2014-04-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Sid 139 i NIST NCSTAR 1
Federal Building and Fire Safety Investigation of the World Trade Center Disaster

"Figure 6–46. Temperatures (°C) on the columns and trusses of the 96th floor of WTC 1"
"Figure 6–47. Temperatures (°C) on the columns and trusses of the 81st floor of WTC 2"

Här har du en video som beskriver orsakerna till varför NIST valt olika gradtal
http://www.ae911truth.org/en/news-section/41-articles/822-maladministration.html
Deconstructing the NIST WTC 7 Building Report
Citera
2014-04-05, 21:36
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Här har du en video som beskriver orsakerna till varför NIST valt olika gradtal
http://www.ae911truth.org/en/news-section/41-articles/822-maladministration.html
Deconstructing the NIST WTC 7 Building Report

Nej, jag tänker inte titta på mer skit från din sida.

Du har massor frågor obesvarade.

Här slutade vi:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Tills du har svarat på detta så kommer jag inte titta på dina foliehattsfilmer från high school of youtube.
Citera
2014-04-05, 22:31
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av oasislfc
Intressant, grannen hade inbrott förra året men man kunde nu fälla inbrottstjuvarna på grund av övervakningskameror som huset hade som fångade momentet när det drog sönder garagedörren, lustigt att en vanlig villa tydligen har bättre övervakning än Pentagon...

Man kan tydligen köra in ett stort Boeing plan i världens säkraste byggnad utan att bli sedd, men bryta upp en garagedörr ute på vischan då finns det två kameror som fångar incidenten.
Kom tjuvarna springandes genom garagedörren i drygt 200m/s eller gick det något långsammare?
Hastigheten gör ju en viss skillnad för hur bra man fastnar på video.
Citera
2014-04-05, 22:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Intressant, grannen hade inbrott förra året men man kunde nu fälla inbrottstjuvarna på grund av övervakningskameror som huset hade som fångade momentet när det drog sönder garagedörren, lustigt att en vanlig villa tydligen har bättre övervakning än Pentagon...

Man kan tydligen köra in ett stort Boeing plan i världens säkraste byggnad utan att bli sedd, men bryta upp en garagedörr ute på vischan då finns det två kameror som fångar incidenten.
En viss teknikutveckling har skett under dessa 12 år. Jag har tex, även om det förstås inte är helt omöjligt, rätt svårt att tro att din granne ens hade kameraövervakning år 2001.
Citera
2014-04-05, 23:29
Medlem
Men snälla menar ni att Pentagon alltså inte hade en enda kamera som kunde fånga "planet"? Och tro mig, även om ni säkerligen inte är över 15år så fanns det övervakningskameror även 2001 som fungerade.

USA har en försvarsbudget som är mer än nästföljande 20 länder tillsamans, men man har i sitt försvarshögkvarter, landets säkraste och viktigaste byggnad inte enda kamera som kan se om det flyger in ett stort flygplan i byggnaden? Ni "foliehattar" tycker inte detta verkar konstigt överhuvudtaget?

Känns helt onödigt att ens diskutera när common sense inte används överhuvudtaget.
Citera
2014-04-06, 03:40
Medlem
De hade minst 10 kameror men troligtvis typ 50 olika kameror som borde ha fångat "planet."
"Planet" skall dessutom sick-sackat mellan byggnader och stolpar för att sedan smäla ett missilhål i byggnaden, utan att lämna en skråma på gräsmattan.

Två stillbilder från två olika kameror monterade på Pentagon släpptes till allmänheten först.
De visade inget flygplan, senare runt 2006 tror jag, så släpptes ytterligare 3 stillbilder. En visar en explosion, resten är ett skämt och de har klippt bort viktiga bildrutor som skulle avslöja hur inga flygplan var inblandade den dagen.

http://septemberclues.info har konkret info. Se filmen.
Citera
2014-04-06, 09:39
Medlem
Citat:
Du har massor frågor obesvarade.
Kan man svara på fantasier?

Pröva själv för enda svaret du ger är "har ni ens läst NIST". Det är precis som religiösa, läs bibeln och du skall finna svaret
Citera
2014-04-06, 10:33
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan man svara på fantasier?

Pröva själv för enda svaret du ger är "har ni ens läst NIST". Det är precis som religiösa, läs bibeln och du skall finna svaret

Det är ju DOM som du och andra foliehattar säger har fel.
Då kanske det är läge att läsa deras rapporter ni kritiserar.

