2014-04-12, 23:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Ett klipp där irakiska pro-assad miliser strider emot jihadister i al maliha i damascus... Det intressanta är hur jihadisterna fortsätter att bruka samma position om och om igen när varje grupp som försöker hålla den blir utskjutna/sprängda. De kanske är taggade på sina jungfruar hehe

Inte undra på att turkarna i dem läckta samtalen sade i stil med att; "den mänskliga faktorn föll inte på plats". Dem flesta verkar/är ju helt efterblivna bland dessa jihadister, det enda dem är bra på är att dö som flugor.

tja, det finns väl en orsak till att jag döpt dem till "spyflugor". Dom jävlarna är ettriga trots att de dör i massor.

Lägg också märket till hur kolugn den irakiska shiamilisen verkar vara
Citera
2014-04-13, 02:42
Bannlyst
Det är TOTALT skit det som händer nu i landet. TOTALT SKIT!!! USA ger sig inte, de MÅSTE statuera ett exempel. USA hämnas just nu på Syrien eftersom de förlorar i Ukraina! Jävla psykopater! Ban Ki Moon, din jävla fitta, var är du?!!!
Citera
2014-04-13, 02:44
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Det är TOTALT skit det som händer nu i landet. TOTALT SKIT!!! USA ger sig inte, de MÅSTE statuera ett exempel. USA hämnas just nu på Syrien eftersom de förlorar i Ukraina! Jävla psykopater! Ban Ki Moon, din jävla fitta, var är du?!!!

Vad syftar du på? Något nytt som hänt?
Citera
2014-04-13, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av azaz94
Shiamiliserna är motiverade av religion därför fruktar de inte döden och därför är de modiga krigare.
Shiamiliserna grund till religionen är väldigt stark, som jag skrev tidigare religiösa arme är alltid bättre motiverade. När jag pratar om religiösa arme då pratar jag om en riktigt religion inte några jävla pundare som halshugger folk i guds namn.

Karbala tänder min ilska, ingen kan släcka den!
"För Zeyneb töms blodet"

Muslimer ägs av en liten jude stat, om Iran och dess arabiska hundar hade haft stake så skulle de attackera Israel för länge sedan.

Glöm inte att ni STORA KRIGARE behöver oss Ortodoxa Kristna för att inte bli påsatta av er egna religion..
Citera
2014-04-13, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Vad syftar du på? Något nytt som hänt?

Här har du. Från drakens egen mun.

http://www.washingtonpost.com/world/middle_east/syrian-rebels-government-report-poison-gas-attack/2014/04/12/0532646a-c27f-11e3-bcec-b71ee10e9bc3_story.html

JÄVLA PSYKOPATER!
Citera
2014-04-13, 03:42
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin
Muslimer ägs av en liten jude stat, om Iran och dess arabiska hundar hade haft stake så skulle de attackera Israel för länge sedan.

Glöm inte att ni STORA KRIGARE behöver oss Ortodoxa Kristna för att inte bli påsatta av er egna religion..

Aa fast nu har ju faktist Hizbollah besegrat israel 2 gånger. Fast håller ändå med det är så otroligt korkat att araber krigar mot varandra.

Ett exempel är Hamas som nu är inne och krigar emot den syriska regimen. Detta trots att dom fått bistånd av både Hizbollah och regimen i Syrien under många många år. Ibland undrar man hur dom tänker när deras egna land är ockuperat, istället för att kriga mot Israel väljer man att åka och kriga mot handen som föder dig.
Citera
2014-04-13, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Aa fast nu har ju faktist Hizbollah besegrat israel 2 gånger. Fast håller ändå med det är så otroligt korkat att araber krigar mot varandra.

Ett exempel är Hamas som nu är inne och krigar emot den syriska regimen. Detta trots att dom fått bistånd av både Hizbollah och regimen i Syrien under många många år. Ibland undrar man hur dom tänker när deras egna land är ockuperat, istället för att kriga mot Israel väljer man att åka och kriga mot handen som föder dig.

