodligen världsmästare på att dupera sin omgivning. Egentligen är det omöjligt att avslöja förens det är för sent. Dvs när pedofilen agerar ut sin läggning.

Jag är inte emot idén med djupintervjuer, men jag tror att det det vore ett ganska litet hinder för en hängiven pedofil. Straffskalor å sin sida avskräcker förmodligen inte heller dom värsta pedofilerna. Men det kanske hade gett brottsoffren en liten tröst, och alla andra om man visste att ett sådant grovt brott ger ett mycket hårt straff. Det hade känts mer rättvist på något vis.

OT:
t:ex
Läste för något år sedan om en man som hade våldtagit sin dotter i åtta år!!! Som fick ett straff på två år i fängelse och några hundra tusen i böter! Jag menar, det är ju nästan så att en pedofil kan överväga ta risken, det är ju nästan värt det...
Citera
2014-06-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Jag håller med om det du säger, att jobba preventivt. Absolut! Men...
Pedofiler är förmodligen världsmästare på att dupera sin omgivning. Egentligen är det omöjligt att avslöja förens det är för sent. Dvs när pedofilen agerar ut sin läggning.

Jag är inte emot idén med djupintervjuer, men jag tror att det det vore ett ganska litet hinder för en hängiven pedofil.

..

Det som blev ett resultat av pedofil-brottet i Örebro nämligen att man fick tillåtelse att kräva att brottsregisterutdrag skulle bifogas vid ansökan av jobb.

Man uppger att det troligen fått vissa att avstå från att ansöka om anställning inom barnomsorgen. Men dom flesta hamnar ju inte i det registret. Inte den nu aktuelle eller den i Örebro fanns där.

Därför menar man att djupintervjuer skulle ge bättre bild av den sökandes personlighet och fler referenser att kolla med.
Citera
2014-06-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Mjo, så kan det givetvis vara. Han kan ju också älska att sitta på höga hästar.

Om det nu är så att André Stasny har förträngt sitt brott, så får vi alla se till att André Stasny blir påmind om det.

Här är en länk till André Stasnys facebook sida:
https://www.facebook.com/andre.stasny

Det skulle vara jävligt intressant att veta om André Stasny var en av dom som tog del av de bilder som peddot Jocke delade med sig av. Skulle fan inte förvåna mig om det är på det sättet.

Läser hans wall och försöker fatta hans del i soppan. Verkar som att André knullat Strankes morsa och att Andrés son blivit utsatt för Stanke??! Läs wallen, han hatar ju Stranke.
Citera
2014-06-20, 21:26
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Läser hans wall och försöker fatta hans del i soppan. Verkar som att André knullat Strankes morsa och att Andrés son blivit utsatt för Stanke??! Läs wallen, han hatar ju Stranke.

Han har en son ihop med Strankes brors fru, som har blivit utsatt för Stranke ja. Vi har behandlat detta ämne tidigare, bara ett par 3-6 sidor bak.
Citera
2014-06-20, 21:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Han har en son ihop med Strankes brors fru, som har blivit utsatt för Stranke ja. Vi har behandlat detta ämne tidigare, bara ett par 3-6 sidor bak.

Men enligt vad som skrevs i tråden av en annan användare så skulle han inte vara far till barnet, går det att få verifierat?
Citera
2014-06-20, 23:12
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men enligt vad som skrevs i tråden av en annan användare så skulle han inte vara far till barnet, går det att få verifierat?

Den allmänna uppfattningen i tråden är att han är pappan och jag tror mig vilja minnas att det har blivit bekräftat tidigare, för ganska länge sen, säg i början av eller i den första tredjedelen av tråden eller något sånt.
Citera
2014-06-21, 01:52
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det som blev ett resultat av pedofil-brottet i Örebro nämligen att man fick tillåtelse att kräva att brottsregisterutdrag skulle bifogas vid ansökan av jobb.

Man uppger att det troligen fått vissa att avstå från att ansöka om anställning inom barnomsorgen. Men dom flesta hamnar ju inte i det registret. Inte den nu aktuelle eller den i Örebro fanns där.

Därför menar man att djupintervjuer skulle ge bättre bild av den sökandes personlighet och fler referenser att kolla med.

Jo, men det kan också ha hjälpt till att sålla bort övriga kriminella med småbrott i bagaget, men som vore utmärkta förskolelärare. Fan vet om inte barnen går säkrare hos en bankrånare än en 21 årig teaterintresserad tönt.
Givetvis hade det inte funkat så i verkligheten, men som du sa, pedofiler är inte alltid i det registret...
Citera
2014-06-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Ännu en idiot som inte har en aning vad han skriver , för det första är inte andre pappa till barnet , väldigt lätt att kolla upp på domstolen i Kalmar (vilket jag gjort) efter DNA -test utförts , och varför har du nått och säga när du ljuger ihop hälften av allt skit du skriver , finns verkligen ingen anledning att blanda in familjemedlemmar och utomstående och på något sätt vända detta att det är deras fel , deras liv har troligen blivit förstört av allt som hänt , tror inte dom mår bättre när inkompetenta idioter som du uttalar dig . Gör om gör rätt / M
Stackars barn!har han nu ingen far som bryr sig? ELLER?
Citera
2014-06-22, 16:41
Medlem
Ursäkta, orkade inte kolla igenom alla sidor.

Vet ni vem detta var som försökte skydda pedofilen genom att förstöra bevis?
Tex bränna upp barnunderkläder.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18923874.ab

Alltså om det nu är sant?..

Har hela tiden tyckt att det varit otroligt konstigt ingen i pedofilens närhet märkt något eller att han råkat försäga sig eller liknande. Han verkar ju inte smart någonstans. Men stämmer denna artikel så visste vissa i närheten nog redan om eländet och rent av är lika hemska... usch...
Citera
2014-06-22, 19:30
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCie
Ursäkta, orkade inte kolla igenom alla sidor.

Vet ni vem detta var som försökte skydda pedofilen genom att förstöra bevis?
Tex bränna upp barnunderkläder.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18923874.ab

Alltså om det nu är sant?..

Har hela tiden tyckt att det varit otroligt konstigt ingen i pedofilens närhet märkt något eller att han råkat försäga sig eller liknande. Han verkar ju inte smart någonstans. Men stämmer denna artikel så visste vissa i närheten nog redan om eländet och rent av är lika hemska... usch...

En inte alltför tillförlitlig källa kanske, men enligt det andra peddot Andr*'s facebooksida så handlar det om Jokerns mamma, bror o syster (om jag minns rätt).
Men det åtalet är väl nedlagt i brist på bevis?
Citera
2014-06-22, 19:45
Bannlyst
När kan man vänta sig rättegång/dom?
Citera
2014-06-22, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
När kan man vänta sig rättegång/dom?
Rättegång pågår just nu. Har inte tillgång till förhandlingsschemat, men har för mig att den avslutas i början av juli. Kalmar tingsrätt vill ha tre veckor för att skriva domar på knarkare som fått en fis på tvären, så den dyker säkert inte upp förrän i månadsskiften juli/augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in