Citat:
Ursprungligen postat av
boss-jon
Hahaha, ni kan komma på teorier om varför bensinmacken, hotell etc inte får med planet, givetvis riktar dom inte kameror upp mot luften, men tror inte ni kan lura en enda normalt funtad person att Pentagon inte har en enda kamera som kan få med en enda sekvens av att ett stort Boeing plan som kör in i världens säkraste byggnad. Både konspirationsteoretiker och "min regering ljuger aldrig" försvarare brukar tyvärr vara totalt insnöade men jag förstår inte varför vissa alltid slänger bort sitt common sense, totalt ofattbart att tro att det inte finns mer videos som kan visa "planet" eller vad det nu var. Sådant som gör era andra argument svåra att ta in i och med hur ni har gömt er objektivitet och common sense under en sten och tänker försvara något hur dumt det än låter.
Men om vi följer erant totalt påhittade och orealistiska synsätt så skulle jag teoretiskt sätt kunna springa in till Pentagon och sätta upp en bomb på sidan och det enda grafiska beviset på att jag var där är den hackiga kameran från andra sidan gatan? Låter rimligt..... Det är Usas viktigaste och säkraste byggnad men det enda grafiska bevis som skulle veta att jag planterat en bomb är kameran på andra sidan gatan där man inte kan urskilja någonting, kan likaväl varit ett rådjur som sprang på tomten.
Skulle te x någon köra in i mitt hus i Göteborg med ett boeing plan hade jag iaf haft minst 2st kameror som hade fångat någon del av planet och kraschen, men ni menar att PENTAGON misslyckas totalt med det här alltså?
"Det är truthers som tar upp att frånvaron av videor från hotellens övervakningskameror är ett bevis för att inget plan träffade pentagon. De överdriver alltid antalet beslagtagna videor. Vi påtalar bara varför det inte finns någon högupplöst övervakningsvideo från hotell mm.
PS. 2011 var 70% av nyinstallerade övervakningskameror fortfarande analoga"
Okej, du kanske tycker det låter rimligt att inte en enda kamera i Washington kan visa ett lågt flygande Boeing plan eller när det glider på marken eller kraschen, Men tycker du det låter rimligt att inte en enda kamera i Pentagon kan visa något av förloppet?