Inte direkt, jag skrev inget personligt brev för det här jobbet.
Men annars skulle jag skriva något sammanfattande om min bakgrund, mina kunskaper, och hur de passar in på kravprofilen på jobbet ifråga. Jag skulle förmodligen ta min presentation på Stack Overflow och använda den som grund, skära ner lite på vissa delar och lägga till lite som inte finns där.
Om jag skulle ha skrivit ett personligt brev för mitt nuvarande jobb skulle det förmodligen ha sett ut nåt i den här stilen:
Nåt i den stilen. Jag skulle givetvis köra rättstavning och låta min fru och några andra titta på den, men det här är ett första utkast..
Men annars skulle jag skriva något sammanfattande om min bakgrund, mina kunskaper, och hur de passar in på kravprofilen på jobbet ifråga. Jag skulle förmodligen ta min presentation på Stack Overflow och använda den som grund, skära ner lite på vissa delar och lägga till lite som inte finns där.
Om jag skulle ha skrivit ett personligt brev för mitt nuvarande jobb skulle det förmodligen ha sett ut nåt i den här stilen:
I am a software developer based in Dallas, TX, and have been working with Lotus (now IBM) Notes/Domino since 1996, full-time since the end of 1997. I have been honored by IBM by being selected as one the IBM Champions for Collaboration Solutions 2014-2017. I have presented at the MWLUG conference in 2015 and 2016 as well as IBM Connect 2016 and 2017.
I have been working with HTML and web technologies since early 1994. For the last 5-6 years I have been working mainly with jQuery and Bootstrap, but other Javascript frameworks as well. My experience with Javascript itself streches back for 15+ years.
My main work is currently done using Javascript as well as Lotusscript (a VB-based language used in IBM Notes/Domino). A couple of years ago I also did some work using C# and .NET, but I don't use it on a regular basis.
Past work experience includes working at Microsoft AB in Sweden, and developing IVR (Interactive Voice Response) for Voice Equipment AB. In addition I also worked as a journalist for five years covering the IT industry.
Most recently I worked at Xxxxxx as a Sr Application Developer, focusing mainly on Notes and Domino. I wrote the in-house claim system, as well as several other business critical applications.
The applications I create are modern looking and easy-to-use, and they will empower the users and make them more efficient.
I feel my skills and experience make me an ideal candiate for the position at Zzzzzzzzzz. I am a great problem solver, work well under stress and thrive in an environment where I interact with other developers, exchanging ideas and working together on projects.
Nåt i den stilen. Jag skulle givetvis köra rättstavning och låta min fru och några andra titta på den, men det här är ett första utkast..