2014-04-04, 17:11
Medlem
Brunström tog 3:e :O mot Stakhovsky.
Citera
2014-04-04, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Brunström tog 3:e :O mot Stakhovsky.
... och fjärde. 5-5 i femte nu.
Citera
2014-04-04, 19:44
Bannlyst
Starkt att Johan Brunström pressade Stakhovsky till 11-13. Orkar han dubbeln i morgon?
Citera
2014-04-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Starkt att Johan Brunström pressade Stakhovsky till 11-13. Orkar han dubbeln i morgon?

Han gjorde ju jättefin match , synd där vid ställning 9-9 breakboll Brunström , oj vad nära dubbelfel det var.
Citera
2014-04-04, 22:38
Medlem
Nu såg jag inte matchen men detta symboliserar ju hur mycket svaga spelare det finns på ATP-touren. Alltså en topp100-spelare som för mindre än ett år sedan slog självaste Roger Federer i Wimbledon blir alltså pressad till 11 mot en spelare som inte har spelat en singelmatch på snart två år!

Det tragiska är att jag inte är överraskad, Stakhovsky är så sjukt ojämn. Han är en spelare som med ett starkare psyke hade varit en stabil topp30-spelare. I matchen mot Federer satte han allt på ett kort och bara spelade ut helt utan någon mental press för det fanns ingen på jorden som trodde att han skulle vinna, inte ens han själv tror jag, han bara spelade utan att tänka för mycket. Matchen efter mot Melzer så såg man direkt hur svag han var mentalt, han började tänka och allt som var självklart mot Federer blev bara tveksamheter bara för att Melzer slog ett par fina passeringar. Hade han bara fortsatt att spela ut där så hade han tagit sig till minst en kvartsfinal.

Synd att det finns för många spelare på touren som inte klarar av att hålla koncentrationen uppe tillräckligt. Det hade troligtvis blivit i alla fall några fler GS-vinnare de senaste 10 åren om det hade funnits det.

För svensk del så får man hoppas att Stakhovsky håller en jämn och dålig nivå i denna landskamp, då kan Sverige gå segrande ur den.
Senast redigerad av terribilis 2014-04-04 kl. 22:51.
Citera
2014-04-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Noterar att gamla Wawrinka är tillbaka. Han radar upp unforced errors just nu och ligger riktigt illa till mot Golubev.

Wawrinka har verkligen varit en besvikelse efter AO. Nu får han fan ta på sig blåstället, bättre attityd kan man kräva av honom tycker jag.

Det ska dock tilläggas att Golobev är en väldigt bra spelare som behöver bättre coaching skulle jag tro, han har mycket mer att få ut med sin tennis än vad han hittills har fått. Dessutom så har han spelat bra i DC den senaste tiden.

Han lämnade WO mot Wawrinka i första rundan i AO, det var ju en jävla tur för Wawrinka det

Schweiz får se till att vinna dubbeln för Kukushkin är en bra spelare även han, spelar Wawrinka dåligt så blir dubbeln jävligt viktig.
Senast redigerad av terribilis 2014-04-04 kl. 22:47.
Citera
2014-04-04, 23:35
Medlem
Citat:
Han börja ju lite risigt men han är ju inte helt värdelös ändå men får inte sverige ha nån reserv singelspelare?
Vem skulle det vara isåfall? Tennis lever ett undanskymt liv i Sverige nuförtiden, man segrade ihjäl sig tidigare.
Fördelen som dom rutinerade dubbelspelarna har här att dom ofta sett många av singelspelarna mycket på touren och inte själva spelat singel så dom inte är så kartlagda.
Citera
2014-04-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nu såg jag inte matchen men detta symboliserar ju hur mycket svaga spelare det finns på ATP-touren. Alltså en topp100-spelare som för mindre än ett år sedan slog självaste Roger Federer i Wimbledon blir alltså pressad till 11 mot en spelare som inte har spelat en singelmatch på snart två år!

Det tragiska är att jag inte är överraskad, Stakhovsky är så sjukt ojämn. Han är en spelare som med ett starkare psyke hade varit en stabil topp30-spelare. I matchen mot Federer satte han allt på ett kort och bara spelade ut helt utan någon mental press för det fanns ingen på jorden som trodde att han skulle vinna, inte ens han själv tror jag, han bara spelade utan att tänka för mycket. Matchen efter mot Melzer så såg man direkt hur svag han var mentalt, han började tänka och allt som var självklart mot Federer blev bara tveksamheter bara för att Melzer slog ett par fina passeringar. Hade han bara fortsatt att spela ut där så hade han tagit sig till minst en kvartsfinal.

Synd att det finns för många spelare på touren som inte klarar av att hålla koncentrationen uppe tillräckligt. Det hade troligtvis blivit i alla fall några fler GS-vinnare de senaste 10 åren om det hade funnits det.

