2014-04-12, 15:33
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azaz94
Hade det varit ett shia styre hade sådant varit i princip omöjligt. Varför gör inte väst samma sak mot Iran? Religiösa arme är motiverade och har större chans vid strider.
SAA kämpar för en dum ideologi som heter Bath och Bath ideologi är misslyckad och materialistisk ideologi som är inte värd att kämpa för.

Kom en inte sedan med en dum kommentar att striderna handlar inte Bath ideologin utan om syrien. Utan Bath hade hela krisen inte överhuvudtaget inträffat. Eftersom Syrien är sunni så hoppas jag på ett religiöst sunni styre som bekämpar sionism och wahabism inte någon idiot som påstår sig vara en alawit.

Alawiterna bör göra uppror efter kriget mot bath och kräva en religiös alawistisk stat.

Angående Aleppo på vilket sätt kontrollerar SAA 70 procent eller 80 som soria påstår?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battle_of_Aleppo_map.svg

"Religiösa arméer är mer motiverade och har större chans vid strider." Terroristerna i ISIS och al-Nusra är också baserade på religiösa grunder. Trots det kommer du säga att de är amatörer i jämförelse till Hizbollah, något jag för övrigt inte tvekar på att dem är. Min poäng är att valet av ideologi inte påverkar stridsdugligheten markvärt. Det spelar ingen roll om det är radikal shiism eller radikal sunnism. Många i den syriska armén strider för ett sekulärt Syrien och en sådan ideologi väger lika tungt, om inte tyngre för en kristen i armén eller varför inte en shiite eller alawit som fruktar etnisk rensning till följd av radikal fanatism från motståndaren.

Sedan förstår jag inte riktigt hur du menar när du pratar om "shia styre". Det syriska ledarskiktet och de flesta militära strategerna och högst militärerna är just shiamuslimer. Varför skulle den syriska armén, vilja kämpa för shiitismen, när 75 % av befolkningen består av sunnimuslimer? Du inser inte hur dumt och destruktivt det hade varit? En armé ska stå för folket och inte strida för en religion och därför är den sekulära framhållningen mer gynnsam för den syriska armén än någon annan ideologi.

Dessutom anser jag att det är relativt tydligt att SAA i din karta kontrollerar cirka 70 % av Aleppo stad. Det är en annan sak t.ex. Kafer Hamra och Ard al-Hamra, förorter norr om Aleppo kontrolleras av rebellerna. Hizbollah är vidare inga "elitsoldater" eller gudar, de är antagligen lika stridsdugliga som de flesta andra syriska soldaterna. Den stora skillnaden ligger i erfarenheten att strida i tätbebyggda områden. En tjetjenier med samma erfarenhet från tidigare krig är utan tvekan lika stridsduglig som en Hizbollahstridande.

Är trött på snacket om att miliser och andra utomstående parter är de mest avgörande i konflikten. I denna konflikt är det utan tvekan syrierna, oavsett om det är rebeller eller soldater, som utgör stommen i kriget och framstegen på bägge sidor. Jag är sedan av uppfattningen att utländska jihadister på rebellsidan varit till större hjälp för rebellerna än vad utländska shiamiliser varit för regeringen i en direkt jämförelse.
Senast redigerad av ZuparN 2014-04-12 kl. 15:35.
Citera
2014-04-12, 15:41
Medlem
Citat:
Hade Hezbollah gjort en stor offensiv mot Aleppo hade hela Aleppo skulle tagen på några veckor faktum är att syriska armen är värdelösa och vinsterna vid Yabrud och Qusayr är tack vare Hezbollah. SAA är värdelösa det var de som från början förlorade alla dessa områden och gränserna.

Hade det varit ett shia styre hade sådant varit i princip omöjligt. Varför gör inte väst samma sak mot Iran? Religiösa arme är motiverade och har större chans vid strider.
SAA kämpar för en dum ideologi som heter Bath och Bath ideologi är misslyckad och materialistisk ideologi som är inte värd att kämpa för.

