2014-03-30, 22:36
Bannlyst
bitstamp funkar för mig med, men fybse verkar helt dött
Citera
2014-03-30, 22:52
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Hur gick intresset för BitCoin på bussen?

Hehe, helt ok faktiskt. Berättade om bitcoin ca 5 min och sedan vart det en hel del frågor. En finfin milf på bussen ville diskutera bitcoin och microbetalningar. Jobbade inom välgörenhet.

Kvällen efter dök hon lägligt upp på Wallmans i Lindvallen, lite så där lagom småpackad.
Givetvis gavs hon även möjligheten att jobba lite med massepojkens supersalami. Vilket såklart var uppskattat

Givande resa må jag säga.
Citera
2014-03-30, 23:03
Medlem
massepojkens avatar
Jag är långt ifrån någon brudmagnet och normalt sett har jag svårt att få napp. Men bitcoin är ju fan rena dynamiten.

Nu har en tjej från jobbet(säljare är hon) fin som fan bjudit hem mig nästa helg för att jag ska "lära henne mer om bitcoin"

Polarna bara gapar och fattar ingenting. Helt plötsligt är datanörden och den lönnfete massepojken högvilt.

En mkt trevlig trend och klart välförtjänt.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-30 kl. 23:10.
Citera
2014-03-30, 23:12
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag är långt ifrån någon brudmagnet och normalt sett har jag svårt att få napp. Men bitcoin är ju fan rena dynamiten.

Nu har en tjej från jobbet(säljare är hon) fin som fan bjudit hem mig nästa helg för att jag ska "lära henne mer om bitcoin"

Polarna bara gapar och fattar ingenting. Helt plötsligt är datanörden och den lönnfete massepojken högvilt.

En mkt trevlig trend och klart välförtjänt.
Haha klockers

Må lyckan fortsätta då

På tal om inget så undrar man ju vart botten såklart kan vara, det lustiga i det hela är att jag faktiskt kvällen innan raset började tänkte att imorgon ser vi 480, alltså 100$ mindre i värde, men ja, riktigt där stannade vi ju inte.. Så frågan är ju om vi kommer gå under 400. Tror själv faktiskt inte det utan att vi har en galen vecka framför oss i grafernas värld.

Må väl & trade safe!
Citera
2014-03-31, 03:47
Medlem
Trillskes avatar
540 hade helt sjuk support så med det i åtanke är det ju svårt att säga botten. Men jag skulle blir enormt förvånad om vi når under April-bubblan. Kan bara se att så låga priser skulle vända marknaden.
Citat:
Du nöter fan sönder människor. Måste du vara precis överallt? Plötsligt dog tråden för mig.
Gå och gråt ut på familjeliv, du kommer passa bättre där. Förövrigt har jag till skillnad från dig bidragit tidigare. Ska du nödvändigtvis fjanta (här också) är det bra om du åtminstone inte endast gör det.
Senast redigerad av Trillske 2014-03-31 kl. 03:53.
Citera
2014-03-31, 07:16
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Kan Al-qaida eller terroristorganisationer använda bitcoin? Om så är fallet, kanske valutan kommer bli förbjuden i fler länder framöver?

Vilka frågor... Bitcoin bryr sig inte om ifall du är Al-qaida eller inte, om du har en turban på huvudet eller hatar Usa. Så det är väl klart att dom kan använda bitcoin.

Sen det du antagligen frågar är _hur_ dom ska kunna använda bitcoin för terrorism. Det vet jag inte så här får du fylla i med lite fantasi, eller någon annan? För jag har svårt och se dom sitta och köpa massförstörelsevapen med bitcoin. - Men terrorism kommer nog att kopplas ihop med bitcoin i media, dock så har vi inte sett det hända ännu riktigt.

Just nu är ju bitcoin en drogvaluta för dom okunniga. Dollar och sek har man ju inte kunnat handla droger med innan. Det vet ju alla.

Bitcoin är en teknikvaluta och teknikprylar kommer vara först ut att kunna köpas för bitcoin. Tillexempel på webhallen! Köp något ni behöver där och visa att dom är inne på rätt spår! Jag har redan handlat av dom med bitcoin
Citera
2014-03-31, 08:28
Medlem
massepojkens avatar
Att BTC-e nu öppnar upp för bitcoinhandel med offshore yuan(CNH) indikerar kraftigt att ryktet om Kinas bankban av bitcoin stämmer.

