2014-04-02, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Underlätta är kanske ett fel ordval. Skillnaden är väl bara att man har möjligheten att stryka under, ringa in etc när man har det på papper.
Ja, men vad menar du? Att det skulle vara fördelaktigt för dig att öva på nätet trots att det är bättre att öva på papper?

Förresten: "ett felaktigt ordval" eller "fel ordval". Inte "ett fel ordval".
Citera
2014-04-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, men vad menar du? Att det skulle vara fördelaktigt för dig att öva på nätet trots att det är bättre att öva på papper?

Förresten: "ett felaktigt ordval" eller "fel ordval". Inte "ett fel ordval".

Jag förstod det som att det är lättare att göra provet på papper och trodde då att det skulle vara fördelaktigt för mig att göra provet på datorn. Men det är kanske bäst att göra provet under samma förhållanden som det riktiga provet, dvs på papper.

Tack.
Citera
2014-04-02, 18:49
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Jag förstod det som att det är lättare att göra provet på papper och trodde då att det skulle vara fördelaktigt för mig att göra provet på datorn. Men det är kanske bäst att göra provet under samma förhållanden som det riktiga provet, dvs på papper.

Tack.

Haha, asså... Är det ens nåt att grubbla över? Att skriva ut massa prov lär kosta pengar, går nästan lika bra att kötta prov på datorn enligt mig. Men visst, det underlättar lite med papper men skillnaden är nog försumbar (bortsett från DTK-delen då, där är det lite jobbigt på datorn faktiskt).
Citera
2014-04-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Haha, asså... Är det ens nåt att grubbla över? Att skriva ut massa prov lär kosta pengar, går nästan lika bra att kötta prov på datorn enligt mig. Men visst, det underlättar lite med papper men skillnaden är nog försumbar (bortsett från DTK-delen då, där är det lite jobbigt på datorn faktiskt).

Exakt. Det kostar.

Jag testade några DTK uppgifter(speciellt uppgifter där man använder linjalen) och det gick bra.
Citera
2014-04-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
http://chapman.karlskrona.se/~dj/distans/uppgifter/b-geometri6a.gif

Fråga 3A. Stämmer mitt tänk?

12/16 = 22/(22+x) , och sedan förenklar jag.

Svaret ska bli AD= 5,5m och BE = 4,5m.

Om jag tänker fel, hur räknar man ut det?

Försöker igen, nån som vet hur man löser ovanstående uppgift?
Citera
2014-04-02, 18:59
Medlem
Ushallnotpasss avatar
Någon som ska testa att köra på något uppiggade medel/piller innan provet?

Och om det är fallet vad kör ni på då?
Citera
2014-04-02, 19:03
Avslutad
Citat:
DE är parallell med AB.

Triangeln med bas DE är 3/4 av triangeln med bas AB. (Då 12/16 förhåller sig till varandra 3:4)

Triangeln med bas AB:s sidor är 22 och 18 m långa.

Triangeln med bas DE är således 22 * 0,75 och 18 * 0,75 m långa. (16,5 m och 13,5 m)

AD = 22 - 16,5 = 5,5 m
EB = 18 - 13,5 = 4,5 m
Citera
2014-04-02, 19:04
Medlem
Citat:

Hur tänkte du när du skrev (22+x)? Längden CA är ju 22m.
Citera
2014-04-02, 19:06
Medlem
Pastmasters avatar
Skriva ut papper för kvant är totalt onödigt. Gör det bara för LÄS och spara in pengar.

Sitter just nu med sådant jag behöver träna mest på så det sitter. Geometri i XYZ och delen med diagram, tabell och kartor sitter jag med nu i skrivande stund.
Citera
2014-04-02, 19:12
Medlem
Skittjacks avatar
Något tips inför NOG? Mitt logiska tänkande är inte vad det en gång var. Antar att det har med mitt droganvändande i unga år att göra.
Citera
2014-04-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Något tips inför NOG? Mitt logiska tänkande är inte vad det en gång var. Antar att det har med mitt droganvändande i unga år att göra.

Gamla prov, analysera dina fel och lär dig principerna bakom uppgifterna.
Citera
2014-04-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack

Repetera matte och b samt gör en massa gamla prov. Jag brukade endast få 4-5/12 rätt men efter en massa gamla uppgifter så är NOG bland det lättaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in