2014-02-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Det har jag inte heller sagt.

Dom förnekade det enligt dokumentären, men jag vet inte. Har inte sett någon IRG talesman uttala sig om händelsen som utspelar sig i videon som jag länkade till. Den iranska politikern Seyyed Mahmoud Nabavian hävdar att Iran har tränat upp 300 000 syrier. Kanske dessa blivit tränade av den reguljära armen i Iran eller är det mer troligt att dom blivit tränade av IRG? http://en.trend.az/regions/iran/2241820.html

Eller är det möjligt att hans uttalande är av propaganda karaktär? I såna fall så är det dålig still som är på bekostnad av Syriska regimen. Dom framstår som en okapabel aktör på det här sättet, medan Iran framställs som att dom drar i alla trådar i Syrien.

Är inte Syrien viktig för Iran och IRG?

Nato är också en viktig aktör som man ska granska, men man bör dock granska alla aktörer. Framförallt Iran och KSA.

Hmm. När visade jag Kurdistans flaga i samband med mina inlägg som haft med ämnet i fråga att göra? Om du menar att man visar flaga bara genom sin blotta existens, så visar du den Iranska flagan nu. Du verkar dessutom vara lite stolt över IRG. Att dom har makten att erkänna ifall dom opererar i Syrien.

Dock så är det smartast att inte vara så öppen med det om dom opererar i Syrien. Så vetefan om deras makt spelar någon roll i sammanhanget.

Främst bör du förklara vad som menas med att "man tränar upp" människor! Vad menas med det?
Menar man då att Syrier saknar den kompetensen? De kan alltså inte göra det själva så iranier gör det istället?!

Iran har en hel del gemensamma intressen med Syrien. Det finns även militära samarbeten i dessa gemensamma intressen. Men IRGC är inte med i konflikterna idag! Iran respekterar Syrien men också dess säkerhet. Skulle det vara så att USA spelar med konstiga kort, så kommer Iran att svara på det.

Iran tillåter inte Israel vinna något på Syriens situation, var säker på det! Kom också ihåg att mindre konflikter kan trappas upp till större konflikter som inte alls intresserar många s.k. "aktörer".
Det ligger heller inte i Syriens långsiktiga intresse att ens acceptera massa trams som "rebeller". I egenskap av en stat bör landets instanser arrestera ansvariga grupperna, och ställa dessa inför rätta och därefter då påföljder i enlighet med landets lagar.

Syrien har även den militära "rätten" att anfalla centraler i området/regionen som bidragit till denna brutala utveckling i landet. USA har begått ett allvarligt misstag i fallet Syrien.
Citera
2014-02-18, 02:09
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
USA har begått ett allvarligt misstag i fallet Syrien.

Japp! USA's propagandamakt har tynat bort och det spelar ingen roll hur många fåntrattar man anställer som propagerar på internetforum, Assad spelade sina kort mycket väl och det är bara en tidsfråga innan taggarna vänds inåt i den amerikanska statsapparaten. Its all about the money
Citera
2014-02-18, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även om jag ofta kritiserat USA:s krig både i Irak och på annat håll, så håller jag inte med om att man uppsåtligen dödar civila av taktiska skäl. Den amerikanska militära doktrinen är att om möjligt undvika civila offer.

Om möjligt!!! Ja så är det i många militärer..
Men, låt oss diskutera verkligheten..

Du kommer till ett område där fienden gömmer sig! Du kommer åt "misstänkta", det är natt och du har inte många män för att vakta stackaren.. Vad gör du?..
Du gör ingenting själv, du får snart order om att avrätta dina misstänkta, och du gör det!!

Detta räknas inte som "uppsåt", men återberättas av media som om det vore så..Förstår du?
Det är rutiner som man följer.. Oavsett hur statistiken presenteras, och vem som räknas av sionistiska median som civil och vem som en terrorist, så kan du inte vakta misstänkta under natten eller under andra omständigheter under första 48timmarna..
Senast redigerad av IR5 2014-02-18 kl. 02:16.
Citera
2014-02-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Främst bör du förklara vad som menas med att "man tränar upp" människor! Vad menas med det?
Menar man då att Syrier saknar den kompetensen? De kan alltså inte göra det själva så iranier gör det istället?!
Eftersom informationen inte är detaljerad så är dörren öppen för egna tolkningar. Då blir det nästan per automatik att man kommer till slutsatsen att Iran har något som Syrien inte hade och att dom lärde upp sina elever.

Men vad har du själv för svar på dina egna frågor? Och du har inte sagt någonting om att det kan vara så att detta är propaganda från Irans sida? Jag tog en titt på Farsnews och kunde direkt konstatera en sak.
Citat:
Iran har en hel del gemensamma intressen med Syrien. Det finns även militära samarbeten i dessa gemensamma intressen. Men IRGC är inte med i konflikterna idag! Iran respekterar Syrien men också dess säkerhet. Skulle det vara så att USA spelar med konstiga kort, så kommer Iran att svara på det.
Vilket konstigt kort syftar du på och vad kan Iran göra för att kontra detta märkliga kortet?

