Citat:
Det har jag inte heller sagt.
Dom förnekade det enligt dokumentären, men jag vet inte. Har inte sett någon IRG talesman uttala sig om händelsen som utspelar sig i videon som jag länkade till. Den iranska politikern Seyyed Mahmoud Nabavian hävdar att Iran har tränat upp 300 000 syrier. Kanske dessa blivit tränade av den reguljära armen i Iran eller är det mer troligt att dom blivit tränade av IRG? http://en.trend.az/regions/iran/2241820.html
Eller är det möjligt att hans uttalande är av propaganda karaktär? I såna fall så är det dålig still som är på bekostnad av Syriska regimen. Dom framstår som en okapabel aktör på det här sättet, medan Iran framställs som att dom drar i alla trådar i Syrien.
Är inte Syrien viktig för Iran och IRG?
Nato är också en viktig aktör som man ska granska, men man bör dock granska alla aktörer. Framförallt Iran och KSA.
Hmm. När visade jag Kurdistans flaga i samband med mina inlägg som haft med ämnet i fråga att göra? Om du menar att man visar flaga bara genom sin blotta existens, så visar du den Iranska flagan nu. Du verkar dessutom vara lite stolt över IRG. Att dom har makten att erkänna ifall dom opererar i Syrien.
Dock så är det smartast att inte vara så öppen med det om dom opererar i Syrien. Så vetefan om deras makt spelar någon roll i sammanhanget.
Dom förnekade det enligt dokumentären, men jag vet inte. Har inte sett någon IRG talesman uttala sig om händelsen som utspelar sig i videon som jag länkade till. Den iranska politikern Seyyed Mahmoud Nabavian hävdar att Iran har tränat upp 300 000 syrier. Kanske dessa blivit tränade av den reguljära armen i Iran eller är det mer troligt att dom blivit tränade av IRG? http://en.trend.az/regions/iran/2241820.html
Eller är det möjligt att hans uttalande är av propaganda karaktär? I såna fall så är det dålig still som är på bekostnad av Syriska regimen. Dom framstår som en okapabel aktör på det här sättet, medan Iran framställs som att dom drar i alla trådar i Syrien.
Är inte Syrien viktig för Iran och IRG?
Nato är också en viktig aktör som man ska granska, men man bör dock granska alla aktörer. Framförallt Iran och KSA.
Hmm. När visade jag Kurdistans flaga i samband med mina inlägg som haft med ämnet i fråga att göra? Om du menar att man visar flaga bara genom sin blotta existens, så visar du den Iranska flagan nu. Du verkar dessutom vara lite stolt över IRG. Att dom har makten att erkänna ifall dom opererar i Syrien.
Dock så är det smartast att inte vara så öppen med det om dom opererar i Syrien. Så vetefan om deras makt spelar någon roll i sammanhanget.
Främst bör du förklara vad som menas med att "man tränar upp" människor! Vad menas med det?
Menar man då att Syrier saknar den kompetensen? De kan alltså inte göra det själva så iranier gör det istället?!
Iran har en hel del gemensamma intressen med Syrien. Det finns även militära samarbeten i dessa gemensamma intressen. Men IRGC är inte med i konflikterna idag! Iran respekterar Syrien men också dess säkerhet. Skulle det vara så att USA spelar med konstiga kort, så kommer Iran att svara på det.
Iran tillåter inte Israel vinna något på Syriens situation, var säker på det! Kom också ihåg att mindre konflikter kan trappas upp till större konflikter som inte alls intresserar många s.k. "aktörer".
Det ligger heller inte i Syriens långsiktiga intresse att ens acceptera massa trams som "rebeller". I egenskap av en stat bör landets instanser arrestera ansvariga grupperna, och ställa dessa inför rätta och därefter då påföljder i enlighet med landets lagar.
Syrien har även den militära "rätten" att anfalla centraler i området/regionen som bidragit till denna brutala utveckling i landet. USA har begått ett allvarligt misstag i fallet Syrien.
Va?