Citat:
Ursprungligen postat av
kniben
Allting är subjektivt, vem är du att säga att jag inte skriver som folk, ok i den upplagan jag la upp senast var det ca.2-4 stavfel totalt men de är fixade nu..
dessutom, är du blind jag använde inte färger av den anledningen att det skulle bli för o-diskret, jag försökte köra en minimalistisk approach... Valde en font som är enkel att läsa och det går snabbt att läsa hela texten, att det ser ut som att hela pappret är full av text är bara en illusion då fonten är stor och lättläst och då det finns distinkt styckes indelning (se också hur jag utformade det med beskrivning allra längst upp över texten, hur det hänger ihop med personligt brev och CV, jag har ju faktiskt skilt på personligt brev och CV)
Du måste öppna dina stängda gränser i sinnet, det existerar inte bara ett sätt att skriva professionellt
..ock nej cirkeldiagramet var inte där för att det skulle vara "kul"
Det finns olika sätt att skriva ett cv ja. Söker du till exempel på cv-mallar på Google så kommer du upptäcka flera olika sätt att skriva ett cv. Men i grund och botten har samtliga dessa cv:n vissa saker gemensamt. Ett cv ska presentera vad du kan och vad du har gjort tidigare. Man bör kunna skriva ner utbildningar, arbetslivserfarenhet och övriga meriter (inkl. körkort, språk, it-kunskaper, ledarerfarenhet etc). Men det bör skrivas på ett speciellt sätt, även om det går att variera hur man skriver det.
Men nej, du har inte alls skilt på cv och personligt brev. Direkt efter arbetslivserfarenheten så beskriver du gymnasiet, språkkunskaper och annat som om det vore arbetslivserfarenhet. Det övergår sedan till ett personligt brev. Ett cv ska ha sitt eget dokument, och innehålla 1-2 A4sidor. Sedan ska det personliga brevet ha sitt eget dokument, men det ska inte vara för långt. Så max en A4-sida. Nu har du allt i ett och samma dokument och under punkten "arbetslivserfarenhet". Det är i alla fall det intrycket man får när man läser ditt cv.