Citat:
Iran tillåter inte Israel vinna något på Syriens situation, var säker på det! Kom också ihåg att mindre konflikter kan trappas upp till större konflikter som inte alls intresserar många s.k. "aktörer".
Det ligger heller inte i Syriens långsiktiga intresse att ens acceptera massa trams som "rebeller". I egenskap av en stat bör landets instanser arrestera ansvariga grupperna, och ställa dessa inför rätta och därefter då påföljder i enlighet med landets lagar.
Israel har vid flera tillfällen slagit ut missilleveranser till Hezbulla på Syrisk territorium. Vad har IRG gjort åt detta? Så vitt jag vet så besvarades inte dessa israeliska aggressioner av någon alls. Vad gjorde makthavaren IRG som håller den Iranska fanan högt? Va?

Det ligger givetvis inte i den alavitiska elitens intresse att inte acceptera motståndare och det är därför som det har varit inbördes krig i landet sedan 2011. Landets instanser arresterar/dödar dom ansvariga personerna som ingår i grupperna, men det är inte lätt. På tre år har dom kommit så här långt med att göra detta och det verkar som att det finns många rebeller kvar.

Men det är väldigt många som ska ställas inför rätta, både rebeller och regim. Bara för att regimen själv utförde en framgångsrik kupp och tog över statsmakten för 40 år sedan så innebär det inte att dom nu kan göra vad som helst för att behålla makten. Det finns regler om krigsförbrytelser och detta gäller alla länder.
Citat:
Syrien har även den militära "rätten" att anfalla centraler i området/regionen som bidragit till denna brutala utveckling i landet. USA har begått ett allvarligt misstag i fallet Syrien.
Det finns nog många misstag som flera aktörer gjort under den här konflikten. Det är lätt att vara efterklok när man står med facit i hand, men den lyxen har inte dom som måste ta beslut i en pressad situation.

Vilka misstag har USA gjort enligt dig?
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-18 kl. 11:39.
Citera
2014-02-18, 11:36
Medlem
Xeliouss avatar
Det är bara i degenererade hjärnor som man AVRÄTTAR misstänkta, väldigt talande hur du tänker. FN-trupper och NATO avrättar inte fångar, oftast gjorde man inte det under andra världskriget heller. Men ISIS, nusra och de andra terroristerna halshugger, torterar och avrättar så fort de får möjlighet. SAA har fängelser med flera tusen terrorister, jag tror säkert att de avrättar en del men inte i närheten av hur salafistfascisterna begår brott mot mänskligheten i Syrien.
Citera
2014-02-18, 12:04
Medlem
Xeliouss avatar
Huvudjägarna på väg, de har nog vässat knivarna, salafascisternas svarta djävulsflagga hissad: http://www.liveleak.com/view?i=5ab_1392709224 hoppas de får en lång och plågsam död.

En ISIS berättar hur han ska slakta alla civila: http://www.liveleak.com/view?i=6f3_1392708841
Citera
2014-02-18, 12:10
Medlem
Citatet här nedan är från Al-monitor artikel som las upp igår på deras hemsida. Enligt den så finns det två läger bland strategiska analytiker. Den ena uppskattar regimens militära styrkor till inte mer än 70 000 - 75 000 och den andra uppskattar att dom minst är 100 000 - 120 000 man plus reserver.
Citat:
The only way to achieve a solution is through political and diplomatic means. Still, there are ongoing debates among strategic analysts here about the military potential of the sides. The first group of them finds the regime's army exhausted and overstretched by a long war against the rebels with many casualties, its morale being much lower than it was in the first phase of the armed confrontation. The number of military personnel is estimated by those analysts at not more 70,000-75,000 troops. The second group stresses the cohesion and high morale of the army and estimates the number of troops at no less than 100,000-120,000 plus reserves.
http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/02/russia-fears-escalation-syria-conflict.html
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-18 kl. 12:12.
Citera
2014-02-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Citatet här nedan är från Al-monitor artikel som las upp igår på deras hemsida. Enligt den så finns det två läger bland strategiska analytiker. Den ena uppskattar regimens militära styrkor till inte mer än 70 000 - 75 000 och den andra uppskattar att dom minst är 100 000 - 120 000 man plus reserver.
http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/02/russia-fears-escalation-syria-conflict.html

Ja den första uppskattningen är mer fel än den första, det måste man förstå.
Citera
2014-02-18, 13:27
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
En ISIS berättar hur han ska slakta alla civila: http://www.liveleak.com/view?i=6f3_1392708841
Nej det är inte ISIS utan från det "moderata" IF .