Kom en inte sedan med en dum kommentar att striderna handlar inte Bath ideologin utan om syrien. Utan Bath hade hela krisen inte överhuvudtaget inträffat. Eftersom Syrien är sunni så hoppas jag på ett religiöst sunni styre som bekämpar sionism och wahabism inte någon idiot som påstår sig vara en alawit.

Alawiterna bör göra uppror efter kriget mot bath och kräva en religiös alawistisk stat.

Angående Aleppo på vilket sätt kontrollerar SAA 70 procent eller 80 som soria påstår?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battle_of_Aleppo_map.svg

Är du konstant full eller? Lever du i samma verklighet som oss andra? Tror du missar en väldigt viktig grej, nämligen att shia (Iran/Hezbollah/diverse miliser) stödjer Bath, så uppenbarligen tycker de att det är en kamp värd att kämpa.

Men jag förstår din poäng, Shia är bäst ingen protest. Kan inte du ta ditt sekteristiska skitsnack någon annanstans, troll?
Citera
2014-04-12, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Hela ditt inlägg stinker av okunskap och förutfattade meningar. Det fetmarkerade påvisar hur du tänker, dvs. du vill ha sharia-styrda stater.
Bara idèn du har om "elitsoldaterna"( ) Hezbollah... Att dessa superelitsoldater som skulle städa upp storstaden aleppo på några veckor... Vet du ens vad hezbollah är för sorts organisation? Tror du dem alla är captain-america-soldater? Vet du hur det är att strida i bebyggelse? haha alltså du är skrattretande. Läs på lite så slipper du fortsätta förlöjliga dig själv.

Och ja, aleppo-staden är kontrollerad till ca 80% av SAA, men du som inte kan läsa kartor räknar in områdena utanför staden.

Säg till mig ett stort område som har befriats utan hezbollah?
Det är skrattretande att du påstår att SAA kontrollerar Aleppo 80%
Kan du läsa kartan eller?
Jag stödjer Saa till 100% fast man måste inse sanningen.
Citera
2014-04-12, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Är du konstant full eller? Lever du i samma verklighet som oss andra? Tror du missar en väldigt viktig grej, nämligen att shia (Iran/Hezbollah/diverse miliser) stödjer Bath, så uppenbarligen tycker de att det är en kamp värd att kämpa.

Men jag förstår din poäng, Shia är bäst ingen protest. Kan inte du ta ditt sekteristiska skitsnack någon annanstans, troll?
Att vi stödjer Bath för tillfälligt betyder det inte att vi gillar Bath, det är politik och man måste vara strateg.Om vi inte stödjer Regimen så kommer den att falla då kommer terroristerna att börja göra massmord på Shiamuslimer plus så förlorar vi vår länk till Hizbollah och utan en länk till Hizbollah kan vi inte befria palestina eller ens göra något hot mot Israel. Om Syrien faller då faller Hizbollah då blir vi omringade därför är Syrien livsviktig för oss.

Kampen är religiös, vi skyddar seyyede zainab och hennes begravning och faktum är att vi hatar den fascistiska ideologin Bath. Vi skiter i Bashar vi överger han om vi vill, vi bryr oss inte ett skit om honom. Vi skyddar shia och krigar mot Wahabi terrorister i syrien som vill utrota shiamuslimer.
Citera
2014-04-12, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
"Religiösa arméer är mer motiverade och har större chans vid strider." Terroristerna i ISIS och al-Nusra är också baserade på religiösa grunder. Trots det kommer du säga att de är amatörer i jämförelse till Hizbollah, något jag för övrigt inte tvekar på att dem är. Min poäng är att valet av ideologi inte påverkar stridsdugligheten markvärt. Det spelar ingen roll om det är radikal shiism eller radikal sunnism. Många i den syriska armén strider för ett sekulärt Syrien och en sådan ideologi väger lika tungt, om inte tyngre för en kristen i armén eller varför inte en shiite eller alawit som fruktar etnisk rensning till följd av radikal fanatism från motståndaren.

