Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpidump
Jag är inte så duktig på juridiska termer men blir brottsrubriceringen "automatiskt" satt till
grov våldtäkt då det rör sig om ett så ungt barn? Om inte.. så är min tanke att det i detta fall finns klara fysiska tecken på att en våldtäkt ägt rum. Ska även tillägga att jag pratat med en person som gått i samma klass på låg- och mellanstadiet med MGM.. hon har väldigt svårt att se honom utföra ett sådant här brott. Dock kvarstår det att omständigheterna runt mannen knappast gör att han känns mindre misstänksam. Hoppas innerligt att detta rör sig om ett missförstånd och att historien är fabulerad av barnet, då jag själv arbetat inom förskolan så vet jag att man kan få höra de mest makabra historierna som får en att fundera på att signalera röd flagg. Min känsla är dock att så inte är fallet här.
EDIT: Ej arbetat på den aktuella förskolan
Ja, det blir grov våldtäkt när BO är ett barn och GM är vuxen, oavsett om våld ingick eller ej.
Sen har det diskuterats tidigare i tråden (minns inte var) om man behöver utdrag från belastningsregistret för att få jobba på förskolor. Svaret är ja även vid praktik, det är ett krav på förskolor och grundskolor, men vissa slarvar med sånt givetvis. Sen, med tanke på hans ålder, så kan det mycket väl vara så att han inte blivit straffad tidigare. Jag tror att han är en nybörjare.