Tacksam för kritik på mitt CV.
Det blir tyvärr lite knas med texten när jag klistrade in från Word, skall var lite tabbar och radbyten såklart.
Jag kommer att använda CV't 2014, där av datumen o någon undrade.
Namn och kontakt har jag i sidhuvudet.
Arbetslivserfarenhet
Engelska lärare Taizhou Bilingual School Taizhou, Kina september 11 - juli 14
Undervisade mestadels årskurs 1-5.
Engelska lärare Sanqiao English School Daqing, Kina april 08 – juni 11
Arbetade med allt från förskolebarn till vuxna.
• Min kreativitet utvecklades när jag planerade och undervisade klasser.
• Här stärktes mina ledaregenskaper genom strukturerade lektioner.
Taxiförare Uppsala Taxi Uppsala juli 04 – augusti 05
juli 99 – november 01
• Lärde mig att bemöta kunder på ett bra sätt, det gav mig en väldigt gedigen servicekänsla.
• Stresshanteringen förbättrades under rusningstider.
Matros på en segelbåt Atlanten oktober 03- juni 04
• Tog egna initiativ, tex. då jag installerade gps navigerings system på båten.
Utbildning
Komvux Cederbladhskolan Uppsala augusti 98 - juni 99
Gymnasie El-Tele / Fyrisskolan Uppsala augusti 93 - juni 97
Datorkunskaper
Är van med Windows och Officepaketet. Har erfarenhet av enklare hård och mjukvara, så som att montera en dator från grunden och att installera och uppgradera programvara.
Familjesituation
Är gift sedan fyra år tillbaka vi har ett barn på ett år tillsammans.
Övrigt:
B körkort
Har bil
Resa Asien september 05 - april 08
Volontär skogsplanteringsprojekt Indien. november 07 – januari 08
Volontär ekologisk trädgård Indien april 07- juni 07
Resa USA och Asien. december 01 - juni 03
Fullgjord värnplikt I1, Ledningspluton oktober 97 - maj 98
Senast redigerad av batata 2013-10-01 kl. 09:27.
Arbetslivserfarenhet
Engelska lärare(särskrivning) Taizhou Bilingual School Taizhou, Kina september 11 - juli 14
Engelska lärare(särskrivning) Sanqiao English School Daqing, Kina april 08 – juni 11
• Min kreativitet utvecklades när jag planerade och undervisade klasser. Formulera om.
• Här stärktes mina ledaregenskaper genom strukturerade lektioner. Formulera om. Eller tog du själv lektioner för att stärka dina ledarkunskaper?
juli 99 – november 01
• Lärde mig att bemöta kunder på ett bra sätt, det gav mig en väldigt gedigen servicekänsla.
• Stresshanteringen förbättrades under rusningstider. Formulera om. Kunde du bara hantera stress under rusningstid?
• Tog egna initiativ, tex. då jag installerade gps navigerings system(särskrivning) på båten. Väldigt luddigt och låter lustigt. Vad gjorde du egentligen? Sprang du bara runt och gjorde lite vad du ville? Att du tog egna initiativ är liksom skitsamma. Blir konstigt att skriva det här under arbetsbeskrivningen dessutom eftersom det är en egenskap du har/inte har. Eller är det beroende på vilket jobb du har? Är du bara initiativtagande när du är matros? Innan har du skrivit vad du utvecklat.. fortsätt med det
Utbildning
Datorkunskaper
Är van med Windows och Officepaketet. Har erfarenhet av enklare hård och mjukvara, så som att montera en dator från grunden och att installera och uppgradera programvara.
Familjesituation
Övrigt:
B körkort
Har bil
Lite beroende på vad du söker för jobb:
Resor? Ta bort..
Tacksam för kritik på mitt CV.
Det blir tyvärr lite knas med texten när jag klistrade in från Word, skall var lite tabbar och radbyten såklart.
Jag kommer att använda CV't 2014, där av datumen o någon undrade.
Namn och kontakt har jag i sidhuvudet.
