Citat:
Hade det varit ett shia styre hade sådant varit i princip omöjligt. Varför gör inte väst samma sak mot Iran? Religiösa arme är motiverade och har större chans vid strider.
SAA kämpar för en dum ideologi som heter Bath och Bath ideologi är misslyckad och materialistisk ideologi som är inte värd att kämpa för.
Kom en inte sedan med en dum kommentar att striderna handlar inte Bath ideologin utan om syrien. Utan Bath hade hela krisen inte överhuvudtaget inträffat. Eftersom Syrien är sunni så hoppas jag på ett religiöst sunni styre som bekämpar sionism och wahabism inte någon idiot som påstår sig vara en alawit.
Alawiterna bör göra uppror efter kriget mot bath och kräva en religiös alawistisk stat.
Angående Aleppo på vilket sätt kontrollerar SAA 70 procent eller 80 som soria påstår?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battle_of_Aleppo_map.svg
SAA kämpar för en dum ideologi som heter Bath och Bath ideologi är misslyckad och materialistisk ideologi som är inte värd att kämpa för.
Kom en inte sedan med en dum kommentar att striderna handlar inte Bath ideologin utan om syrien. Utan Bath hade hela krisen inte överhuvudtaget inträffat. Eftersom Syrien är sunni så hoppas jag på ett religiöst sunni styre som bekämpar sionism och wahabism inte någon idiot som påstår sig vara en alawit.
Alawiterna bör göra uppror efter kriget mot bath och kräva en religiös alawistisk stat.
Angående Aleppo på vilket sätt kontrollerar SAA 70 procent eller 80 som soria påstår?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battle_of_Aleppo_map.svg
"Religiösa arméer är mer motiverade och har större chans vid strider." Terroristerna i ISIS och al-Nusra är också baserade på religiösa grunder. Trots det kommer du säga att de är amatörer i jämförelse till Hizbollah, något jag för övrigt inte tvekar på att dem är. Min poäng är att valet av ideologi inte påverkar stridsdugligheten markvärt. Det spelar ingen roll om det är radikal shiism eller radikal sunnism. Många i den syriska armén strider för ett sekulärt Syrien och en sådan ideologi väger lika tungt, om inte tyngre för en kristen i armén eller varför inte en shiite eller alawit som fruktar etnisk rensning till följd av radikal fanatism från motståndaren.
Sedan förstår jag inte riktigt hur du menar när du pratar om "shia styre". Det syriska ledarskiktet och de flesta militära strategerna och högst militärerna är just shiamuslimer. Varför skulle den syriska armén, vilja kämpa för shiitismen, när 75 % av befolkningen består av sunnimuslimer? Du inser inte hur dumt och destruktivt det hade varit? En armé ska stå för folket och inte strida för en religion och därför är den sekulära framhållningen mer gynnsam för den syriska armén än någon annan ideologi.
Dessutom anser jag att det är relativt tydligt att SAA i din karta kontrollerar cirka 70 % av Aleppo stad. Det är en annan sak t.ex. Kafer Hamra och Ard al-Hamra, förorter norr om Aleppo kontrolleras av rebellerna. Hizbollah är vidare inga "elitsoldater" eller gudar, de är antagligen lika stridsdugliga som de flesta andra syriska soldaterna. Den stora skillnaden ligger i erfarenheten att strida i tätbebyggda områden. En tjetjenier med samma erfarenhet från tidigare krig är utan tvekan lika stridsduglig som en Hizbollahstridande.
Är trött på snacket om att miliser och andra utomstående parter är de mest avgörande i konflikten. I denna konflikt är det utan tvekan syrierna, oavsett om det är rebeller eller soldater, som utgör stommen i kriget och framstegen på bägge sidor. Jag är sedan av uppfattningen att utländska jihadister på rebellsidan varit till större hjälp för rebellerna än vad utländska shiamiliser varit för regeringen i en direkt jämförelse.
Senast redigerad av ZuparN 2014-04-12 kl. 15:35.
Senast redigerad av ZuparN 2014-04-12 kl. 15:35.