För svensk del så får man hoppas att Stakhovsky håller en jämn och dålig nivå i denna landskamp, då kan Sverige gå segrande ur den.

Alltså Stakhovsky var kllart bättre i 2 set , sen slappna han av lite , och det behövs fasen inte mer för att man ska tappa en match i tennis , sen efter han hade slappnat av hitta han inte tillbaka riktigt till spelet i första och andra samtidigt som Brunström servade bra och spelade imponerande volleyspel.

Edit: fast sen ska tilläggas att Stakhovsky var riktigt irriterad på domaren , han tyckte han fick flera domslut emot sig , och det var några tveksamma , bägge gångerna han flippade passade Brunström på bryta . Stakhovsky gick till och med satte sig på bänken i protest för att han tyckte domaren dömde så dåligt , pratade också med supervisern och gick till och med över till Brunström snacka med han lol.
Senast redigerad av pederN 2014-04-05 kl. 00:03.
Citera
2014-04-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Vem skulle det vara isåfall? Tennis lever ett undanskymt liv i Sverige nuförtiden, man segrade ihjäl sig tidigare.
Fördelen som dom rutinerade dubbelspelarna har här att dom ofta sett många av singelspelarna mycket på touren och inte själva spelat singel så dom inte är så kartlagda.

Lindell kanske? Ymer och Windahl skulle kunna få fler chanser, ge dom unga spelarna lite chanser och få rutin när vi ändå är så jäkla kass.

Edit : tycker man inte ska måla fan på vägen allt för hårt , det kommer några lovande spelare , Windahl och ymer bröderna tror jag faktiskt kan bli duktiga , dom har nog potential bli topp 100 alla 3 ,sen får vi se om dom fixar det.
Senast redigerad av pederN 2014-04-04 kl. 23:47.
Citera
2014-04-05, 10:30
Medlem
Citat:
Alltså Stakhovsky var kllart bättre i 2 set , sen slappna han av lite , och det behövs fasen inte mer för att man ska tappa en match i tennis , sen efter han hade slappnat av hitta han inte tillbaka riktigt till spelet i första och andra samtidigt som Brunström servade bra och spelade imponerande volleyspel.

Edit: fast sen ska tilläggas att Stakhovsky var riktigt irriterad på domaren , han tyckte han fick flera domslut emot sig , och det var några tveksamma , bägge gångerna han flippade passade Brunström på bryta . Stakhovsky gick till och med satte sig på bänken i protest för att han tyckte domaren dömde så dåligt , pratade också med supervisern och gick till och med över till Brunström snacka med han lol.

Det behövde jag inte ens se matchen för att förstå. Stakhovsky är en sopa som inte är ämnad för att spela tennis, han klarar inte att vara fokuserad en hel tennismatch det är därför han inte har kommit längre med sin karriär.

Sen har han en historia av att klaga på domarna ofta, han tror typ att de har nåt personligt emot honom. Han till och med ett fotografi på ett bollmärke under en match förra säsongen. En del kanske tycker att det är en rolig grej, det kan man tycka men är man seriös så förstår man hur patetiskt det är. Han borde ha satsat på fotboll eller nåt istället, en sport för de mentalt svaga som inte klarar av att ta eget ansvar
Senast redigerad av terribilis 2014-04-05 kl. 10:35.
Citera
2014-04-05, 12:13
Medlem
För att fortsätta klaga...

Tsonga verkar ha tappat sitt spel totalt? Är det någon som vet om han har skadekänningar eller nåt eller är han verkligen bara dålig?

Det är tragiskt att se en spelare som för knappt ett år sedan nästan tog sig till final i Roland Garros vara så dålig. En semifinal som han i min mening borde ha vunnit, det känns som att luften gick ur honom totalt efter det, nu hade han visserligen lite skador efter det men han kom ändå tillbaka och spelade hyfsat bra. Han är ju inte känd för att vara mentalt stark direkt, frågan är om han tycker det är så kul med tennis just nu?

Han kommer att få kämpa oerhört för att bli bra till gruset och gräset till sommaren. Frågan är om han orkar?
Citera
2014-04-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det behövde jag inte ens se matchen för att förstå. Stakhovsky är en sopa som inte är ämnad för att spela tennis, han klarar inte att vara fokuserad en hel tennismatch det är därför han inte har kommit längre med sin karriär.

Sen har han en historia av att klaga på domarna ofta, han tror typ att de har nåt personligt emot honom. Han till och med ett fotografi på ett bollmärke under en match förra säsongen. En del kanske tycker att det är en rolig grej, det kan man tycka men är man seriös så förstår man hur patetiskt det är. Han borde ha satsat på fotboll eller nåt istället, en sport för de mentalt svaga som inte klarar av att ta eget ansvar

Fast jag måste faktiskt säga att domaren var rätt kass :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in