Jo, jag har
hört den, och den går såklart inte ner i något djupare känsloskikt, eftersom speakern refererar till Sara som "barnflickan", trots att hon aldrig, vad jag förstår, fungerat som någon barnflicka, utan istället har fungerat som förebedjerska, först tillsammans med Helge för Åsa, och sedan officiellt även själv för Helge i hans "kamp mot demonerna"... så fungerar samhället i alla fall, att det är regelbrotten som beivras oavsett de underliggande känslorna och psykologiska faktorerna, och efterkonstruktioner för att mörka och rättfärdiga sin egen roll är också vanligt förekommande...jag såg även ett avsnitt av "
Lisa Lings Amerika" på TV idag, där hon beskrev hur tonåringen Travis blev dömd till 20 års fängelse för ett påstått "övergrepp" på en något yngre tjej i ett hus fullt med andra ungdomar, där ingen sett något, och Travis heller aldrig varit ensam med tjejen ifråga...inga riktiga bevis, alltså, och polisen gjorde heller ingen riktig undersökning, utan förmådde helt enkelt tonåringen Travis att "erkänna" det påstådda brottet för att få komma hem, ungefär så som
tonåringarna i Falun gjorde som blev anklagade för mordbrand, vilket Hannes Råstam gjorde ett reportage om... när Lisa Ling nu 20 år efter händelsen frågar alla inblandade personer om hur det faktiskt gick till, vägrar tjejen som ursprungligen anklagade Travis för "övergreppet" att tala om saken, på ett liknande sätt som Åsa i radioprogrammet vägrar att vilja tala om Tirsaprofetian...vad som också är intressant är hur Ågren 61:35 min in i programmet säger att Åsa "bevisligen" var i London under mordnatten...
vilka bevis finns för det?
Dessutom säger Åsa 77:30 min in i programmet att hon aldrig fick någon "respekt eller vördnad" av medierna...detta talar ju inte direkt till hennes fördel...vad som gör det, däremot, är ju att Helge säger c:a 65 min in i programmet att han ville "väl hjälpa Gud lite på traven", när han skickade sms anonymt till Sara...i min bok är således Helge den största skurken i Knutbydramat, oavsett hur mycket Åsa efterkonstruerar sin egen roll...