Är Hamas verkligen inne i Syrien och kriga?
Citera
2014-04-13, 04:10
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25

http://www.syrianews.cc/evidence-hamas-fighting-syria-arab-army/

http://www.timesofisrael.com/hamas-reportedly-training-rebels-fighting-to-oust-assad/

Var mycket snack om det på arabiska medier ett tag också.
Citera
2014-04-13, 07:55
Medlem
Xeliouss avatar
Låg intelligens verkar vara ett stort problem hos nusra. De är lika lätta att jaga som nyfikna djur:
(Must watch - Hilarious Nusra fighters keep falling in the same trap and dying.)
http://www.liveleak.com/view?i=3d2_1397356449

Någon som vet vad de säger?
Senast redigerad av Xelious 2014-04-13 kl. 07:59.
Citera
2014-04-13, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin

Vi behöver er? lyssna det är vi shia som har skyddat er arsle i Irak och Syrien om inte vi skulle skydda er så skulle sunni- extremisterna utrotat er i Mellanöstern.

Hur ska vi attackera israel nu? Tänk efter innan du pratar, vi behöver muslimsk enhet och vi måste slå ut dessa regeringar som är USA slavar i regionen såsom hela arabiska halvön och många andra.
Citera
2014-04-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25

Nej de är vara Pilgrimer från på studie besök från alla delar av världen.
Citera
2014-04-13, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hotel6
OKej, jag ska försöka att vara väldigt tydlig och konkret med vad jag syftar på. Jag skrev tidigare (i alla fall om man tror våra västerländska medier), jag borde ha varit tydligare med att även jag är oerhört skeptisk till hur dessa medier arbetar och förmedlar 'nyheter', däremot är det svårt att få några andra nyheter från dessa områden då jag varken pratar Persiska eller Arabiska. Och även om jag behärskade arabiska, skulle det då vara bättre att följa Al Jazeera och deras rapportering, det är väl en Qatarbaserad mediekanal som också har en agenda och intresse i konflikten? Jag har följt denna tråd väldigt noggrant och så gott det har gått även försökt hänga med i hur media förmedlat konflikten, och min uppfattning är helt klart att här ligger det många hundar begravna(ett av många ex kemattacken). Jag stödjer Assad och hoppas att denna konflikt så snart som möjligt är över.

Hursomhelst tillbaka till det som startade denna sidodiskussion. De kallas jihadister, islamister, frihetskämpar, wahabister, demokratisträvare eller rebeller beroende på om det är ANNA news, RT eller CNN som förmedlar nyheten. Likaså här i tråden, de stridande har olika namn beroende på vilken sida den som skriver stödjer. Kärt barn har många namn men vi kan väl vara överens om att dessa människor i alla fall inte är inhyrda robotsoldater från yttre rymden, programerade att skrikaka Allah akhbar 10 ggr i en video som är en 1 min lång. Jag ska erkänna att jag inte läst koranen så jag vet inte vad som är 'rätt eller 'fel' inom Islam, däremot har jag pratat med många muslimer och varje gång har jag fått olika svar på vad som är den rätta Islam (framförallt varierar svaren beroende på om jag frågar en shia eller sunni), det gäller inte bara Islam utan alla andra religioner som bygger på böcker som människor tolkar. Det känns som att de flesta muslimer i detta forum är shiamuslimer men kanske har jag fel, hursomhelst har jag hyfsat många muslimska vänner, de flesta tillhör dock sunni. Det jag minns från dem då jag frågat angående shia är att deras svar ofta är att shia inte är 'riktiga' muslimer", exakt hur de utvecklade det påståendet minns jag inte men även här avfärdar folk "rebellerna" för riktiga muslimer bara för att deras handlingar inte stämmer med deras tolkningar av Islam.

