2014-04-05, 13:37
  #3265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
I ett tillägsprotokoll från en FUP mot individer i Revolutionära fronten erkänner en Linus Soinjoki Wallin att han, Nick Staffas och en Felix (sannolikt Felix Wännerdahl) att det var de som misshandlade era medlemmar när ni hade hållit något möte.

Du råkar inte ha en länk till det hela som du kan PM:a?
Citera
2014-04-08, 23:33
  #3266
Medlem
teflonpannan69s avatar
Snart börjar valrörelsen närma sig. Både för EU-valet och det viktigare riksdagsvalet. KLP har en liten kärna väljare, men jag tror nog att de kommer att stanna, KLP lär alltså inte backa något i varje fall (med min "logik"). Vad för anledningen skulle denna lilla skara människor ha att rösta på något annat parti? Kanske Sofia Arkelstål om någon, men annars finns det nog inga alternativ.

Det KLP enligt mig bör göra (mycket snack och liten verkstad från min del, men aja) är att vara så högljudda som möjligt för att folk skall intressera sig för partiet. När man väl sedan börjar luska i partiet ser man att det finns substans i form av konkret politik. Men först måste man synas, vilket man kan göra på flera sätt.

Strategiskt placera ut valaffischer vid viktiga knutpunkter, så som Plattan i Stockholm. Många ungdomsförbund brukar campa någon dag innan det blir tillåtet att affischera vid dessa platser för att kunna vara först. Föreställ er att KLP lyckas smälla upp 10-15 stycken affischer vid bästa vy på Plattan i Stockholm, hur gött vore inte det?

Skriva insändare och debattartiklar till stora och små tidningar, försöka delta så mycket som möjligt i TV och liknande. Smälla upp en eller två valstugor i landet på typ Medborgarplatsen i Stockholm och någon annan i en svensk stad av större mått.

Sedan finns det flera kontroversiella och riskfyllda "moves" som både kan löna och straffa sig. T.ex. att röka en joint under ett torgmöte eller organisera en "försäljning" av narkotika emellan två partimedlemmar framför TV-kameror och förvånad publik.

Finns det någon som är bra på att redigera film kanske man skulle kunna lyckas skapa ett snitsigt litet youtubeklipp som klankar ner på de stora etablerade partierna och samtidigt premiera KLP. Temat skulle då kunna vara jobben, skatterna, offentligt slöseri och försvaret. Kalla mig naiv, men jag tror ändå att det är möjligt att nå båda unga som gamla, men man måste tänka smart.

Först måste folk öppna upp ögonen, sedan kan dem läsa (partiprogrammet) så att säga...

Citera
2014-04-11, 19:13
  #3267
Bannlyst
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/q73/s720x720/10001581_10152402282095407_8782396519121808040_n.j pg

var beställer man dessa? funderar om jag ska lägga min röst på KLP som en proteströst. Kan även tänka mig att lägga ut lite valsedlar på min ort.
Citera
2014-04-12, 13:23
  #3268
Medlem
Vi kommer nog att gå ut med var man kan beställa lite senare, men dra ett mail till info@liberalapartiet.se så borde du kunna få en hög i förväg.
Citera
2014-04-13, 02:58
  #3269
Medlem
Jag är medlem i partiet, sedan två månader-ish, och jag är lite osäker på om jag ska rösta på LP eller inte i valet.
Citera
2014-04-13, 11:37
  #3270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTipp
Jag är medlem i partiet, sedan två månader-ish, och jag är lite osäker på om jag ska rösta på LP eller inte i valet.

Båda eller bara ett av dem?
Citera
2014-04-13, 11:40
  #3271
Medlem
JBugsters avatar
Tragiskt att det inte finns ett mellanting mellan Liberala Partiet och Folkpartiet. Liberala Partiet har helt missat vikten av ett socialt skyddsnät för de mest utsatta och för att t.ex. driva förskolor (vi såg ju t.ex. hur Hälsans förskola gick), Folkpartiet missar helt vikten med frihet.

Som det ser ut idag så går rösten till folkpartiet då, Liberala Partiet är alldeles för dogmatiskt och saknar pragmatik och drivkraft uppifrån partitoppen. Känns hafsigt och oseriöst många gånger, känns inte som om ni VILL komma in i riksdagen. Attityden verkar mer vara: "Det vore väl lite skoj att komma in i riksdagen.." och det vinner man inga röster på.
Citera
2014-04-13, 11:43
  #3272
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Tragiskt att det inte finns ett mellanting mellan Liberala Partiet och Folkpartiet. Liberala Partiet har helt missat vikten av ett socialt skyddsnät för de mest utsatta och för att t.ex. driva förskolor (vi såg ju t.ex. hur Hälsans förskola gick), Folkpartiet missar helt vikten med frihet.

