Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
För lite vet jag inte om det spelas , är väl ganska mycket svenska spelare på rankingen , men dom är ju fr dålig helt enkelt hehe.
Ja men nu pratar du om proffs eller om spelare som aspirerar till att bli proffs. Jag pratar om folk som spelar tennis i hela landet på alla olika nivåer och i alla olika åldrar.
Har du mindre spelare som utövar en sport så är chansen att man ska få fram bra spelare mindre. Om vi skulle minska Kinas bordtennisutövare till 50000 st så skulle vi genast se att det blev fler nationer som vann där.
Tennis är inte populärt i Sverige, längre. Det är bara att inse det och börja jobba på att förändra det helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Jag tror problemet ligger mer där för svenska spelare också , dom lägger inte ner den träning som behövs för att bli riktigt bra , ta en sådan som Berta ,värdsetta som junior men helt vek mentalt och orkar inte lägga ner den träning som behövs , handlar mycket om inställning och just nu har sverige ingen spelare tyvärr som vill lägga ner den tid och kraft som behövs , undantaget Ymer kanske som ändå verkar ha inställningne för att lyckas.
Exakt, har man bara en "Berta" så är det kört om denne viker ner sig. Har man 88 st "Berta" så gör det inget om 85 st viker ner sig för då har man potentiellt tre st kvar som kan bli något.