Andra videon i denna länk ser ni en pojke som slaktats av det "moderata" IF
http://www.liveleak.com/view?i=c95_1392588367#ZFWdQzwuDXVOyE7c.01

Denna bild visar fångar som blev avrättade av det "moderata" IF
https://www.facebook.com/Echo.Syrian.News/photos/a.354834107921352.81218.354809197923843/634079659996794/?type=1

En "moderat" hotar Europa med krig, Textad!
http://www.youtube.com/watch?v=YZSNnhO__0E&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DYZS NnhO__0E&app=desktop

Och Sveriges smarta regering har beslutat att ge mer pengar till oppositionen i Syrien
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5782292
Citera
2014-02-18, 13:45
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Nej det är inte ISIS utan från det "moderata" IF .

Andra videon i denna länk ser ni en pojke som slaktats av det "moderata" IF
http://www.liveleak.com/view?i=c95_1392588367#ZFWdQzwuDXVOyE7c.01

Denna bild visar fångar som blev avrättade av det "moderata" IF
https://www.facebook.com/Echo.Syrian.News/photos/a.354834107921352.81218.354809197923843/634079659996794/?type=1

En "moderat" hotar Europa med krig, Textad!
http://www.youtube.com/watch?v=YZSNnhO__0E&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DYZS NnhO__0E&app=desktop

Och Sveriges smarta regering har beslutat att ge mer pengar till oppositionen i Syrien
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5782292

Fy f-n vad sjukt, trött man blir på naiva politiker. Att de inte är några genier vet vi sen förut men man kan kräva att de sätter sig in i problemen och inte bara skickar skattebetalarnas pengar för att stödja folkmord. Horribelt.
Citera
2014-02-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Föreslår du börjar med första tråden och läser därifrån.
Blir så tröttsamt när det kommer "nykomlingar" som skall berätta exakt hur allt ligger till och de meningslösa återupprepade diskussioner som blir följden av det.
Har skrivits hundratals inlägg med diverse källhänvisningar om bara det du nämner nu.
Bara den lilla detaljen att de dog ett par tusen poliser i de totalt fredliga demonstrationerna (INNAN regimen slog tillbaka) är väl skäl nog att säga att du antagligen har fel.

Du hittar källorna (och diksussionen runt källorna) i de två äldre trådarna.

*edit men visst Xelious hävdar en del saker som inte är helt fastställda kan vi väl säga, men ändå.

Haha "nykomlingar" har varit med sedan dag ett lilla kompis med thunderman och olika shia thunderman som Mustafa och gänget. Inte för att jag fattar vad det skulle spela någon roll. Lite roligt att jag är så korkade ändå har ingen svararat på med inlägg mot shido när jag förklarade vad ni säger är korkat, ingen har kommit med några mot argument mot det. Att poliser dog är ingen konstighet, inget jag säger emot eller. Poliser har dött i Ukraina också, det gör inte att makten har rätt.
Citera
2014-02-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du verkar drömma om att det syriska folket är lika med sunni och att alla vill ha bort Assad. Skulle inte tro det va? Jag skiter fullständigt om Assad försvinner men som vi sagt många gånger förut här så är alternativet just nu inte speciellt bra eller hur? FSA finns knappt kvar, om alla sunni sympatiserar med FSA varför är de så svaga? Varför är det många sunni i SAA? Det är tur att vi inte får veta vad som skulle hänt om rebellerna hade vunnit i ett tidigt skede, det hade blivit ett maktvakuum där såna sunni som ISIS och andra khalifat-tokar lät tagit över och sen vet vi inte vad som hade hänt.

Så mycket som du skriver i tråden ...(get a Life) så har du otroligt fel om grundläggande saker. Varför skulle jag drömma om en sådan sak? Tycker alla religioner är lika korkade, men faktumet är att majoriteten är sunni ja, vet dock inte vad du vill komma? Vet inte vad du menar med att FSA är så "svaga?" Om alla sympatiserar med armen varför är den så "svag" då? Om du seriöst inte tror att kriget i syrien handlar till stor del om Sectarianism så tar jag inte dig som en seriös person och då behöver du inte svara på mitt inlägg. Det är inte många sunni i SAA, vissa vågar väll inte lämna för att dom är rädda för armen, andra vågar inte lämna för att dom är rädd för rebellerna o det finns säkert dom som också stödjer SAA( snackar om sunni fighters) .Och den stridande armens manskap har minskat grovt, skapande av NDF har hjälp Assad mycket. Om Assad inte hade använt våld för att dämpa protesterna hade det blivit regim skifte som i resten av världen och då hade inte något behövt ora sig över utländska extremister. Jag vet att du nyss fyllt 20 och tror att hela världen kretsar hur onda den amerikanska staten är och sitter 24/7 vid RT eller presstv, men du måste lära dig var ordet terrorism betyder.
Senast redigerad av kolingen321 2014-02-18 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in