2013-10-01, 08:57
Medlem
Hej ni lärde.

Tacksam för kritik på mitt CV.
Det blir tyvärr lite knas med texten när jag klistrade in från Word, skall var lite tabbar och radbyten såklart.
Jag kommer att använda CV't 2014, där av datumen o någon undrade.
Namn och kontakt har jag i sidhuvudet.

Senast redigerad av batata 2013-10-01 kl. 09:27.
Citera
2013-10-06, 03:04
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batata

Svarat med fetstilt text
Citera
2013-10-06, 07:27
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Hej ni lärde.

Tacksam för kritik på mitt CV.
Det blir tyvärr lite knas med texten när jag klistrade in från Word, skall var lite tabbar och radbyten såklart.
Jag kommer att använda CV't 2014, där av datumen o någon undrade.
Namn och kontakt har jag i sidhuvudet.

Utveckla delen om när du var matros. Det är någon som är spännande och sticker ut och gör åtminstone mig nyfiken på att få veta mer.
Citera
2013-10-07, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Svarat med fetstilt text

Tack för kritiken den uppskattas. Får se om jag kan formulera om det bättre när man har tid.

Håller med om att resorna kanske inte ser så bra ut men om jag utelämnar de så blir det två stora glapp som arbetsgivare kanske undrar över.
Citera
2013-10-07, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Utveckla delen om när du var matros. Det är någon som är spännande och sticker ut och gör åtminstone mig nyfiken på att få veta mer.

Tack för tipset, skall försöka lägga på lite vad jag gjorde som matros, kanske inte så självklart som mina andra yrken i cvt.
Citera
2013-10-07, 05:48
Medlem
christerys avatar
Citat:
Tack för kritiken den uppskattas. Får se om jag kan formulera om det bättre när man har tid.

Håller med om att resorna kanske inte ser så bra ut men om jag utelämnar de så blir det två stora glapp som arbetsgivare kanske undrar över.

Hmm, har nu själv ett glapp... är det så intressant att jag dragit runt i SOA...

Kanske det ska nämnas om dom tar upp det, men att skriva med det på CVt var ju en tanke.

Får väl kika lite på hur du tänker batata... Så kanske jag blir klokare.
Citera
2013-10-08, 19:59
Medlem
Jag ska söka jobb eller mest höra mig för men vet inte riktigt hur detaljerad jag ska vara. Bossen är en fd lärare på skolan. Dom har inte annonserat nån ledig tjänst men söker ändå jobb för våren 2014.

såhär ser det ut.

"Hej Namn. Namn Namn här!

Du var min lärare på ******skolan för några år sen och jag tänkte kolla hur det ser ut med jobb på Firman AB framöver? Jag läser min nionde termin nu på ***** och har bestämt mig för att vänta med EX-jobbet till hösten 2014. Jag skulle vara intresserad av att jobba till våren och tänkte höra om ni har behov av en ung talang? Jag gjorde praktik på Firman 2 AB efter trean där jag jobbade med projektering av *byggnaden* i Staden. Nu i somras jobbade jag även där men tänker att det vore kul att prova jobba på ett nytt kontor. Jag har goda kunskaper i ****Cad då det var programmet jag ritade i när jag var på Firman 2 AB.

Tror du att ni behöver (arbetskraft, Hjälp, folk under våren ja vad skriver jag?) så hör gärna av dig, Är även intresserad av att rycka in och jobba parallellt med studierna nu under hösten.

MVH Mitt Namn.

"
så vad bör jag komplettera med eller ta bort? Vad borde omformuleras?
Citera
2013-10-10, 15:22
Medlem
PeterForsbergs avatar
Tja! I mitt CV har jag om tidigare tjänster beskrivit den kortfattat och ibland skrivit om vad jag lärt mig av det. 3-4 rader bara.

Nu extraknäcker jag lite som vikarie och tänkte lägga in det i CV:t, men kan inte komma på nåt smart att skriva om det. Just nu har jag bara "Vikarie i Grund- och förskola".

Vad mer kan jag skriva om det? Vad kan jag ha lärt mig av att jobba som vikarie?
På andra meriter har jag skrivit om t.ex "högt tempo och mot högt uppsatta mål med många bollar i luften samtidigt" typ...
Citera
2013-10-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Tja! I mitt CV har jag om tidigare tjänster beskrivit den kortfattat och ibland skrivit om vad jag lärt mig av det. 3-4 rader bara.

Nu extraknäcker jag lite som vikarie och tänkte lägga in det i CV:t, men kan inte komma på nåt smart att skriva om det. Just nu har jag bara "Vikarie i Grund- och förskola".

Vad mer kan jag skriva om det? Vad kan jag ha lärt mig av att jobba som vikarie?
På andra meriter har jag skrivit om t.ex "högt tempo och mot högt uppsatta mål med många bollar i luften samtidigt" typ...
Högt tempo, flexibilitet och anpassningsbarhet, ansvar, socialkompetens, det finns ju hur mycket som helst...
Citera
2013-10-10, 15:50
Medlem
ischs avatar
Citat:

Hade du skrivit "många bollar i luften" så hade jag kastat brevet direkt, ihop med den hög av andra som skriver cv efter model 1a.
Citera
2013-10-10, 17:47
Medlem
PeterForsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Hade du skrivit "många bollar i luften" så hade jag kastat brevet direkt, ihop med den hög av andra som skriver cv efter model 1a.

ok som tur är har jag inte skrivit "många bollar i luften". Så om vi förutsätter att det jag skrivit på de övriga meriterna är tillräckligt bra för dig - vad hade du skrivit under vikarierubriken?
Citera
2013-10-11, 09:07
Medlem
ischs avatar
Citat:
ok som tur är har jag inte skrivit "många bollar i luften". Så om vi förutsätter att det jag skrivit på de övriga meriterna är tillräckligt bra för dig - vad hade du skrivit under vikarierubriken?

Jag tycker att Moa's förslag är betydligt bättre. Allt handlar om att inte fastna i någon form av floskler utan faktiskt göra ett CV personligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in