2014-07-04, 16:45
Medlem
Mardolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Johanna Larsson tvingas kvala till Båstad då hennes ranking inte räcker till för att gå direkt in i huvudturneringen.

Något som jag absolut inte begriper, finns det inget Wild Card att ge henne?!

Hur vet du det? Inget WC till damturneringen i Båstad har väl annonserats än? Man väntar kanske för att se om Johanna kommer in i turneringen pågrund av återbud.

Johanna Larsson och Sofia Arvidsson är de enda svenskor som har en realistiskt chans att vinna några matcher i Båstad. Det verkar helt osannolikt att de inte skulle vara aktuella för wild cards. Deras agent är dessutom tournament director och den som bestämmer.

Rebecca Peterson och Susanne Celik är alternativen. Peterson kom nyss tillbaka från ett långvarigt skadeuppehåll och förlorade häromdagen mot en spelare rankad 531.

Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Kan det vara så att hon själv vill kvala?
Kan ju vara bra att ha självförtroendet från att ha vunnit alla matcher i kvalet inför själva huvudturneringen.

I kvalet kan hon få möta spelare som är rankade 100-200 och det är inte några lätta motståndare för henne. Tror knappast att hon frivilligt spelar kvalet för att spela sig i form.
Citera
2014-07-04, 18:31
Medlem
BleAivanos avatar
Det enda wild card som jag har läst något om är att Celik fick ett wild card till kvalet
eftersom han vann "road to Båstad". http://women.swedishopen.org/sv-SE/News/2014/07/01/celikwc#.U7bWykAUjq4
Citera
2014-07-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Kul! Men det ser dessvärre ut att bli en riktig medioker turnering i år.

Nog tycker jag det finns en del intressanta grusspelare i årets upplaga, det finns ju en del sämre rankade spelare som är bra på grus ändå.Du har ju cuevas, berlocq ,carreno busta som säkert kan gå en bit det tror jag.

edit: blir intressant se vilka lottningar svenskarna får,kanske någon av dom kan gå en runda .
Senast redigerad av pederN 2014-07-04 kl. 20:21.
Citera
2014-07-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Hur vet du det? Inget WC till damturneringen i Båstad har väl annonserats än? Man väntar kanske för att se om Johanna kommer in i turneringen pågrund av återbud.

Johanna Larsson och Sofia Arvidsson är de enda svenskor som har en realistiskt chans att vinna några matcher i Båstad. Det verkar helt osannolikt att de inte skulle vara aktuella för wild cards. Deras agent är dessutom tournament director och den som bestämmer.

Rebecca Peterson och Susanne Celik är alternativen. Peterson kom nyss tillbaka från ett långvarigt skadeuppehåll och förlorade häromdagen mot en spelare rankad 531.

I kvalet kan hon få möta spelare som är rankade 100-200 och det är inte några lätta motståndare för henne. Tror knappast att hon frivilligt spelar kvalet för att spela sig i form.

Vadå, jag frågade ju, ser du inte frågetecknet?

Och precis som du säger så är det helt sjukt varför inte Larsson verkar vara aktuell för ett WC, det är just det jag inte begriper.

Den där agenten sa nåt i stil med att Larsson är första spelare att gå in i turneringen om någon lämnar återbud. Om ett WC hade funnits så hade man väl sagt att hon får det om ingen lämnar återbud. Nu sa hon nåt i stil med att "så kan en till svenska få ett wild card istället" så det kanske betyder att det finns ett som de sparar ifall någon lämnar åtetbud, så kan två svenskor gå in i huvudturneringen.

Lite otydligt uttalande där tycker jag men det kanske är så hon menade?

Jag hoppas verkligen det.
Citera
2014-07-04, 23:10
Medlem
Johanna kvala? 1 april har väl varit? Jaha, då är de väl snart tillbaka till Nordic Lights
Open med ett par enstaka tränare, släkt och vänner utspridda på de tomma läktarna...
Citera
2014-07-06, 14:46
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Extremt nära årets största svenska skalp på herrsidan. Daniel Windahl var ett servegame och en breakboll ifrån att slå ut Albert Ramos i kvalet. Sen verkade han ha kollapsat i sista set. Bra gjort även av Rosenholm som var ett tiebreak ifrån att slå estländaren Zopp. Nu står hoppet till Isak Arvidsson om vi ska få någon mer svensk till huvudturneringen.
Citera
2014-07-06, 16:50
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Johanna kvala? 1 april har väl varit? Jaha, då är de väl snart tillbaka till Nordic Lights
Open med ett par enstaka tränare, släkt och vänner utspridda på de tomma läktarna...

Helt bisarrt. Vad fan tänker de med?
Citera
2014-07-06, 19:25
Medlem
Båstadslottningen är klar,
http://www.atpworldtour.com/share/event-draws.aspx?Year=2014&EventId=316&Draw=ms
Citera
2014-07-06, 21:03
Medlem
Ymer, rankad 367, mot Kukushkin, rankad 63.
Ericsson, rankad 389, mot Lorenzi, rankad 81.
Lindell, rankad 394, mot kvalare.

Lindell kan få motstånd på ungefär hans rankingnivå, upp till 99, beroende på vilken kvalare han får möta.

Svåra förstamatcher för svenskarna. Men jag håller på dem alla tre.
Citera
2014-07-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Ymer, rankad 367, mot Kukushkin, rankad 63.
Ericsson, rankad 389, mot Lorenzi, rankad 81.
Lindell, rankad 394, mot kvalare.

Lindell kan få motstånd på ungefär hans rankingnivå, upp till 99, beroende på vilken kvalare han får möta.

Svåra förstamatcher för svenskarna. Men jag håller på dem alla tre.

Tror framförallt Ymer har en liten chans ,mest för att han verkar ha så jädra bra psyke http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTennisforbundet/Nyheter/Nyheter/SjalvsakerYmerredoforBastadJagarlugn/
Citera
2014-07-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Extremt nära årets största svenska skalp på herrsidan. Daniel Windahl var ett servegame och en breakboll ifrån att slå ut Albert Ramos i kvalet. Sen verkade han ha kollapsat i sista set. Bra gjort även av Rosenholm som var ett tiebreak ifrån att slå estländaren Zopp. Nu står hoppet till Isak Arvidsson om vi ska få någon mer svensk till huvudturneringen.

Ja , jag tror den där killen kan bli riktigt bra , jag har bara läst på nätet folk som sett han spela som säger han har riktigt mycket tennis i sig ,han har varit väldigt skadedrabbad, en rygg skada plus en handled som har varit lite problematisk,men jag tror från och med december förra året bytte han stall så nu kör han med good to great ,samma som Ymer , och det känns som resultaten börjar komma snart,han har inte haft några skador senaste månaderna.
Citera
2014-07-06, 21:57
Bannlyst
Vilken kanal sänder Båstad Open?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här