2014-04-05, 00:53
Bannlyst
om vi glömmer bort WTC ett ögonblick och bara fokuserar på Pentagon. CIA påstod att man sköt ner ett flygplan som innan den flög in i Pentagon, varför hittar man inga rester av ett flygplan?
Citera
2014-04-05, 01:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
om vi glömmer bort WTC ett ögonblick och bara fokuserar på Pentagon. CIA påstod att man sköt ner ett flygplan som innan den flög in i Pentagon, varför hittar man inga rester av ett flygplan?
När var hur påstår Pentagon det?
När var hur började Pentagon påstå någonting alls?
Är Pentagon en terminator nu?
Citera
2014-04-05, 04:22
Avslutad
Hade velat ha svar på ett par frågor. Vet ej om dessa frågor är Sanna eller ej men sett flera videos? Hur förklarar fanboysen till Bush att :

Byggnad sju bara föll på sju sekunder?

Flera brandmän som vittnar om explosioner inne i WTC?

George Bush stannar kvar vid klassen en halvtimma efter attacken? Borde inte han bli evakuerad både för sin och omgivningens säkerhet?

Passet till en av kaparen som hittades nere i Marken?

Det är ju nästan utan tvivel att amerikanerna var inblandade, frågan är väl hur djupt dem var det?

Saddam,Assange, NSA avlusningarna visar bara det man har vetat. Men finns klart folk som förnekar tills dem själv en dag vaknar upp och ser allt.
Citera
2014-04-05, 05:20
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hade velat ha svar på ett par frågor. Vet ej om dessa frågor är Sanna eller ej men sett flera videos? Hur förklarar fanboysen till Bush att :

Byggnad sju bara föll på sju sekunder?

Flera brandmän som vittnar om explosioner inne i WTC?

George Bush stannar kvar vid klassen en halvtimma efter attacken? Borde inte han bli evakuerad både för sin och omgivningens säkerhet?

Passet till en av kaparen som hittades nere i Marken?

Det är ju nästan utan tvivel att amerikanerna var inblandade, frågan är väl hur djupt dem var det?

Saddam,Assange, NSA avlusningarna visar bara det man har vetat. Men finns klart folk som förnekar tills dem själv en dag vaknar upp och ser allt.

Jag vet en som skulle behöva vakna! Det är du själv!

Enligt dom officiella rapporterna så föll 7 WTC på 5,4 sekunder. Frittfall skulle vara 3,9 sekunder.
Så 7 WTC föll 40% långsammare än frittfall. Så inget konstigt med det.

http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/wtc_draftreports.cfm

Vart du har hittat siffran 7 sekunder är obegripligt. Och inget påstående du spyr upp visar du källor på. Men det är ett vanligt förekommande symtom bland foliehattar.
Citera
2014-04-05, 07:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
Är du helt jävla dum i huvudet?
Lite full kanske. Så här borde det stått..
När var hur påstår CIA det?
Var hittar man inga rester av ett flygplan?
Vad pratar du om?
Citera
2014-04-05, 07:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boss-jon
Men kom igen nu, allvarligt talat för fan. Tror du på fullaste allvar att kamerabilderna de släppte är de enda som dokumenterade kraschen? Vi snackar inte en krasch ute på landsbyggden, vi snackar i USAs huvudstad, mitt i centrum i "världens säkraste byggnad" och det finns inte en enda kamera som kan visa ett stort Boeing plan flyga in i det?

Kamerorna behöver inte vara riktade uppåt, isf bara för att se planet i luften men otaliga kameror måste ha fångat de hundratals meter som planet "gled" in på innan de kolliderade samt kraschen. Snälla använd lite common sense nu.

