2013-10-28, 16:07
Medlem
Ja, alla journalister villa ha JJ, det var det jag skrev, de tyckte som du.
Citera
2013-10-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Ja, alla journalister villa ha JJ, det var det jag skrev, de tyckte som du.
Nej, inte SvD.
Hursomhelst, Sverige möter Rumänien eller Ukraina i första omgången nästa april, Ukraina hemma eller Rumänien borta.
Senast redigerad av Alessandro 2013-10-28 kl. 16:38.
Citera
2013-10-28, 22:36
Medlem
Se där, hade inte läst Arnesens kloka krönika. Ja, är man 2 meter och servar 250 km/h har man en stor fördel i 1, 2 set, sedan blir det mest en nackdel, speciellt då om man inte är fulltränad. Tex Karlovic kan ju slå vem som helst i 2 set men vinner han inte det första kan han nästan lika gärna packa väskan och gå och duscha, rätt liten risk att han orkar spela bra i 3 set.

http://www.svd.se/sport/pim-pim-kan-spela-om-pengarna-styr_8643130.svd
Citera
2013-10-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Se där, hade inte läst Arnesens kloka krönika. Ja, är man 2 meter och servar 250 km/h har man en stor fördel i 1, 2 set, sedan blir det mest en nackdel, speciellt då om man inte är fulltränad. Tex Karlovic kan ju slå vem som helst i 2 set men vinner han inte det första kan han nästan lika gärna packa väskan och gå och duscha, rätt liten risk att han orkar spela bra i 3 set.

http://www.svd.se/sport/pim-pim-kan-spela-om-pengarna-styr_8643130.svd
Nja, han är inte två meter och han har varit i semifinal i US Open, så han har en annan potential än
övriga som spelar singel.
Citera
2013-10-29, 01:04
Medlem
Tydligen bär det av till Bratislava för Elias, han skall försöka kvala in till challenger´n där.
Bra startfält i den tävlingen, Tomic och Karlovic bl.a
Citera
2013-10-29, 13:09
Medlem
Tomic ut i round 1 mot Feli Lopez Han avslutar året med 21-16, och har inte lyckats göra väsen av sig i en enda turnering över 250 nivån. Han har gått baklänges den här säsongen, dags att dumpa pappa nu
Senast redigerad av Gincan 2013-10-29 kl. 13:14.
Citera
2013-10-29, 16:40
Medlem
BleAivanos avatar
Inte en dag förtidigt!:

Citat:
WTA has begun audio tests in efforts to curb grunting

ISTANBUL — The WTA has quietly begun testing noise levels at tournaments
as it explores how to rid the sport of unwarranted grunting.

In an interview Saturday with USA TODAY Sports, WTA chief executive
Stacey Allaster said the tour had initiated audio tests with on-court measuring
devices at tournaments. She gave scant specifics.

"We have begun to do the audio testing, and we have begun it in this quarter
of 2013," Allaster said on Saturday at the WTA Championships.

Allaster said the tour had engaged an unnamed research firm with expertise in
urban noise levels to assist with the gathering of data. She said it was too early
to discuss details or timelines about how the research would be collected,
measured and presented.

http://www.usatoday.com/story/sports/tennis/2013/10/26/wta-championships-stacey-allaster-grunting/3274051/
Citera
2013-10-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Tomic ut i round 1 mot Feli Lopez Han avslutar året med 21-16, och har inte lyckats göra väsen av sig i en enda turnering över 250 nivån. Han har gått baklänges den här säsongen, dags att dumpa pappa nu

Jag har sagt det förut, detta är en absolut nödvändighet. Det finns en risk att han slarvar bort en potentiellt fantastisk karriär annars.

Intressant var också att hans bästa insats denna säsong (av vad jag har sett) var i Wimbledon där hans pappa var portad från turneringsområdet. Jag ser Tomic som en potentiell vinnare av Wimbledon i framtiden men då måste han dumpa sin psykopat till farsa, åtminstone från allt som har med tennis att göra.

Dimitrov gjorde bra ifrån sig mot Llodra idag. Inget vidare spel från fransmannen dock, som även annonserade att nästa säsong blir hans sista som proffs. Då kan man väl säga att det inte kommer att finnas någon renodlad S&V spelare kvar på touren 2015. Jag vet i alla fall ingen som har den spelstilen i lika stor utsträckning som Llodra.

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Inte en dag förtidigt!:

http://www.usatoday.com/story/sports/tennis/2013/10/26/wta-championships-stacey-allaster-grunting/3274051/

Detta var ju verkligen på tiden, bra nyheter. Hoppas att det blir någonting av det också. Folk som inte följer tennis skrattar ut sporten när de slår på TVn och hör detta oväsen och jag förstår dem fullt ut. Jag kan inte minnas senast jag såg på en match med Azarenka och Sharapova där jag inte hade ljudet avstäng och lyssnade på musik istället. Jag hoppas verkligen man får bort dessa överdrivna skrik från sporten.
Citera
2013-10-30, 10:41
Medlem
Frankrike har fått fram ytterligare en lovande spelare i Herbert, han påminner en del om Ancic tycker jag. Hade två setbollar i första set i Djokovic serve.
Citera
2013-10-30, 13:28
Medlem
Riktigt usel start på turneringen i Paris. Tsonga och Youzhny redan ute och med skadeproblem. Extra surt är det för Tsonga som hade en jättechans att nå slutspelet, även Youzhny hade en teoretisk chans.
Citera
2013-10-31, 09:11
Medlem
Högstedt blir tränare igen för Wozniacki, vi får se om det blir en framgång?
http://www.svd.se/sport/hogstedt-blir-wozniackis-tranare_8676058.svd
Citera
2013-10-31, 11:07
Medlem
Wozniacki känns så jäkla 2009. Hade hellre sett att han tränade någon av dessa, som jag tycker har högre potential:

Ivanovic
Lisicki
Stephens
Halep

Eller varför inte A.Radwanska. Tycker hon ser lite "trött" ut, frågan är om hon kommer att hålla sig kvar i den absoluta toppen nästa år. Nåt måste hända där tror jag om hon vill fortsätta vara topp5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in