2014-04-15, 21:38
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Om man är reserv till kurserna som man har som nummer 1 och 2 i första urvalet men är antagen till kurs 3 i listan, kan man fortfarande tacka ja till kurs 3 som är på 30hp och stå reserv till kurs 1 och 2? (kurs 1 och 2 är på 30hp vardera)
Ja.
Citera
2014-04-15, 21:39
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Det är alla 300 poäng och är samma utbildning men i olika städer, vet att jag vill ha lund som 1:a, men velar lite mellan linköping på nr 2 och stockholm på 3.

Ok, då tolkar jag det som att om du kommer in på ditt första handsval så kan du fortfarande stå som reserv på fler utbildningar så länge som poängen inte överskrider antalet poäng som man får stå som reserv på. Alltså kan du eventuellt tacka ja till en reservplats på nr 2 eller 3, förutsatt att du kan bli placerad som reserv där till att börja med (kommer inte ihåg hur många poäng man får stå på reserv som, det finns info om det på antagning.se).

Har dock endast sökt fristående kurser själv, men kolla med antagning.se hur många poäng man kan stå som reserv på.
Citera
2014-04-15, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Ja.

Tack för svaret :-)
Citera
2014-04-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Det är alla 300 poäng och är samma utbildning men i olika städer, vet att jag vill ha lund som 1:a, men velar lite mellan linköping på nr 2 och stockholm på 3.
Eftersom de alla tre är program så betyder det att de är 30 hp per termin. Eftersom du max får komma in på 45 hp per termin kommer du enbart kunna komma in på en av utbildningarna. Kommer du in på ditt förstaval så kommer nummer 2 och 3 strykas, kommer du in på ditt andraval så kan du välja att stå kvar som reserv på val 1 men du kommer strykas från val 3, kommer du inte på val 3 kan du välja att stå kvar som reserv på val 1 och 2. Du kan stå som reserv på alla utbildningarna på prio 1-20 om du skulle fylla listan och inte komma in på något, men samma princip gäller i urval 2. Kommer du in på val 3 och tackar ja till den utbildningen men väljer att stå kvar som reserv på val 1 och 2, och sedan kommer in på val 1 så kommer du strykas från val 2 och 3 etc.. Ja, om du kommer in på någon av utbildningarna du stod som reserv på kommer du strykas från val 3 även om du valde att tacka ja.
Citera
2014-04-15, 22:36
Medlem
Någon mer än jag som har problem med antagning.se
Citera
2014-04-15, 22:38
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Någon mer än jag som har problem med antagning.se

Ja. Hoppas sidan flippar ut så att man får en dag till på sig. Har bestämt mig för kurser, men funderar på att ändra studieort.
Citera
2014-04-15, 22:41
Medlem
Fan måste anmäla mig på några kurser till hösten men jag kommer inte in...... Vad ska man göra?
Citera
2014-04-15, 22:42
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Fan måste anmäla mig på några kurser till hösten men jag kommer inte in...... Vad ska man göra?

Om sidan flippar ut överdrivet mycket så brukar antagning.se förlänga anmälningsperioden med en dag. Det har hänt förut. Försök logga in igen och igen annars.
Citera
2014-04-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Om sidan flippar ut överdrivet mycket så brukar antagning.se förlänga anmälningsperioden med en dag. Det har hänt förut. Försök logga in igen och igen annars.

Vi får hoppas på det
Citera
2014-04-15, 22:47
Medlem
Sjukt, hänt mig 10 gånger nu att jag väljer utbildningarna jag vill söka och sen loggas jag ut när jag ska gå vidare, riktigt störigt, dom måste väl förlänga med ett dygn? Har någon av er ringt dom och hört något?
Citera
2014-04-15, 22:54
Medlem
Har stora problem jag med. Kommer inte ens fram till deras telefonsupport, "just nu är det många som ringer...".
Citera
2014-04-15, 22:55
Medlem
eXtremos avatar
Alltid lika skoj varje år när folk försöker anmäla sig i sista minuten. Ni borde lära er att göra det tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in