Om du använder sökrutan här uppe till höge, skriver in "kameror", klickar i "visa inlägg" och söker "detta ämne" så kommer du hitta över 230 inlägg som diskuterar just precis det du frågar om och förklarar att Pentagon inte hade höghastighetskameror som bevakade luftrummet 24/7 360 grader runt om.
Det var gott om den typen av kameror som bevakar gator i våra städer dygnet runt, tar någon halvdan svartvit bild per sekund eller så i marknivå, men antalet höghastighetskameror med god upplösning riktade snett uppåt var troligen noll..
Citera
2014-04-05, 07:54
Medlem
Citat:
Inte ens dem mest subjektiva och insnöade kan ju förneka att det antagligen är över 100 (antagligen 1000) kameror som teoretiskt sett filmat "planet". FBI beslag tog kameror från närliggande Hotell, bensinmack etc
FBI hides 84 Pentagon videos
Smm du ser var nästan alla videoband som användes i vanliga konsumentvideokameror vid sekelskiftet. De flesta övervakningskameror var alltså analoga NTCS eller PAL. Inte moderna 720p eller bättre.

Ställ dig själv två frågor Varför sätter hotell, bensinmackar, bankomater mm upp övervakningskameror? På vilken höjd sätts de oftast upp? De sätts oftast upp ett par meter upp och måste därför riktas neråt för att kunna filma det egna området. De riktas inte rakt fram för att filma Pentagon.
Citera
2014-04-05, 10:01
Medlem
Hahaha, ni kan komma på teorier om varför bensinmacken, hotell etc inte får med planet, givetvis riktar dom inte kameror upp mot luften, men tror inte ni kan lura en enda normalt funtad person att Pentagon inte har en enda kamera som kan få med en enda sekvens av att ett stort Boeing plan som kör in i världens säkraste byggnad. Både konspirationsteoretiker och "min regering ljuger aldrig" försvarare brukar tyvärr vara totalt insnöade men jag förstår inte varför vissa alltid slänger bort sitt common sense, totalt ofattbart att tro att det inte finns mer videos som kan visa "planet" eller vad det nu var. Sådant som gör era andra argument svåra att ta in i och med hur ni har gömt er objektivitet och common sense under en sten och tänker försvara något hur dumt det än låter.

Men om vi följer erant totalt påhittade och orealistiska synsätt så skulle jag teoretiskt sätt kunna springa in till Pentagon och sätta upp en bomb på sidan och det enda grafiska beviset på att jag var där är den hackiga kameran från andra sidan gatan? Låter rimligt..... Det är Usas viktigaste och säkraste byggnad men det enda grafiska bevis som skulle veta att jag planterat en bomb är kameran på andra sidan gatan där man inte kan urskilja någonting, kan likaväl varit ett rådjur som sprang på tomten.

Skulle te x någon köra in i mitt hus i Göteborg med ett boeing plan hade jag iaf haft minst 2st kameror som hade fångat någon del av planet och kraschen, men ni menar att PENTAGON misslyckas totalt med det här alltså?
Citera
2014-04-05, 10:19
Medlem
Citat:
ni kan komma på teorier om varför bensinmacken, hotell etc inte får med planet, givetvis riktar dom inte kameror upp mot luften
Det är truthers som tar upp att frånvaron av videor från hotellens övervakningskameror är ett bevis för att inget plan träffade pentagon. De överdriver alltid antalet beslagtagna videor. Vi påtalar bara varför det inte finns någon högupplöst övervakningsvideo från hotell mm.

PS. 2011 var 70% av nyinstallerade övervakningskameror fortfarande analoga
Citera
2014-04-05, 10:34
Medlem
Citat:
Hahaha, ni kan komma på teorier om varför bensinmacken, hotell etc inte får med planet, givetvis riktar dom inte kameror upp mot luften, men tror inte ni kan lura en enda normalt funtad person att Pentagon inte har en enda kamera som kan få med en enda sekvens av att ett stort Boeing plan som kör in i världens säkraste byggnad. Både konspirationsteoretiker och "min regering ljuger aldrig" försvarare brukar tyvärr vara totalt insnöade men jag förstår inte varför vissa alltid slänger bort sitt common sense, totalt ofattbart att tro att det inte finns mer videos som kan visa "planet" eller vad det nu var. Sådant som gör era andra argument svåra att ta in i och med hur ni har gömt er objektivitet och common sense under en sten och tänker försvara något hur dumt det än låter.

