Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag anser man skall börja i andra änden.
Att se till att dom som tillåts arbeta med barnomsorg har prövats med djupintervjuer som t.ex. görs idag för att bli accepterade som fosterhem.
Att satsa krutet på att jobba preventivt.
Straffskalor avskräcker ingen. Tror jag.
Sedan kan man undra varför föräldrarna/"skolan" inte upptäckt och gett stöd till honom tidigare .... Kanske har dom det? Jag vet inte.
Uppenbarligen har många missat många signaler på att det inte stod rätt till.
Jag håller med om det du säger, att jobba preventivt. Absolut! Men...
Pedofiler är förmodligen världsmästare på att dupera sin omgivning. Egentligen är det omöjligt att avslöja förens det är för sent. Dvs när pedofilen agerar ut sin läggning.
Jag är inte emot idén med djupintervjuer, men jag tror att det det vore ett ganska litet hinder för en hängiven pedofil. Straffskalor å sin sida avskräcker förmodligen inte heller dom värsta pedofilerna. Men det kanske hade gett brottsoffren en liten tröst, och alla andra om man visste att ett sådant grovt brott ger ett mycket hårt straff. Det hade känts mer rättvist på något vis.
OT:
t:ex
Läste för något år sedan om en man som hade våldtagit sin dotter i
åtta år!!! Som fick ett straff på två år i fängelse och några hundra tusen i böter! Jag menar, det är ju nästan så att en pedofil kan överväga ta risken, det är ju nästan värt det...