2014-04-13, 16:13
  #3277
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Jag skulle gärna hjälpa till på området, men då behövs det vilja från partiets sida att faktiskt lyckas.
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Kommer ni med ett mer moget svar så finns chansen att jag röstar på er år 2018 och inte det lite mer social liberala partiet '' Liberaldemokraterna ''.
Om partiet bara byter politik så finns det alltså chans på hjälp från en anonym kille på nätet och kanske en röst 2018. Inga dåliga grejor. Är väl bara att kalla till omedelbar extrastämma och börjar skriva om partiprogrammet?
Citera
2014-04-13, 16:15
  #3278
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Om partiet bara byter politik så finns det alltså chans på hjälp från en anonym kille på nätet och kanske en röst 2018. Inga dåliga grejor. Är väl bara att kalla till omedelbar extrastämma och börjar skriva om partiprogrammet?

Det handlar inte om att byta politik. Det handlar om PR, ordval - precis som när moderaterna vann röster på att säga "Vi är för låga skatter!" istället för "Vi är emot höga skatter!", eller när de började kalla sig för ett arbetarparti trots att de var precis samma parti som förut.

Liberala Partiet är precis lika dåliga som nationalisterna på PR, helt värdelösa på att anpassa ordval och kampanjer mot den breda massan. Era budskap når bara fram till dem som redan är "frälsta".
Citera
2014-04-13, 16:46
  #3279
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Om partiet bara byter politik så finns det alltså chans på hjälp från en anonym kille på nätet och kanske en röst 2018. Inga dåliga grejor. Är väl bara att kalla till omedelbar extrastämma och börjar skriva om partiprogrammet?


En person är väll typ en hel procent av väljarna och en % är mycket för ett parti.
Citera
2014-04-13, 16:57
  #3280
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Jag har stora kunskaper och skulle gärna gått in och ryckt upp partiet, förbättrat PRn och satsat stenhårt på att rektrytera väljare. Har inte ett enda tvivel om att vi skulle kunna nå en bred massa och växa väldigt mycket på kort tid, men då krävs det att partiet börjar visa lite vilja och jäklar anamma. Nu verkar ingen se sitt engagemang i Liberala Partiet särskilt seriöst, bara en liten "hobby". Är någon i partiet ens sugen eller redo på att komma in i riksdagen på ett djupare plan?


Dom har inte ens registrerat sitt parti namn.

Jag tycker det är konstigt att ingen i partiet kan lägga några hundra lappar på att erbjuda 100st att få två brev hem i brevlådan för att registrera partiet. Ett med brev med två A4 som behöver minst 15 st namn och Ett annat brev som dom lägger underskrifterna i och skickar tillbaka. På detta vis blir det enkelt att få 1500 underskrifter. Nästan så att man vill göra det själv även om jag inte ska rösta på partiet. Jag tycker helt enkelt att vi behöver många nya partier i Sverige.

Vill någon lägga några hundra lappar på frimärken och brev så kan ni börja skriva ut 200 st av dessa.

http://www.val.se/pdf/202_3%20Namnunderskrifter_webb.pdf
__________________
Senast redigerad av GanjahSmoke 2014-04-13 kl. 17:12.
Citera
2014-04-13, 16:58
  #3281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefdenfemte
Båda eller bara ett av dem?

Huh? Jag är en medlem. Jag vet däremot inte om jag ska rösta på partiet eller inte
Citera
2014-04-13, 17:08
  #3282
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Tragiskt att det inte finns ett mellanting mellan Liberala Partiet och Folkpartiet. Liberala Partiet har helt missat vikten av ett socialt skyddsnät för de mest utsatta och för att t.ex. driva förskolor (vi såg ju t.ex. hur Hälsans förskola gick), Folkpartiet missar helt vikten med frihet.

Som det ser ut idag så går rösten till folkpartiet då, Liberala Partiet är alldeles för dogmatiskt och saknar pragmatik och drivkraft uppifrån partitoppen. Känns hafsigt och oseriöst många gånger, känns inte som om ni VILL komma in i riksdagen. Attityden verkar mer vara: "Det vore väl lite skoj att komma in i riksdagen.." och det vinner man inga röster på.