Men om vi följer erant totalt påhittade och orealistiska synsätt så skulle jag teoretiskt sätt kunna springa in till Pentagon och sätta upp en bomb på sidan och det enda grafiska beviset på att jag var där är den hackiga kameran från andra sidan gatan? Låter rimligt..... Det är Usas viktigaste och säkraste byggnad men det enda grafiska bevis som skulle veta att jag planterat en bomb är kameran på andra sidan gatan där man inte kan urskilja någonting, kan likaväl varit ett rådjur som sprang på tomten.

Skulle te x någon köra in i mitt hus i Göteborg med ett boeing plan hade jag iaf haft minst 2st kameror som hade fångat någon del av planet och kraschen, men ni menar att PENTAGON misslyckas totalt med det här alltså?

"Det är truthers som tar upp att frånvaron av videor från hotellens övervakningskameror är ett bevis för att inget plan träffade pentagon. De överdriver alltid antalet beslagtagna videor. Vi påtalar bara varför det inte finns någon högupplöst övervakningsvideo från hotell mm.

PS. 2011 var 70% av nyinstallerade övervakningskameror fortfarande analoga"

Okej, du kanske tycker det låter rimligt att inte en enda kamera i Washington kan visa ett lågt flygande Boeing plan eller när det glider på marken eller kraschen, Men tycker du det låter rimligt att inte en enda kamera i Pentagon kan visa något av förloppet?
Senast redigerad av boss-jon 2014-04-05 kl. 10:39.
Citera
2014-04-05, 10:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"Det är truthers som tar upp att frånvaron av videor från hotellens övervakningskameror är ett bevis för att inget plan träffade pentagon. De överdriver alltid antalet beslagtagna videor. Vi påtalar bara varför det inte finns någon högupplöst övervakningsvideo från hotell mm.

PS. 2011 var 70% av nyinstallerade övervakningskameror fortfarande analoga"

Okej, du kanske tycker det låter rimligt att inte en enda kamera i Washington kan visa ett lågt flygande Boeing plan eller när det glider på marken eller kraschen, Men tycker du det låter rimligt att inte en enda kamera i Pentagon kan visa något av förloppet?
här har du en lista med beskrivet innehåll av alla de 84 videoband som påstods kunna visa kraschen. Jag förstår att det inte kommer hjälpa ett enda dugg eftersom ingen av dem var en höghastighetskamera riktad snett uppåt i rätt väderstreck, men ändå...
http://www.911myths.com/index.php/FBI_hides_84_Pentagon_videos

Citat från länken
The FBI are talking about 85 videos, but this is just the result of an initial search that includes (for example) all videos obtained by the Washington Field Office. If we move on from that then the numbers begin to fall dramatically.
56 "of these videotapes did not show either the Pentagon building, the Pentagon crash site, or the impact of Flight 77 into the Pentagon on September 11."
Of the remaining 29 videotapes, 16 "did not show the Pentagon crash site and did not show the impact of Flight 77 into the Pentagon."
Of the 13 remaining tapes, 12 "only showed the Pentagon after the impact of Flight 77."
Only one tape showed the Pentagon impact: the Pentagon's own security camera footage, that would later be released.
Citera
2014-04-05, 10:48
Medlem
Citat:

Intressant, grannen hade inbrott förra året men man kunde nu fälla inbrottstjuvarna på grund av övervakningskameror som huset hade som fångade momentet när det drog sönder garagedörren, lustigt att en vanlig villa tydligen har bättre övervakning än Pentagon...

Man kan tydligen köra in ett stort Boeing plan i världens säkraste byggnad utan att bli sedd, men bryta upp en garagedörr ute på vischan då finns det två kameror som fångar incidenten.
Senast redigerad av oasislfc 2014-04-05 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in