Sedan förstår jag inte riktigt hur du menar när du pratar om "shia styre". Det syriska ledarskiktet och de flesta militära strategerna och högst militärerna är just shiamuslimer. Varför skulle den syriska armén, vilja kämpa för shiitismen, när 75 % av befolkningen består av sunnimuslimer? Du inser inte hur dumt och destruktivt det hade varit? En armé ska stå för folket och inte strida för en religion och därför är den sekulära framhållningen mer gynnsam för den syriska armén än någon annan ideologi.

Dessutom anser jag att det är relativt tydligt att SAA i din karta kontrollerar cirka 70 % av Aleppo stad. Det är en annan sak t.ex. Kafer Hamra och Ard al-Hamra, förorter norr om Aleppo kontrolleras av rebellerna. Hizbollah är vidare inga "elitsoldater" eller gudar, de är antagligen lika stridsdugliga som de flesta andra syriska soldaterna. Den stora skillnaden ligger i erfarenheten att strida i tätbebyggda områden. En tjetjenier med samma erfarenhet från tidigare krig är utan tvekan lika stridsduglig som en Hizbollahstridande.

Är trött på snacket om att miliser och andra utomstående parter är de mest avgörande i konflikten. I denna konflikt är det utan tvekan syrierna, oavsett om det är rebeller eller soldater, som utgör stommen i kriget och framstegen på bägge sidor. Jag är sedan av uppfattningen att utländska jihadister på rebellsidan varit till större hjälp för rebellerna än vad utländska shiamiliser varit för regeringen i en direkt jämförelse.

Du är en hycklare som har svårt att erkänna att det är hezbollah som har vänt på kriget. SAA är värdelösa och de har inte lyckats ta tillbaka en enda ganska stor stad. Raqqa förlorade de på 3 dagar.
Yabrud qusayr vände kriget och det var hizbollah som befriade de.
Qalamoun berget befriades av hezbollah. En fråga har en terrorist lyckats ta sig in till seyyede zainab?
Svar nej ingen kan ta sig där det shia soldater befinner sig.
Har du hört talas om Qassem? det var han som vände på kriget.
Citera
2014-04-12, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soria
En video som postats och diskuterats på jihadsidor visar hur en SAA smyger och överraskar två terrorister och skjuter ihjäl dom(enligt info från jihadsidan själv)
https://www.youtube.com/watch?v=R12v2Zn5vjw&feature=youtu.be
På slutet av video visas en del av diskussionen, många islamister är upprörda för han som försätter filma, de tycker att han skulle lägga ner kameran och skjuta SAA soldaten.

den där killen förtjänar månadens rambo-utmärkelse, mycket imponerande, som en tiger
Citera
2014-04-12, 16:26
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
den där killen förtjänar månadens rambo-utmärkelse, mycket imponerande, som en tiger

Tyvärr så sköt han slut på sin ammo, fyllde dem där 2 jihadisterna med bly... Blev tillfångatagen strax därefter och såklart avrättad minuter senare :/

Senast redigerad av flygandemalvakt 2014-04-12 kl. 16:42.
Citera
2014-04-12, 16:39
Medlem
Citat:
Att vi stödjer Bath för tillfälligt betyder det inte att vi gillar Bath, det är politik och man måste vara strateg.Om vi inte stödjer Regimen så kommer den att falla då kommer terroristerna att börja göra massmord på Shiamuslimer plus så förlorar vi vår länk till Hizbollah och utan en länk till Hizbollah kan vi inte befria palestina eller ens göra något hot mot Israel. Om Syrien faller då faller Hizbollah då blir vi omringade därför är Syrien livsviktig för oss.

Kampen är religiös, vi skyddar seyyede zainab och hennes begravning och faktum är att vi hatar den fascistiska ideologin Bath. Vi skiter i Bashar vi överger han om vi vill, vi bryr oss inte ett skit om honom. Vi skyddar shia och krigar mot Wahabi terrorister i syrien som vill utrota shiamuslimer.

Du är ett roligt litet troll. Jag gillar att du refererar till shia som "vi", som att alla shia har exakt samma åsikter. Sen känns ditt resonemang om att stödet är tillfälligt, ganska korkat. Klart att om vilken religös riktning som helst om de fått bestämma så skulle alla i hela världen ha samma tro som dem. Men nu lever vi i verkligheten där alla inte har samma tro eller tycker likadant och då blir det naturligt att man lierar sig med folk som har liknande mål eller åsikter. Syrien har stött Iran sedan Iran-Irak kriget, behöver något mer nämnas?