En fråga till er som påstår er kunna den riktiga Islam: Man får inte konsumera alkohol eller något annat beroendeframkallande medel som kan skada kroppen eller förändra ens personlighet. Många människor som kallar sig muslimer konsumerar ändå alkohol och går till mosken, dessa människor kanske ni också påstår inte vara riktiga muslimer eller? De människorna trotsar ju ett förbud, precis som de galna terroristerna i Syrien begår hemska våldsdåd och kallar sig muslimer.

Med andra ord, alla har sina egna tolkningar och skulle man lösa gåtan och hitta 'rätt' form av någon religion skulle man ha något gemensamt med Barack Obama (fredspriset).

Jag ställde frågan förut och fick inget svar så jag ställer den igen: Ifall de inte är muslimer så vänligen berätta för mig vilken typ av tro dessa människor har!?
De är inte förvirrade Buddistiska munkar som väljer att valfärda till Syrien för att strida mot Bashar al assad, utan människor som anser sig vara rättrogna muslimer. Människor som gått till mosken, fastat, bett fem ggr om dagen och som kanske tom besökt Mecka. På samma gång är jag övertygad över att al-qaida är en organisation som används av väst för att göra smutsjobbet (ex afghanistan, Libyen och nu Syrien). Däremot måste man kunna se skillnaden på de individer som sitter högst upp i detta våldsamma 'konsultföretag' och tar emot beställningarna/pengarna och den 20 åriga mannen som får en Kalasjnikov i sin hand på någon bakgata i Aleppo. Anledningen till varför han befinner sig på den där bakgatan vet bara han. Kanske har han rest från Tyskland för att strida, han kanske har fått sitt hem bombat och söker hämnd, han kanske är nerknarkad och hjärntvättad, han kanske tror att han strider för något andligt/heligt, han kanske har 'rätt' eller 'fel' hursomhelst är han är ingen buddistisk munk utan en Muslim.

jag skrev att de är djävulens folk, deras tro är djävulens

dina källor är dina polare och västmedia som du själv avfärdar, tycker du detta är seriöst? nånsin tänkt läsa nåt själv?

iransk nyhetskanal på engelska: http://www.presstv.ir/live.html

om en sunni säger att shia inte är islam är det nonsens, shia har lång historia och skillnaden härstammar från imam Ali, släkting till profeten Mohammad. Al qaida är däremot en CIA-skapelse och har inget med islam att göra, det är en underrättelseresurs. Många av dem är legosoldater. Al qaida-medlemmar diskuterar aldrig religion, de har ingen kontakt med Gud, de har ingen moral, de gör bara en sak - dödar. Det är inte islam. Att bara döda oskyldigt folk är inte islam. CIA har skapat denna rörelse, inte Gud.

Om dina polare dricker alkohol och uttalar sig om islam ska du inte ta dem för seriöst, jag säger inte att de inte är muslimer, men de är inte de bästa representanterna. Det förstår du själv.

Citat:
utan människor som anser sig vara rättrogna muslimer.

om jag tar ett volvo-märke och sätter på min cykel och anser att det är en volvo gör det den till en volvo?

om jag anser att HIV är svensk kultur, är det svensk kultur?

nej, det gör mig till sjuk i huvudet.

Om du nu har följt tråden så har du sett att terroristerna helt kontrolleras av väst, att de plundrar och delar upp bytet, att de aldrig talar om islam, att de bara förstör, att de attackerar moskéer! att de attackerar heliga islamska platser, att de kidnappar gamla gummor och nunnor.

Om du har följt tråden har du sett att bosniska al qaida-medlemmar här aldrig diskuterar religion, aldrig svarar på frågor om religion, aldrig förklarar sig. Utan allt är bara döda och förstöra.

Så hur kan man vara muslim om man aldrig diskuterar islam och förklarar sig?

svara på detta:

Kan du förklara för mig varför deras beteende är muslimskt?

mitt svar: finns inget svar, de är inte muslimer

Vad är al qaidas historia? var kommer al qaida ifrån?

mitt svar: CIA skapade mujahedin i afganistan för att kriga med sovjet

vilka är dina svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in