Citat:
Ursprungligen postat av
Mardoll
Hur vet du det? Inget WC till damturneringen i Båstad har väl annonserats än? Man väntar kanske för att se om Johanna kommer in i turneringen pågrund av återbud.
Johanna Larsson och Sofia Arvidsson är de enda svenskor som har en realistiskt chans att vinna några matcher i Båstad. Det verkar helt osannolikt att de inte skulle vara aktuella för wild cards. Deras agent är dessutom tournament director och den som bestämmer.
Rebecca Peterson och Susanne Celik är alternativen. Peterson kom nyss tillbaka från ett långvarigt skadeuppehåll och förlorade häromdagen mot en spelare rankad 531.
I kvalet kan hon få möta spelare som är rankade 100-200 och det är inte några lätta motståndare för henne. Tror knappast att hon frivilligt spelar kvalet för att spela sig i form.
Vadå, jag frågade ju, ser du inte frågetecknet?
Och precis som du säger så är det helt sjukt varför inte Larsson verkar vara aktuell för ett WC, det är just det jag inte begriper.
Den där agenten sa nåt i stil med att Larsson är första spelare att gå in i turneringen om någon lämnar återbud. Om ett WC hade funnits så hade man väl sagt att hon får det om ingen lämnar återbud. Nu sa hon nåt i stil med att "så kan en till svenska få ett wild card istället" så det kanske betyder att det finns ett som de sparar ifall någon lämnar åtetbud, så kan två svenskor gå in i huvudturneringen.
Lite otydligt uttalande där tycker jag men det kanske är så hon menade?
Jag hoppas verkligen det.