Som jag sagt tidigare, kan inte du ta ditt sekteristiska skit nån annanstans?
Citera
2014-04-12, 16:41
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Säg till mig ett stort område som har befriats utan hezbollah?
Det är skrattretande att du påstår att SAA kontrollerar Aleppo 80%
Kan du läsa kartan eller?
Jag stödjer Saa till 100% fast man måste inse sanningen.

Kul för dig att du stödjer SAA. Att du vill att jag ska redogöra för dig om vilka områden som SAA intagit utan hezbollah påvisar exakt det jag skrev innan, att du inte är påläst och har förutfattade meningar om konflikten, då under 3 år av krig så finns det hur många områden som helst som hezbollah inte är aktiva i och där SAA gjort betydande avancemang.
Citera
2014-04-12, 17:59
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Du är en hycklare som har svårt att erkänna att det är hezbollah som har vänt på kriget. SAA är värdelösa och de har inte lyckats ta tillbaka en enda ganska stor stad. Raqqa förlorade de på 3 dagar.
Yabrud qusayr vände kriget och det var hizbollah som befriade de.
Qalamoun berget befriades av hezbollah. En fråga har en terrorist lyckats ta sig in till seyyede zainab?
Svar nej ingen kan ta sig där det shia soldater befinner sig.
Har du hört talas om Qassem? det var han som vände på kriget.

På vilket sätt jag en hycklare? Hizbollah har inte vänt kriget eller på annat sätt medfört att SAA inte förlorat än. De har haft en påverkan på SAA:s framgångar men inte en avgörande sådan. Det är snarare hycklande att du som stödjare av Hizbollah använder samma propaganda som dem i al-Nusra och Islamic Front använder, nämligen att SAA består av shiamiliser och att det är dessa som utgör stommen i motståndet. Orsaken till att du drar dig ned till propagandan som används mot SAA är för att du också är radikal i ditt tankesätt.

Du vill likt dessa rebellgrupper som nu härjar i Syrien etablera en islamistisk stat. Syrierna vill med stor säkerhet inte ha en ny diktatur som i Iran. Vad skiljer Iran från Saudiarabien? Det är två sidor av samma mynt, bägge baserar sina rättssystem på läror från 1000 år tillbaka i tiden. Samtidigt bekänner sig bägge staterna till ett vedergällningssystem. De största skiljelinjerna finner vi utrikespolitiskt, men när det gäller människosyn och rättssystem är staterna nära varandra. Däremot vill jag poängtera att Iran inte bidragit till samma form av sekteristiskt våld som Saudiarabien. Inte heller samma form av diskriminering mot minoriteter, som i Saudiarabien. Det är visserligen så att Syrien också har ett vedergällningssystem (läs dödsstraff) b.la. för mord , men det är inte detta jag syftar på. Jag syftar främst på användandet av stening, stympning och andra straff. Det kan vidare poängteras att stening som straff för otrohet avskaffades i Iran under 2013. Oj, så moderna! Dock verkställs dödsstraffet för otroheten på annat sätt. Stympning för stöld finns också kvar.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/10089270/Iran-amends-law-on-stoning-for-adultery.html
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/9831727/Iran-unveils-finger-amputating-machine-for-use-on-thieves.html

Hizbollah har en islamistisk ideologi men har ingen avsikt att införliva den i Libanon, då situationen för närvarande inte tillåter det. I praktiken har Hizbollah haft en icke-sekteristiskt driven politik och respekterat minoriteterna och deras rättigheter, vilket bör uppmärksammas. Jag är vidare säker på att Hizbollah är en modernare version av Iran rent rättspolitiskt.
Senast redigerad av ZuparN 2014-04-12 kl. 18:09.
Citera
2014-04-12, 18:55
Medlem
flygandemalvakts avatar
Ett klipp där irakiska pro-assad miliser strider emot jihadister i al maliha i damascus... Det intressanta är hur jihadisterna fortsätter att bruka samma position om och om igen när varje grupp som försöker hålla den blir utskjutna/sprängda. De kanske är taggade på sina jungfruar hehe

