Citat:
Ursprungligen postat av
barnet
Förfallet inom svensk tennis är verkligen makabert. Och konsekvensen är ju att intresset störtdyker. Det finns ju knappt någon svensk medial bevakning på tennis numera.
Anledningen till kräftgången? Vad jag ser av ungdomssatsningarna så är de i Sverige under all kritik. Tränarna är verkligen värdelösa. De lär ut omodern teknik och inte förmågan att entusiasmera ungdomar tillräckligt. Jag ser ingen vändning i den här tråkiga trenden.
Ja, attityden hos svensken är inte dynamisk och har lett till att Sverige tillhör EUROPAS BOTTENSKRAP vad gäller professionell tennis. De ekomomiska förutsättningarna finns, men de mesiga och cyniska tränarna, slappa tennisgymnasierna, "eget ansvar" uppläggen, fysiken, spelarna, turneringarna-så jävla låg standard! Ja, vi SUGER och jag skiter fullständigt i vad ni tycker, för så är det.
Dags att vi vågar erkänna detta och lära oss av andra, för detta kan fan inte fortsätta.
Serbien, som inte har ett smack av tennisarv att tala om har gått från botten till toppen och dominerar fullständigt tennisvärlden under de senaste 3 åren och har inga planer på att släppa taget inom de närmaste tio åren- och fler proffs föds upp som redan gett stora löften till nationen.
"The hard way", som Novak själv säger:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article13293518.ab
(utmärkt artikel som belyser ämnet)