Du kan ju starta ett eget parti SocialLiberalerna.
Jag tror mer än jag söker ett social liberalt parti.
__________________
Senast redigerad av GanjahSmoke 2014-04-13 kl. 17:15.
Citera
2014-04-13, 17:39
  #3283
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Du kan ju starta ett eget parti SocialLiberalerna.
Jag tror mer än jag söker ett social liberalt parti.
Vilken tur för dig att det sitter typ sex sådana partier i riksdagen då.
Citera
2014-04-13, 18:27
  #3284
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vilken tur för dig att det sitter typ sex sådana partier i riksdagen då.


Det har vi lite olika åsikt om helt klart.


Ni verkar dock tyda klassisk liberalism på samma vis som nazister tyder Mein kampf.
Här finns inget utrymme för att tänka nytt för ni har ett system som tar en till total frihet.
Ni kan inte ha många roliga politiska debatter för inget får avvika från eran extremt smala linje.

Socialliberalism är en mer öppen ideologi.
Citera
2014-04-13, 20:01
  #3285
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Socialliberalism är en mer öppen ideologi.

Det går att diskutera men det är såklart inte en linje för ett klassiskt liberalt parti att driva.
Citera
2014-04-13, 22:04
  #3286
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Det går att diskutera men det är såklart inte en linje för ett klassiskt liberalt parti att driva.



Klassiska Liberal partiet kan altså inte göra några ändringar överhuvud taget för att dom måste gå på sin linje som är nästan som en religös politisk ideologi. Inget får avvika från klassisk liberalism.
Detta är nog anledningen till att inget har hänt med partiet även om tillockmed 170 000 har sett denna tråd sedan 2006.

Jag börjar se klassiska liberal partiet mer som en sekt än ett parti ju mer jag lär mig om partiet.

Förstår ni varför jag gör det ?
Citera
2014-04-14, 00:34
  #3287
Medlem
teflonpannan69s avatar
Alla ni som sitter och tycker som viktigpettrar (likt mig själv) bör väl inse att ni faktiskt kan påverka partiet i rätt så stor utsträckning? Det är trots allt ett relativt litet parti och så länge man inte försöker kuppa partiet, byta inriktning helt och hållet eller står stick i sträv med deras värderingar, så tror jag faktiskt att man som ny medlem är väldigt uppskattad.

Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Det handlar inte om att byta politik. Det handlar om PR, ordval - precis som när moderaterna vann röster på att säga "Vi är för låga skatter!" istället för "Vi är emot höga skatter!", eller när de började kalla sig för ett arbetarparti trots att de var precis samma parti som förut.

Liberala Partiet är precis lika dåliga som nationalisterna på PR, helt värdelösa på att anpassa ordval och kampanjer mot den breda massan. Era budskap når bara fram till dem som redan är "frälsta".

Annars, JBugster, om du har bra idéer och seriöst tror på dem, varför inte delta i några av liberala partiets facebookgrupper eller besök kongressen som kommer nu i maj.

Håller ändå med dig om att KLP inte verkar vara några höjdare på PR. Det är dock en sak och peka på en massa brister, en annan sak att konstruktivt försöka åtgärda dem.
Citera
2014-04-14, 00:43
  #3288
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Det handlar inte om att byta politik. Det handlar om PR, ordval - [...]
Du skrev uttryckligen att du efterlyste en andring pa politiken och skapandet av ett mellanting mellan KLP och Folkpartiet. Fast du kanske bara inte ar sa bra pa PR och ordval och menade nagot helt annat?

"Tragiskt att det inte finns ett mellanting mellan Liberala Partiet och Folkpartiet. Liberala Partiet har helt missat vikten av ett socialt skyddsnät för de mest utsatta och för att t.ex. driva förskolor[...]"

Att forbattra det politiska arbetet behover KLP uppenbarligen gora om det skall bli nagot. Att byta det politiska innehallet for att bli mer framgangsrika ar dock helt vansinnigt. Mycket enklare att ga med i sossarna, moderaterna eller nagot i den vagen for den som bryr sig mer om organisationens framgangar an politikens innehall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in