2014-03-31, 12:46
Medlem
Hur funkar det att sälja bitcoins till fybse / btcx?

Kommer man få sina pengar till kontot? Och vad säger banken när det kommer pengar till kontot via bitcoin säljning?

Tacksam för svar
Citera
2014-03-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag är långt ifrån någon brudmagnet och normalt sett har jag svårt att få napp. Men bitcoin är ju fan rena dynamiten.

Nu har en tjej från jobbet(säljare är hon) fin som fan bjudit hem mig nästa helg för att jag ska "lära henne mer om bitcoin"

Polarna bara gapar och fattar ingenting. Helt plötsligt är datanörden och den lönnfete massepojken högvilt.
Jag tror jag måste gapa om det här också. Om du inte har dina utläggningar på ett sätt som kraftigt antyder att du blivit/snart blir snorrik på det.

Annars har jag ytterst svårt att se att bitcoin-information som någon trosvätare.
Citera
2014-03-31, 21:14
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orez
Jag kom inte heller åt bitstamp igår, varken på datorn eller mobilen, båda Telia. Bytte DNS helt plötsligt började det fungera. Samma IP rapporterade båda DNS-servrarna, kunde inte riktigt förstå vad som var felet. Men eftersom jag inte bytte DNS på mobilen så fortsatte det att inte fungera på mobilen så misstänker att det var något DNS-problem.

Edit: Provade att ändra tillbaka till standard Telia-router-DNS samma problem kommer inte åt Bitstamp. så tipset lyder byt till 130.237.72.200 (KTH) eller 8.8.8.8 (Google) som DNS så kommer allt att fungera igen.

Tackar! Funkar finfint efter detta
Citera
2014-04-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Kan Al-qaida eller terroristorganisationer använda bitcoin? Om så är fallet, kanske valutan kommer bli förbjuden i fler länder framöver?

Jag vet inte, de utför välplanerade terrorattentat så risken finns att de också har kunskap nog att använda en dator...

Valutan kommer dö ut på annat sätt.
Citera
2014-04-01, 00:38
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag är långt ifrån någon brudmagnet och normalt sett har jag svårt att få napp. Men bitcoin är ju fan rena dynamiten.

Nu har en tjej från jobbet(säljare är hon) fin som fan bjudit hem mig nästa helg för att jag ska "lära henne mer om bitcoin"

Polarna bara gapar och fattar ingenting. Helt plötsligt är datanörden och den lönnfete massepojken högvilt.

En mkt trevlig trend och klart välförtjänt.

hahaha är bitcoin en brudmagnet tro??

dom kanske fattar att du blivit tät pga bitcoin
Citera
2014-04-01, 05:49
Medlem
JahLoves avatar
okej..gjorde mitt första köp av bitcoin precis, via btcx o överföring via Swish..
3999:-, vad bör det ge mig i runda slängar ?
Hur lång tid tar det ca. innan jag kan shoppa loss?
Citera
2014-04-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
okej..gjorde mitt första köp av bitcoin precis, via btcx o överföring via Swish..

Det beror på hur mycket bitcoinsen ligger på, står på sidan.

Skickade du direkt till sidan du ska handla på så kommer du förhoppningsvis ha pengarna nångång ikväll.
Citera
2014-04-01, 07:08
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Det beror på hur mycket bitcoinsen ligger på, står på sidan.

Skickade du direkt till sidan du ska handla på så kommer du förhoppningsvis ha pengarna nångång ikväll.

Nope, angav min blockchain adress.
Citera
2014-04-01, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove

'Jag har också gjort precis köp.
men jag tänkte använda dom till chaturbate Nån som köpt tokens där för bitcoins innan?

men jag köpte bara 500kr på btcx till blockchain.
hoppas dom kommer snart.
Citera
2014-04-01, 07:46
Medlem
svallerbyttans avatar
Ett hack i Chromecast har gjort att enorma mängder bitcoins utvunnits i Svenska datacentrar. FOI har spårat detta sedan 6 Mars och bitcoinsen är nu under svensk kontroll i en särskild fond. Information kommer fortlöpande...
Citat:
Helt enkelt: när en Chromecast-användare pluggar in sin enhet och öppnar Netflix-appen börjar utvinningen av bitcoin. Och det i en rasande hastighet. Bara i Sverige utvinns bitcoin med ett marknadsvärde av flera tiotals miljoner kronor - varje dag.
Citat:
Google och Netflix har nämligen erbjudit svenska myndigheter att de bitcoin som utvinns från Sverige placeras i en särskild fond med syfte att stärka och utveckla svensk tv. Summorna det handlar om skulle kunna göra den omdiskuterade svenska tv-avgiften till historia.
Citat:
Finansministern, som tidigare varit starkt skeptisk till bitcoin, uppges inte kunna bortse från den ekonomiska och politiska uppsida ett slopande av tv-avgiften till förmån för bitcoinfonden kan ge under supervalåret.

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.554414/chromecast-hack-skapar-politisk-kris
Senast redigerad av svallerbyttan 2014-04-01 kl. 07:51.
Citera
2014-04-01, 08:08
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Valutan kommer dö ut på annat sätt.

Dumt Bitcoin har blivit klassad som handelsvara i Usa och inte som valuta, kommentarer på det?
Citera
2014-04-01, 08:22
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ett hack i Chromecast har gjort att enorma mängder bitcoins utvunnits i Svenska datacentrar. FOI har spårat detta sedan 6 Mars och bitcoinsen är nu under svensk kontroll i en särskild fond. Information kommer fortlöpande...

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.554414/chromecast-hack-skapar-politisk-kris

Älskade vänner. Detta är stort. Oerhört stort!

Dom har valt bitcoin som årets föremål för årets APRILSKÄMT.

Helt fantastisk. Nu kommer tårarna igen..
Senast redigerad av massepojken 2014-04-01 kl. 08:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in