Som det ser ut idag så går rösten till folkpartiet då, Liberala Partiet är alldeles för dogmatiskt och saknar pragmatik och drivkraft uppifrån partitoppen. Känns hafsigt och oseriöst många gånger, känns inte som om ni VILL komma in i riksdagen. Attityden verkar mer vara: "Det vore väl lite skoj att komma in i riksdagen.." och det vinner man inga röster på.

LP har inte "missat" det. Det är ju på grund av ideologisk övertygelse. Skulle partiet bli mer pragmatiskt, eller låt oss tala klarspråk, socialistiskt skulle ju hela poängen med ett renodlat liberalt parti vara värdelöst och LP skulle antagligen förvandlas till en blek FP kopia.
Citera
2014-04-13, 11:46
  #3273
Medlem
JBugsters avatar
Liberala Partiet måste också lära sig mer om PR, public relations. Det går inte att klampa in i den offentliga debatten och börja prata om att legalisera knark och vapen, man måste först sätta upp scenen för det och göra åhöraren intresserad - annars blir vi bara avfärdade som ett gäng knarkande galenpannor som med foliehattar på huvudet kallar skatt för stöld (vilket är sant , men som inte gemene man kommer svälja om ni direkt säger till dem att skatt är stöld) och blåser ut marijuanarök i ansiktet på dem.

Man måste få människor att acceptera att skatt är stöld eller att cannabis bör legaliseras INNAN man börjar skrika "SKATT ÄR STÖLD!", annars kommer människor aldrig ens lyssna på VARFÖR skatt är stöld eller cannabis bör legaliseras innan dom vänder på klacken och avfärdar liberalerna som tokstollar.

Jag skulle gärna hjälpa till på området, men då behövs det vilja från partiets sida att faktiskt lyckas.
Citera
2014-04-13, 11:48
  #3274
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
LP har inte "missat" det. Det är ju på grund av ideologisk övertygelse. Skulle partiet bli mer pragmatiskt, eller låt oss tala klarspråk, socialistiskt skulle ju hela poängen med ett renodlat liberalt parti vara värdelöst och LP skulle antagligen förvandlas till en blek FP kopia.

Se mitt senare inlägg ovan.

Pragmatisk behöver INTE betyda socialistiskt. Jag kan se värdet i att ett strikt liberalt parti kommer in i riksdagen och börjar rösta fram liberala reformer, men jag skulle INTE vilja se dem leda Sverige. Den risken är dock liten, och det är väl det som talar för att rösta på Liberala Partiet till riksdagsvalet. Som jag skriver ovan så kommer Liberala Partiet dock inte få publikt stöd sålänge de skriker och stojar om att "skatt är stöld" och "koppleri ska legaliseras!!!" utan att någonsin etablera god jord för de här frågorna.
Citera
2014-04-13, 14:39
  #3275
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Se mitt senare inlägg ovan.

Pragmatisk behöver INTE betyda socialistiskt. Jag kan se värdet i att ett strikt liberalt parti kommer in i riksdagen och börjar rösta fram liberala reformer, men jag skulle INTE vilja se dem leda Sverige. Den risken är dock liten, och det är väl det som talar för att rösta på Liberala Partiet till riksdagsvalet. Som jag skriver ovan så kommer Liberala Partiet dock inte få publikt stöd sålänge de skriker och stojar om att "skatt är stöld" och "koppleri ska legaliseras!!!" utan att någonsin etablera god jord för de här frågorna.


Håller med om detta.
Jag gillar mycket med partiet men jag har försökt att förstå den kapitalistiska sidan av partiet och inte får mer svar än SKATT ÄR STÖLD och Alla som vill att man betalar skatt är mördare mm.
Så man får känslan av att det är mest barn som är medlemmar.

Kommer ni med ett mer moget svar så finns chansen att jag röstar på er år 2018 och inte det lite mer social liberala partiet '' Liberaldemokraterna ''. I år blir det dock DirektDemokraterna.
Citera
2014-04-13, 16:10
  #3276
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Håller med om detta.
Jag gillar mycket med partiet men jag har försökt att förstå den kapitalistiska sidan av partiet och inte får mer svar än SKATT ÄR STÖLD och Alla som vill att man betalar skatt är mördare mm.
Så man får känslan av att det är mest barn som är medlemmar.

Kommer ni med ett mer moget svar så finns chansen att jag röstar på er år 2018 och inte det lite mer social liberala partiet '' Liberaldemokraterna ''. I år blir det dock DirektDemokraterna.

Jag har stora kunskaper och skulle gärna gått in och ryckt upp partiet, förbättrat PRn och satsat stenhårt på att rektrytera väljare. Har inte ett enda tvivel om att vi skulle kunna nå en bred massa och växa väldigt mycket på kort tid, men då krävs det att partiet börjar visa lite vilja och jäklar anamma. Nu verkar ingen se sitt engagemang i Liberala Partiet särskilt seriöst, bara en liten "hobby". Är någon i partiet ens sugen eller redo på att komma in i riksdagen på ett djupare plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in