Inte undra på att turkarna i dem läckta samtalen sade i stil med att; "den mänskliga faktorn föll inte på plats". Dem flesta verkar/är ju helt efterblivna bland dessa jihadister, det enda dem är bra på är att dö som flugor.
Citera
2014-04-12, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
På vilket sätt jag en hycklare? Hizbollah har inte vänt kriget eller på annat sätt medfört att SAA inte förlorat än. De har haft en påverkan på SAA:s framgångar men inte en avgörande sådan. Det är snarare hycklande att du som stödjare av Hizbollah använder samma propaganda som dem i al-Nusra och Islamic Front använder, nämligen att SAA består av shiamiliser och att det är dessa som utgör stommen i motståndet. Orsaken till att du drar dig ned till propagandan som används mot SAA är för att du också är radikal i ditt tankesätt.

Du vill likt dessa rebellgrupper som nu härjar i Syrien etablera en islamistisk stat. Syrierna vill med stor säkerhet inte ha en ny diktatur som i Iran. Vad skiljer Iran från Saudiarabien? Det är två sidor av samma mynt, bägge baserar sina rättssystem på läror från 1000 år tillbaka i tiden. Samtidigt bekänner sig bägge staterna till ett vedergällningssystem. De största skiljelinjerna finner vi utrikespolitiskt, men när det gäller människosyn och rättssystem är staterna nära varandra. Däremot vill jag poängtera att Iran inte bidragit till samma form av sekteristiskt våld som Saudiarabien. Inte heller samma form av diskriminering mot minoriteter, som i Saudiarabien. Det är visserligen så att Syrien också har ett vedergällningssystem (läs dödsstraff) b.la. för mord , men det är inte detta jag syftar på. Jag syftar främst på användandet av stening, stympning och andra straff. Det kan vidare poängteras att stening som straff för otrohet avskaffades i Iran under 2013. Oj, så moderna! Dock verkställs dödsstraffet för otroheten på annat sätt. Stympning för stöld finns också kvar.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/10089270/Iran-amends-law-on-stoning-for-adultery.html
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/9831727/Iran-unveils-finger-amputating-machine-for-use-on-thieves.html

Hizbollah har en islamistisk ideologi men har ingen avsikt att införliva den i Libanon, då situationen för närvarande inte tillåter det. I praktiken har Hizbollah haft en icke-sekteristiskt driven politik och respekterat minoriteterna och deras rättigheter, vilket bör uppmärksammas. Jag är vidare säker på att Hizbollah är en modernare version av Iran rent rättspolitiskt.

Qassem suleimani och nasrallah vände på kriget på egen hand!

According to several sources, including Riad Hijab, a former Syrian premier who defected in August 2012, he is also one of the staunchest supporters of the Syrian regime of Bashar Al-Assad in the Syrian civil war.[4][11] In the later half of 2012, Soleimani assumed personal control of the Iranian intervention in the Syrian civil war, when Iranians became deeply concerned about the Assad regime's lack of ability to fight the opposition, and the fallout to the Islamic Republic if the Syrian regime fell.

In Damascus he is reported to be coordinating the war from a base in Damascus at which a Lebanese Hezbollah commander and an Iraqi Shiite militia coordinator have been mobilized, in addition to Syrian and Iranian officers. Brigadier General Hossein Hamadani, the Basij’s former deputy commander helps to run irregular militias that the Soleimani hope to continue the fight if Assad falls.[4]

Under Soleimani the command has "coördinated attacks, trained militias, and set up an elaborate system to monitor rebel communications". According to a Middle Eastern security official Dexter Filkins talked to, thousands of Quds Force and Iraqi Shiite militiamen in Syria are "spread out across the entire country.”[4] The retaking of Qusayr from Syrian rebels was, according to John Maguire, a former C.I.A. officer in Iraq, "orchestrated" by Soleimani and "a great victory for him.

Denna texten är tagen från wiki som i sin tur har tagit den från den amerikanska tidningen The New Yorker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in