2014-02-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Så här skriver man ett personligt brev..... (fått komma på intervju 4 gånger i rad genom detta brev och har alltid fått jobbet). Anledningen till att texten har symbolen * är för att jag inte vill att folk ska kunna googla på mitt vinnarbrev.

Hej!

Jag*är*en*kille*vid*namn x som*ursprungligen*kommer*från*x*men*är*nu
bosatt*i*x*sedan*fem*år*tillbaka.*Jag*såg*er*annon s*på*x*och*blev*genast
intresserad*då*jag*har*ett*stort*intresse*för*både *service*och*försäljning.*Men*jag*drogs*även
till*faktumet*att*ni*verkar*vara*ett*väldigt*seriö st*företag*med*en*vinnarattityd*som*jag*återspegla r*i
mig*själv.

Den*främsta*anledningen*till*varför*jag*söker*det* här*jobbet*är*för*att*jag*insett*att
försäljning*är*något*som*jag*verkligen*brinner*för .*Även*fast*att*jag*inte*har*någon**erfarenhet
inom*branschen*så*vet*jag*att*jag*vore*perfekt*för *den*här*tjänsten.*Dels*för*att*jag**som*person
är*övertalande*när*det*väl*behövs*och*är*även*en*s kicklig*talare*samt*lyssnare**med*en*tydlig
röst.*Är*dessutom*väldigt*serviceinriktad*av*mig*o ch*detta*kom*jag*underfund**med*under*den*tid
då*jag*arbetade*som*servitör.*Att*vara*just*servic einriktad*och*hålla*en**trevlig*och*god*ton*vet*ja g
är*något*som*är*essentiellt*för*att*lyckas*inom*fö rsäljning,*därför*blir*jag*också*ett*starkt*hjul*s om
driver*både*företaget*och*försäljningen*framåt.

Jag*inser*också*att*nyckeln*till*att*lyckas*inom*f örsäljning*är*att*vara*entusiastisk*och*alltid*ha* en
positiv*attityd*oavsett*vad.*Utöver*detta*är*jag*m edveten*om*att*ett*varierat*och*intressant*tonläge
är*väldigt*viktigt*när*man*säljer.*Många*säljare*g ör*felet*i*att*ha*en*oengagerad*och*monoton*röst,
det*felet*gör*inte*jag.*Genom*att*låta*entusiastis k*och*positiv*och*tillsammans*med*väl*valda*ord,
framstår*man*som*en*seriös*säljare*som*vet*vad*man *talar*om*vilket*resulterar*i*att*kunden*litar
på*företaget,*säljaren*och*älskar*produkten.

Ni*nämnde*också*att*man*bör*ha*en*förmåga*att*kunn a*jobba*i*team.*Detta*är*något*som*jag*inte
alls*har*några*problem*med*utan*snarare*ser*positi vt*till*då*det*enligt*mig*bidrar*det*till*ett*mer
trevligt*arbetsklimat*där*man*tillsammans*peppar*v arandra*vilket*i*sin*tur*bidrar*till*att*maximera
försäljningen.

Jag*vet*att*denna*tjänst*passar*mig*eftersom*jag,* precis*som*ni*på*X,*är*målmedveten.
Detta*driver*mig*till*att*aldrig*bara*nöja*mig*med *låga*resultat*och*att*alltid*sträva*framåt.*Jag
kommer*aldrig*nöja*mig*utan*kommer*ständigt*sträva *efter*att*sälja*så*mycket*som*bara*möjligt.

Jag*har*ett*motto*som*lyder;*”Om*något*ska*göras,* så*ska*det*göras*på*rätt*sätt”.*Jag*kommer
erbjuda*er*på*X och*era*kunder*både*det*bästa*av*mig*själv*och*en* ypperlig*service
till*era*kunder.

Med*vänliga*hälsningar
Du belägger ju inget av det du säger, utan kommer endast med lösa påståenden? Det enda som du hänvisar till är en väldigt ytlig och generell koppling till ett servitörsjobb, nja, jag är inte överdrivet imponerad. Däremot försöker du koppla till vad du kan bidra med, inte vad jobbet kan göra för dig, det är mycket positivt.
Citera
2014-02-26, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Du belägger ju inget av det du säger, utan kommer endast med lösa påståenden? Det enda som du hänvisar till är en väldigt ytlig och generell koppling till ett servitörsjobb, nja, jag är inte överdrivet imponerad. Däremot försöker du koppla till vad du kan bidra med, inte vad jobbet kan göra för dig, det är mycket positivt.

