UNT har en videoserie, ”Storytellers”. Där berättar UNT-fotografen Sven-Olof Ahlgren sina minnen om Knutbymordet. Hans chef ringde på efternatten den 10 januari 2004. Ahlgrens bor bara 800 m från mordvillan i Gränsta. Utan att hinna klä sig för vinterkylan hoppade Sven-Olof in i sin bil och körde över till Daniel Lindes hus. Poliser var på plats och Sven-Olof stod ensam i mörkret med sin kamera:
Men innan kvinnan rusade ut hade hon utan skrik gått in till familjen Fossmos badrum och tvättat bort Alexandras blod från sina händer. Därefter sprang hon ut och skrek. Det får räknas till Knutbymedlemmarnas underliga beteenden runt tragedin. Hade inte de flesta i hennes situation både rusat ut och skrikit direkt när man hittar sin vän mördad?
På videon visas bilder av gudstjänster där medlemmar prisar sin gudom med händerna i vädret.
På en annan bild syns PaWa trängd av många journalister med mikrofoner och kameror. KiWi står bakom. På den tiden var PaWa talesman för Knutbyledarna. Han levde sedan åratal separerad från ÅW och var sambo med en annan. I och med mordet måste lögnerna om partnerbyten i sektledningen göras till offentliga sanningar. Så i Knutbyskolan har barnen trott att PaWas sambo är mamma till hans son. Men till släktingar säger församlingens barn att sambon är PaWas äldsta dotter. Kristibrudfällan slog igen om PaWas familj.
På tal om ÅW så har hon haft kåserier i en liten gratistidning i Skåne. Före jul påstod hon där att kristna människor borde fira Jesu födelse vid påsk och inte vid jul.
Om mediauppbådet berättar Sven-Olof:
Citat:
Då kommer en ung kvinna utspringade från Helge Fossmos villa. Hon skriker:
- Hjälp mig! Hjälp mig! Jag kan inte få liv i Alexandra och det är blod precis överallt!
- Hjälp mig! Hjälp mig! Jag kan inte få liv i Alexandra och det är blod precis överallt!
Men innan kvinnan rusade ut hade hon utan skrik gått in till familjen Fossmos badrum och tvättat bort Alexandras blod från sina händer. Därefter sprang hon ut och skrek. Det får räknas till Knutbymedlemmarnas underliga beteenden runt tragedin. Hade inte de flesta i hennes situation både rusat ut och skrikit direkt när man hittar sin vän mördad?
På videon visas bilder av gudstjänster där medlemmar prisar sin gudom med händerna i vädret.
På en annan bild syns PaWa trängd av många journalister med mikrofoner och kameror. KiWi står bakom. På den tiden var PaWa talesman för Knutbyledarna. Han levde sedan åratal separerad från ÅW och var sambo med en annan. I och med mordet måste lögnerna om partnerbyten i sektledningen göras till offentliga sanningar. Så i Knutbyskolan har barnen trott att PaWas sambo är mamma till hans son. Men till släktingar säger församlingens barn att sambon är PaWas äldsta dotter. Kristibrudfällan slog igen om PaWas familj.
På tal om ÅW så har hon haft kåserier i en liten gratistidning i Skåne. Före jul påstod hon där att kristna människor borde fira Jesu födelse vid påsk och inte vid jul.
Om mediauppbådet berättar Sven-Olof:
Citat:
För Knutbyborna finns inget slut på historien, säger Sven-Olof:
Det var många som inte vågade gå utanför dörren. Men man måste ju till affären och handla mjölk! Så det var ju där alla [journalister och fotografer] stod. Jag tyckte jag märkte det där själv också. För på dagarna så tillhörde jag ju mediakåren, jag också. Sen på kvällen, när jag kom hem och upptäckte att jag måste ju också ha lite mjölk, så åkte jag tillbaks som knutbybo. Och då får jag också de här mikrofonerna och kamerorna på mig. Och även fast jag vet mer vad det handlar om så… så tycker även jag att det känns lite obehagligt. Hur ska det då inte kännas för dom som inte är vana alls?
Citat:
http://www.unt.se/24unt/#category=1597554&date=2012-01&clip=1600332&startTime=0m0s
Det är ju inte slut än. I och med att man bor i Knutby så tar det ju aldrig slut. Det räcker med att man säger att man kommer från Knutby så får man väldigt många frågor. Och det förstår jag. Jag skulle vara lika intresserad jag också om det hade hänt någon annanstans och träffa någon som bor där. För hela den här historien är ju ganska osannolik. Skulle man ha gjort en fictionfilm av det här… av vad som verkligen hände… så skulle det vara så överdrivet så ingen skulle tro på det.
Men nu hände det på riktigt.”
Men nu hände det på riktigt.”
Senast redigerad av nabo 2012-01-04 kl. 14:55.
Senast redigerad av nabo 2012-01-04 kl. 14:55.
Hur länge dröjer det innan samvetet kräver att få göra sin röst hörd hos alla som vet, men tiger av skräck för straffet som följer på förtal av Kullens drottning?
och lyckades inte nyanmäla mig heller.
. Maria (fd Allan) Svensson Nilsson uttalade sig om transexuellas rätt att skaffa barn tror jag det var.