2014-04-15, 16:07
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Kan man bli antagen till mer än heltidsstudier?

Senast jag sökte till en grundutbildning var 2007, så jag har glömt hur det här funkar. Jag vill söka en distansutbildning i 100% studietakt, och därtill en kvällskurs i 25% takt.

Den förstnämnda är nog svårare att komma in på, men om jag verkligen skulle behöva välja så är nog den andra att föredra. Jag har för mig att det kunde bli problem att bli antagen via VHS till mer än heltid, att man var tvungen att registrera sig "manuellt" på olika kurser om man ville läsa typ 150-200%. Hur funkar det?

Tack på förhand, du som kommer med visdom!
Du kan bli antagen på 45 hp.
Citera
2014-04-15, 16:42
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Du kan bli antagen på 45 hp.
Åh, skönt att höra! 37,5 hp kommer jag alltså undan med, med marginal.
Citera
2014-04-15, 17:11
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Skulle du ha tappat bort aktiveringskoden, kan du beställa en ny via länken i rutan "Bekräfta din identitet" som kommer upp när du loggat in.

Tänk på att beställa en ny aktiveringskod i god tid. Vi kan behöva upp till en vecka för att ta emot din beställning och skicka ut koden.

https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Skapa-konto/Aktiveringskod/

Tyvärr. Kan nog bli svårt att få en ny aktiveringskod innan anmälan stänger.

Du behöver INTE ha aktiveringskod för att göra en anmälan. Däremot behöver du aktiveringskoden (bekräftat konto) för att få svara på antagningsbeskedet som kommer i sommar.
Citera
2014-04-15, 17:31
Medlem
Jag kan ha knullat mig själv i röven genom att inte skicka in papper som styrker min arbetslivserfarenhet

Ajaj...

Trodde det var juni som gällde men nu är jag rätt säker på att det inte är så... gäller grundläggande behörighet genom reell kompetens.
Citera
2014-04-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Jag kan ha knullat mig själv i röven genom att inte skicka in papper som styrker min arbetslivserfarenhet

Ajaj...

Trodde det var juni som gällde men nu är jag rätt säker på att det inte är så... gäller grundläggande behörighet genom reell kompetens.

Man kan komplettera fram tills något datum i juni(minns inte). Vilket universitet och kurs?
Citera
2014-04-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman

Ajaj...

Underlag för ansökan om reell kompetens ska vara antaning.se tillhanda senast idag, men det skadar inte att kolla med lärosätet ifråga, det kan vara så att det går att lösa på något annat sätt.
Citera
2014-04-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Man kan komplettera fram tills något datum i juni(minns inte). Vilket universitet och kurs?

Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Underlag för ansökan om reell kompetens ska vara antaning.se tillhanda senast idag, men det skadar inte att kolla med lärosätet ifråga, det kan vara så att det går att lösa på något annat sätt.

Det är just det stycket Pezzen citerar som gör mig förvirrad, i kombination med texten på sidan om grundläggande behörighet, då jag inte ska styrka reell kompetens, utan grundläggande behörighet genom reell kompetens vilket också omfattar ett innehav av betyg i vissa kurser.

Ska nog göra så som jag brukar råda andra: Höra av mig till dem som har hand om det.
Citera
2014-04-15, 21:06
Medlem
Boblovebudss avatar
Om man inte kommer in på första valet, men kommer in på andra och tredje valet och sen inser att man hellre vill ta tredje valet kan man då ta det eller är alltid det man prioriterat högst som man kommer in på och måste ta vilket skulle vara andra valet i detta fall. Eller kan man välja fritt bland de valen man faktiskt kommer in på.
Citera
2014-04-15, 21:10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Om man inte kommer in på första valet, men kommer in på andra och tredje valet och sen inser att man hellre vill ta tredje valet kan man då ta det eller är alltid det man prioriterat högst som man kommer in på och måste ta vilket skulle vara andra valet i detta fall. Eller kan man välja fritt bland de valen man faktiskt kommer in på.
Du kan ju antingen acceptera eller tacka nej till dina reservplatser respektive platser där du blivit antagen efter U1. Vad som däremot händer, och som står på antagning.se, är att alla val som är prioriterade under det val du kom in på stryks.
Citera
2014-04-15, 21:11
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds

Det beror lite på hur många poäng kurserna är på. Du kan bli antagen till max 45 HP.
Kommer du in på ditt andra och tredje val, låt oss säga att de är på 30+15 HP, kan du tacka ja till båda eller vilket som. Om du kommer in som reserv kan du tacka ja till en reservplats.
Hur mångha poäng är kurserna på 1:a, 2:a och 3:e-valet på?
Citera
2014-04-15, 21:24
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Det beror lite på hur många poäng kurserna är på. Du kan bli antagen till max 45 HP.
Kommer du in på ditt andra och tredje val, låt oss säga att de är på 30+15 HP, kan du tacka ja till båda eller vilket som. Om du kommer in som reserv kan du tacka ja till en reservplats.
Hur mångha poäng är kurserna på 1:a, 2:a och 3:e-valet på?

Det är alla 300 poäng och är samma utbildning men i olika städer, vet att jag vill ha lund som 1:a, men velar lite mellan linköping på nr 2 och stockholm på 3.
Citera
2014-04-15, 21:35
Bannlyst
Om man är reserv till kurserna som man har som nummer 1 och 2 i första urvalet men är antagen till kurs 3 i listan, kan man fortfarande tacka ja till kurs 3 som är på 30hp och stå reserv till kurs 1 och 2? (kurs 1 och 2 är på 30hp vardera)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in