Ser inte grejen, finns inget bättre upplägg. Detta är det bästa personliga brev som finns i tråden.
Senast redigerad av waicen 2014-02-26 kl. 20:22.
Citera
2014-02-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ser inte grejen, finns inget bättre upplägg. Detta är det bästa personliga brev som finns i tråden.
Nej, och där förlorade du all trovärdighet och möjlighet att få ett arbete. Ödmjukhet och prestigelöshet är fundamentalt idag. Som sagt, finns stora brister i ditt brev, även om det även finns positiva delar.
Citera
2014-02-26, 20:34
Bannlyst
Citat:
Nej, och där förlorade du all trovärdighet och möjlighet att få ett arbete. Ödmjukhet och prestigelöshet är fundamentalt idag. Som sagt, finns stora brister i ditt brev, även om det även finns positiva delar.

Har redan ett arbete gumman. Det var nämligen genom det personliga brevet jag fick det såatte, sorry man. Nämn någon brist! Väldigt lustigt att du säger att det finns brister haha när jag kommit på intervju varje gång jag skickat in liknande vare sig det är på hemköp eller whatever. Så du har fel.
Citera
2014-02-26, 20:47
Medlem
Citat:
Har redan ett arbete gumman. Det var nämligen genom det personliga brevet jag fick det såatte, sorry man. Nämn någon brist! Väldigt lustigt att du säger att det finns brister haha när jag kommit på intervju varje gång jag skickat in liknande vare sig det är på hemköp eller whatever. Så du har fel.
Läs mitt tidigare inlägg. Läskunnighet och mottagande för konstruktiv kritik verkar ju saknas. Hemköp OCH Coop, nej, skämtar du, det är ju verkligen imponerande att liknande brev kan fungera till bägge... Nej, det krävs nog ingen djupare analys för att inse detta.

Där lämnar jag diskussionen med dig då den inte kommer att leda någonstans.
Citera
2014-02-26, 21:07
Medlem
Citat:

Om du vill så kan jag visa ditt personliga brev för mina arbetskollegor samt andra arbetsgivare jag känner och då kommer du att få ett liknande svar som det jag gav dig. Detta handlar inte om arslen på Flashback, detta handlar om ditt personliga brev och att du ska kunna ta konstruktiv kritik. Som Moa säger så finns det brister i ditt personliga brev och du belägger inte det du säger. Därav tycker jag att du ska göra det, att skriva ett A4 personligt brev om hur bra man tror att man är men inte hänvisa till tidigare erfarenheter kommer inte leda någonstans. Du måste hänvisa dina påståenden till din kompetens samt visa hur din kompetens svarar mot tjänsten du söker. Det jag tror är att du varken har arbetat på dagis, någon dagligvarubutik eller ens som säljare, om du däremot har gjort eller gör det så gratulerar jag för din 50 000+ netto lön
Citera
2014-02-26, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Om du vill så kan jag visa ditt personliga brev för mina arbetskollegor samt andra arbetsgivare jag känner och då kommer du att få ett liknande svar som det jag gav dig. Detta handlar inte om arslen på Flashback, detta handlar om ditt personliga brev och att du ska kunna ta konstruktiv kritik. Som Moa säger så finns det brister i ditt personliga brev och du belägger inte det du säger. Därav tycker jag att du ska göra det, att skriva ett A4 personligt brev om hur bra man tror att man är men inte hänvisa till tidigare erfarenheter kommer inte leda någonstans. Du måste hänvisa dina påståenden till din kompetens samt visa hur din kompetens svarar mot tjänsten du söker. Det jag tror är att du varken har arbetat på dagis, någon dagligvarubutik eller ens som säljare, om du däremot har gjort eller gör det så gratulerar jag för din 50 000+ netto lön

Som sagt, "Uppenbarligen har ju inte mitt brev några brister med tanke på att jag får jobb av det. Man behöver inte vara raketforskare för att inse det.".

Tja, du får väl tro vad du vill. Vad du tror eller inte tror är irrelevant. Om du tror att man sitter och ljuger på ett anonymt forum så ok.

Citat:
Läs mitt tidigare inlägg. Läskunnighet och mottagande för konstruktiv kritik verkar ju saknas. Hemköp OCH Coop, nej, skämtar du, det är ju verkligen imponerande att liknande brev kan fungera till bägge... Nej, det krävs nog ingen djupare analys för att inse detta.

Där lämnar jag diskussionen med dig då den inte kommer att leda någonstans.

Uppenbarligen har ju inte mitt brev några brister med tanke på att jag får jobb genom det. Man behöver inte vara raketforskare för att inse det.
Senast redigerad av waicen 2014-02-26 kl. 21:14.
Citera
2014-02-26, 23:21
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Uppenbarligen har ju inte mitt brev några brister med tanke på att jag får jobb genom det.

Ja, inget kan bli bättre, allt är perfekt, halleluja!