Arbetslivserfarenhet
Engelska lärare Taizhou Bilingual School Taizhou, Kina september 11 - juli 14
Engelska lärare Sanqiao English School Daqing, Kina april 08 – juni 11
• Min kreativitet utvecklades när jag planerade och undervisade klasser.
• Här stärktes mina ledaregenskaper genom strukturerade lektioner.
juli 99 – november 01
• Stresshanteringen förbättrades under rusningstider.
• Tog egna initiativ, tex. då jag installerade gps navigerings system på båten.
Utbildning
Datorkunskaper
Familjesituation
Övrigt:
B körkort
Har bil
Utveckla delen om när du var matros. Det är någon som är spännande och sticker ut och gör åtminstone mig nyfiken på att få veta mer.
Jag ska söka jobb eller mest höra mig för men vet inte riktigt hur detaljerad jag ska vara. Bossen är en fd lärare på skolan. Dom har inte annonserat nån ledig tjänst men söker ändå jobb för våren 2014.
såhär ser det ut.
"Hej Namn. Namn Namn här!
Du var min lärare på ******skolan för några år sen och jag tänkte kolla hur det ser ut med jobb på Firman AB framöver? Jag läser min nionde termin nu på ***** och har bestämt mig för att vänta med EX-jobbet till hösten 2014. Jag skulle vara intresserad av att jobba till våren och tänkte höra om ni har behov av en ung talang? Jag gjorde praktik på Firman 2 AB efter trean där jag jobbade med projektering av *byggnaden* i Staden. Nu i somras jobbade jag även där men tänker att det vore kul att prova jobba på ett nytt kontor. Jag har goda kunskaper i ****Cad då det var programmet jag ritade i när jag var på Firman 2 AB.
Tror du att ni behöver (arbetskraft, Hjälp, folk under våren ja vad skriver jag?) så hör gärna av dig, Är även intresserad av att rycka in och jobba parallellt med studierna nu under hösten.
MVH Mitt Namn.
"
så vad bör jag komplettera med eller ta bort? Vad borde omformuleras?
Tja! I mitt CV har jag om tidigare tjänster beskrivit den kortfattat och ibland skrivit om vad jag lärt mig av det. 3-4 rader bara.
Nu extraknäcker jag lite som vikarie och tänkte lägga in det i CV:t, men kan inte komma på nåt smart att skriva om det. Just nu har jag bara "Vikarie i Grund- och förskola".
Vad mer kan jag skriva om det? Vad kan jag ha lärt mig av att jobba som vikarie?
På andra meriter har jag skrivit om t.ex "högt tempo och mot högt uppsatta mål med många bollar i luften samtidigt" typ...
Tja! I mitt CV har jag om tidigare tjänster beskrivit den kortfattat och ibland skrivit om vad jag lärt mig av det. 3-4 rader bara.
Nu extraknäcker jag lite som vikarie och tänkte lägga in det i CV:t, men kan inte komma på nåt smart att skriva om det. Just nu har jag bara "Vikarie i Grund- och förskola".
Vad mer kan jag skriva om det? Vad kan jag ha lärt mig av att jobba som vikarie?
På andra meriter har jag skrivit om t.ex "högt tempo och mot högt uppsatta mål med många bollar i luften samtidigt" typ...
Högt tempo, flexibilitet och anpassningsbarhet, ansvar, socialkompetens, det finns ju hur mycket som helst...
Hade du skrivit "många bollar i luften" så hade jag kastat brevet direkt, ihop med den hög av andra som skriver cv efter model 1a.
Hade du skrivit "många bollar i luften" så hade jag kastat brevet direkt, ihop med den hög av andra som skriver cv efter model 1a.
ok som tur är har jag inte skrivit "många bollar i luften". Så om vi förutsätter att det jag skrivit på de övriga meriterna är tillräckligt bra för dig - vad hade du skrivit under vikarierubriken?
ok som tur är har jag inte skrivit "många bollar i luften". Så om vi förutsätter att det jag skrivit på de övriga meriterna är tillräckligt bra för dig - vad hade du skrivit under vikarierubriken?
Jag tycker att Moa's förslag är betydligt bättre. Allt handlar om att inte fastna i någon form av floskler utan faktiskt göra ett CV personligt.