BTC-e har givetvis bättre koll än marknaden i allmänhet samt på kinas politiska agenda, och det mesta talar nu för att ryktet är sant.
Framför oss ser vi nu en åtminstone lite mindre spännande bitcoinvärld Iallafall i det korta perspektivet

Bitcoin med begränsad inblandning av kina känns ju sådär såhär på morgonkvisten.
300$ ska vi nog ner och känna på.

Usch, kaffet smakar inget bra idag..
Senast redigerad av massepojken 2014-03-31 kl. 08:34.
Citera
2014-03-31, 09:19
Medlem
Fruity Freshs avatar
Det viktiga nu är att INTE sälja! Tänk igenom alla anledningar till varför du tror på bitcoin. Inte särskilt många av de lär ha med Kina att göra. Tänk på allt riskkapital som först nu börjar flyta in i startups vilket kommer ge effekter på företagsmarknaden om 6-10 månader och tänk på all uppmärksamhet från tunga namn inom finanssektorn. Kina har gett oss mycket volym och fina prisökningar, där blir det förstås en setback, men glöm Kina nu. Kina var emot internet också och har fortfarande mycket stora restriktioner på användande där. Resten av världen är inte som Kina.

Man fungerar inte rationellt i såna här situationer. Vi har sett sånt här förut och vi har alltid sett priset studsa tillbaka. Det är REA på bitcoin idag, utnyttja det.
Citera
2014-03-31, 11:20
Medlem
orezs avatar
Citat:
Kommer varken in på fybse eller bitstamp, någon som kommer in på bitstamp?

Jag kom inte heller åt bitstamp igår, varken på datorn eller mobilen, båda Telia. Bytte DNS helt plötsligt började det fungera. Samma IP rapporterade båda DNS-servrarna, kunde inte riktigt förstå vad som var felet. Men eftersom jag inte bytte DNS på mobilen så fortsatte det att inte fungera på mobilen så misstänker att det var något DNS-problem.

Edit: Provade att ändra tillbaka till standard Telia-router-DNS samma problem kommer inte åt Bitstamp. så tipset lyder byt till 130.237.72.200 (KTH) eller 8.8.8.8 (Google) som DNS så kommer allt att fungera igen.
Senast redigerad av orez 2014-03-31 kl. 11:32.
Citera
2014-03-31, 12:11
Medlem
boms avatar
Random bitcoin pepp video för er som sitter med fingret på panik sälj knappen
http://www.youtube.com/watch?v=6F57HIxQuMo
Citera
2014-03-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Någon här i tråden som köpte in sig på $900+ och tvingas "ligga lång" nu?
Hade själv börjat knapra anti-depressiva piller om jag satt i den sitsen.
Köpte på 900+, var så irriterad att jag inte gått in trots att jag haft ögonen på det sedan det låg runt $50, så gick in tillslut, väl medveten om att det skulle rasa.
30 minuter senare började det falla.
Tog mig ur vi $850, köpte igen vid $600, sålde i panik på $490 och dagen efter låg den på $600 igen. Nu köpte jag in mig på 490 igen.

Tror jag ska börja handla med 0.1BTC, starta en hemsida där man betalar för tips, och jag handlar med min lilla BTC, och skriver tvärt om mot vad jag gör. Verkar vara enda sättet för mig att tjäna pengar på BTC.
Citera
2014-03-31, 12:40
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Köpte på 900+, var så irriterad att jag inte gått in trots att jag haft ögonen på det sedan det låg runt $50, så gick in tillslut, väl medveten om att det skulle rasa.
30 minuter senare började det falla.
Tog mig ur vi $850, köpte igen vid $600, sålde i panik på $490 och dagen efter låg den på $600 igen. Nu köpte jag in mig på 490 igen.

Tror jag ska börja handla med 0.1BTC, starta en hemsida där man betalar för tips, och jag handlar med min lilla BTC, och skriver tvärt om mot vad jag gör. Verkar vara enda sättet för mig att tjäna pengar på BTC.

Jag har också tänkt på det där. Vända grafen upp och ner, sätta en nybörjare på det och säga: Varsågod börja trada!

Eftersom alla förlorar ibörjan borde det ge vinst? Eller missar jag något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in