Ja, smarta är ni inte.
Citera
2014-04-06, 12:02
Medlem
Citat:
Då kanske det är läge att läsa deras rapporter ni kritiserar.
Du borde göra det själv för du har heller inte gjort det.

Exempelvis så är orsaken till att man i något fall valt att balkar i WTC 7 skulle ha värmts upp till 600 grader är för att det är maximal temperatur man kan använda sig av för att få så mycket expansion som möjligt av stål utan att stålet tappar nämnvärt i styrka (enligt NIST). Med denna expansion så skulle en hel del balkar i WTC 7 "glida av".

Det är så uppenbart att vem som helst fattar direkt att NIST fått ett uppdrag "det här är fejk men ni måste hitta på något så vi kan sätta igång debunkers som tror på vad som helst".
Citera
2014-04-06, 14:11
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Men snälla menar ni att Pentagon alltså inte hade en enda kamera som kunde fånga "planet"? Och tro mig, även om ni säkerligen inte är över 15år så fanns det övervakningskameror även 2001 som fungerade.

USA har en försvarsbudget som är mer än nästföljande 20 länder tillsamans, men man har i sitt försvarshögkvarter, landets säkraste och viktigaste byggnad inte enda kamera som kan se om det flyger in ett stort flygplan i byggnaden? Ni "foliehattar" tycker inte detta verkar konstigt överhuvudtaget?

Känns helt onödigt att ens diskutera när common sense inte används överhuvudtaget.
Jag kan ha fel och då ber jag så hemskt mycket om ursäkt men minns att jag hört följande:
Det ska finnas massvis med kameror som har fångat kraschen i pentagon, bla från en bensinmack en bit ifrån. Dock samlade man in alla filmer som fanns direkt och sekretessbelade dem. Såg det i någon dokumentär och närmare än så kan jag inte komma till den källan.

Det finns väl bara en video som visar den påstådda 'kraschen' och på den så syns verkligen inget plan. Frågan som jag ställer mig är varför man släpper en otroligt dålig video där man påstår att ett stort passagerarplan kraschar in i pentagon. Man har massvis med andra videos som med stor sannolikhet har högre kvalité och skulle få tyst på de som påstår att det är inside job?

Märkligt
Citera
2014-04-06, 14:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag kan ha fel och då ber jag så hemskt mycket om ursäkt men minns att jag hört följande:
Det ska finnas massvis med kameror som har fångat kraschen i pentagon, bla från en bensinmack en bit ifrån. Dock samlade man in alla filmer som fanns direkt och sekretessbelade dem. Såg det i någon dokumentär och närmare än så kan jag inte komma till den källan.

Det finns väl bara en video som visar den påstådda 'kraschen' och på den så syns verkligen inget plan. Frågan som jag ställer mig är varför man släpper en otroligt dålig video där man påstår att ett stort passagerarplan kraschar in i pentagon. Man har massvis med andra videos som med stor sannolikhet har högre kvalité och skulle få tyst på de som påstår att det är inside job?

Märkligt
Titta mitt inlägg här ovanför, eller via denna länk: https://www.flashback.org/sp48249203
Där finns alla 85 övervakningsfilmerna som samlades in beskrivna. Vilken av dem är det du undrar mer om?
Citera
2014-04-06, 17:33
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
här har du en lista med beskrivet innehåll av alla de 84 videoband som påstods kunna visa kraschen. Jag förstår att det inte kommer hjälpa ett enda dugg eftersom ingen av dem var en höghastighetskamera riktad snett uppåt i rätt väderstreck, men ändå...
http://www.911myths.com/index.php/FBI_hides_84_Pentagon_videos

Citat från länken
The FBI are talking about 85 videos, but this is just the result of an initial search that includes (for example) all videos obtained by the Washington Field Office. If we move on from that then the numbers begin to fall dramatically.
56 "of these videotapes did not show either the Pentagon building, the Pentagon crash site, or the impact of Flight 77 into the Pentagon on September 11."
Of the remaining 29 videotapes, 16 "did not show the Pentagon crash site and did not show the impact of Flight 77 into the Pentagon."
Of the 13 remaining tapes, 12 "only showed the Pentagon after the impact of Flight 77."
Only one tape showed the Pentagon impact: the Pentagon's own security camera footage, that would later be released.

Varför inte offentliggöra innehållet om de nu inte visar någonting? Varför endast nöja sig med en beskrivning av vad de nu sägs visa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in