Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Några rättningar. Jag tror inte jag är expert och jag har heller inte sagt det.
Nej du har inte sagt det direkt.... utan indirekt som tex när du skrev ge mig några namn så kollar jag upp de

du var mycket självsäker
Var/hur tänkte du kolla upp namnen ? Du trodde att du kunde slå upp namnen i din lilla bok?
Eller googla de?
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Jag blev inte anti-assad av att läsa den boken
Det var min kusin son jag menade med det, han var anti Assad och fortfarande är, född och uppväxt i Sverige och tror att man kan ha samma demokrati i Syrien på någon månad bara för han eller några vill det... mycket barnsligt enligt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Minns du utbrott som du fick i samband med att vi snackade om detta.

Utbrott?? JAG???? Jag är lugn som en filbunke
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Det finns olika grader av makt, allt är relativt etc.
No kidding

Det är så i alla länder, organisationer och företag ... inget nytt.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Jag sa att de som befinner sig högst upp i trappan är dem tre familjerna samt nyckelpersoner inom alla de olika underrättelse organen som jag nämnde. Dessa har alltså högsta graden av makt.
Skrev ju också att Assad familjen var den mäktigaste av alla men utan andra är de ingenting och kan falla snabbt. Bashar är inte enväldig diktator som kan göra som han vill, Lund skrev ju att Bashar ville reformera landet men fick motstånd från andra ...vilka är det då? Tror du att en eller två kan stoppa landets president och landet högsta arme chef och som även partyledare för landets enda party?
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Dem affärsmännen som du nämnde tillhör inte högsta toppen, de ingår inte i det som kallas den inre maktstrukturen.
Okej förklara då varför så många mäktiga länder som USA,England, Frankrike, Tyskland ....osv har sanktioner mot en stackars affärsman?
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
På samma vis så är inte en större arabisk klan med lokal makt samma makt som de affärsmenens makt som du nämnde.
Antar att du menar Shlash, han är inte bara en klanledare utan även en politiker och sitter i riksdagen, hans makt är inte lokal utan sträcker sig till både Libanon och Jordanien ..... kanske t.o.m Irak .
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Varför tror du de hamnade på USA's sanktionlistan?
Av den enda anledning att de har mycket makt annars skulle inte världen mäktigaste länder bry sig om de.