Man kan "få jobb" på vilket skit som helst. Frågan är hur seriösa de jobben är och hur länge du blir kvar. Men visst har man inte högre ambitioner än att tillhöra bottenskrapet på arbetsmarknaden (ja, det är ju ett jobb åtminstonne, men varför inte satsa högre?) så kör på det.

Ditt brev visar verkligen vem du är och vilken läggning du har, samma sak att du slår ifrån dig minsta kritik du får. Hur långvarig tror du du blir på ett vettigt jobb med den taktiken?
Citera
2014-02-26, 23:23
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heureux
Finns väl knappt några andra jobb att välja på med endast gymnasiebetyg. (I Sverige)

Däri ligger problemet, den låga utbildningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Heureux
Sen är det väl inga fel att jobba på tex Elgiganten. Men toppjobb, nje det är de i inte..

Nej det är inget fel i sig, men med tanke på personalomsättningen så känns det inte direkt som seriösa arbetsplatser, speciellt inte om man jobbar där som säljare.
Citera
2014-02-26, 23:27
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:

Herre gud vilken bullshittare du är. Först kallar du någon "gumman" vilket är typiskt din personlighets typ, sen lite "coola" engelska uttryck på det. Sen tror du inte det finns några brister pga att du kommit på intervju varje gång du skickat liknande, vilket i sig är en stor lögn.

Att du dessutom skriver att det är det bästa personliga brevet i tråden visar också vilken lögnare du är. Dels har du inte läst hela tråden och dels är det bland det sämsta många av oss här läst.

Jag förstår ju dock varför du dras till säljyrket, du har verkligen den personligheten. Full av skitsnack, noll resultat. Jag tror du har invandrarbakgrund och lever med psykos.
Senast redigerad av Ghandi_II 2014-02-26 kl. 23:35.
Citera
2014-02-26, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Herre gud vilken bullshittare du är. Först kallar du någon "gumman" vilket är typiskt din personlighets typ, sen lite "coola" engelska uttryck på det. Sen tror du inte det finns några brister pga att du kommit på intervju varje gång du skickat liknande, vilket i sig är en stor lögn.

Att du dessutom skriver att det är det bästa personliga brevet i tråden visar också vilken lögnare du är. Dels har du inte läst hela tråden och dels är det bland det sämsta många av oss här läst.

Jag förstår ju dock varför du dras till säljyrket, du har verkligen den personligheten. Full av skitsnack, noll resultat. Jag tror du har invandrarbakgrund och lever med psykos.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Däri ligger problemet, den låga utbildningen.

Nej det är inget fel i sig, men med tanke på personalomsättningen så känns det inte direkt som seriösa arbetsplatser, speciellt inte om man jobbar där som säljare.

Som sagt, varför skulle jag ändra på ett vinnande koncept? Bottenskrapet? Yepp, tjänar nog mer stålar än dig killen. Men men, är man avundsjuk så är man! Du verkar vara ledsen, möjligtvis deprimerad och tar ut din ilska i form av text. Lugna dig.

Ja, brevet suger ju pung. Har inte fått några intervjuer eller jobb överhuvudtaget genom brevet. Vad du skriver om brevet skiter jag fullständigt i, och jag torkar min röv med dina ord då det inte representerar verkligheten eller mina personliga erfarenheter (som jag fått genom brevet).

Sen, har jag skrivit att detta är något jag planerar att jobba inom under hela mitt liv? Är du tappad? Eller gör du som alla andra och drar påståenden ur ditt feta arsle, eller kanske båda?
Senast redigerad av waicen 2014-02-26 kl. 23:51.
Citera
2014-02-27, 00:19
Medlem
Citat:
Som sagt, varför skulle jag ändra på ett vinnande koncept? Bottenskrapet? Yepp, tjänar nog mer stålar än dig killen. Men men, är man avundsjuk så är man! Du verkar vara ledsen, möjligtvis deprimerad och tar ut din ilska i form av text. Lugna dig.

Ja, brevet suger ju pung. Har inte fått några intervjuer eller jobb överhuvudtaget genom brevet. Vad du skriver om brevet skiter jag fullständigt i, och jag torkar min röv med dina ord då det inte representerar verkligheten eller mina personliga erfarenheter (som jag fått genom brevet).

Sen, har jag skrivit att detta är något jag planerar att jobba inom under hela mitt liv? Är du tappad? Eller gör du som alla andra och drar påståenden ur ditt feta arsle, eller kanske båda?
Att du fått ett säljjobb med det där brevet säger inte så mycket. Alla säljjobb jag sökt har jag fått intervju på enbart genom att skicka in mitt CV (som inte ens är imponerande på något sätt). Allt annat om hemköp, Coop, dagis var ju uppdiktat. Varför skulle ditt brev ens vara relevant när du söker jobb på ett dagis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in