2014-08-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
När kursen åker jojo så är inte det bra, och när den stabiliserar sig och inte konstant ökar så är det inte bra heller?

Sedan vet jag inte om det har skrivits så mycket om Bitcoin senaste halvåret. De nyheter du pratar om är ju bara publicerade i bitcoin-kretsar. Det har ju inte heller hänt något revolutionerade direkt, det investeras och penetrationen ökar konstant. Inga spännande förstasidesnyheter för allmänheten.

Tror det hela helt enkelt stavas mognadsfas.

Nja, skulle inte säga att priset har stabiliserat sig. Den var ju uppe i ca 700 dollar för att sedan sjunka med 150 dollar för att sedan stiga lite igen. Nu ligger den på ca 480 dollar jämfört med igår som låg på 520 dollar.

Lite mycket dollar där, hehe. Stora skillnader från dag till dag med ca 30-40 dollar +/-.

EDIT: Ser ut som att det har skett ett misstag idag när priset gick ned

(http://www.cryptocoinsnews.com/news/malfunctioning-bitcoin-trader-bot-causes-extremely-high-volume-bitcoin-exchange-btc-e/2014/08/31?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=malf unctioning-bitcoin-trader-bot-causes-extremely-high-volume-bitcoin-exchange-btc-e)
Senast redigerad av TheSuper 2014-08-31 kl. 21:35.
Citera
2014-08-31, 22:31
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Nja, skulle inte säga att priset har stabiliserat sig. Den var ju uppe i ca 700 dollar för att sedan sjunka med 150 dollar för att sedan stiga lite igen. Nu ligger den på ca 480 dollar jämfört med igår som låg på 520 dollar.

Lite mycket dollar där, hehe. Stora skillnader från dag till dag med ca 30-40 dollar +/-.

EDIT: Ser ut som att det har skett ett misstag idag när priset gick ned

(http://www.cryptocoinsnews.com/news/malfunctioning-bitcoin-trader-bot-causes-extremely-high-volume-bitcoin-exchange-btc-e/2014/08/31?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=malf unctioning-bitcoin-trader-bot-causes-extremely-high-volume-bitcoin-exchange-btc-e)
Allt är ju relativt

Jag tycker att de senaste månaderna ser ut att ha varit stabilare än någonsin.
Citera
2014-08-31, 22:39
Medlem
Citat:
Allt är ju relativt

Jag tycker att de senaste månaderna ser ut att ha varit stabilare än någonsin.

Fortfarande så att runt 80% eller mer ägs av en handfull personer.

Tills de agerar så kommer bitcoin fungera som en stabil "valuta" att handla droger med och även betala andra saker smidigt med.
Citera
2014-08-31, 22:45
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz

Tills de agerar så kommer bitcoin fungera som en stabil "valuta" att handla droger med och även betala andra saker smidigt med.
Fast en hel del av dessa bitcoins som stackat på vissa adresser äger ingen. Troligen någon som råkat formatera hårddisken eller liknande.
Citera
2014-08-31, 23:04
Medlem
72mms avatar
Citat:

Så varför sålde inte dessa personer vid toppen på $1000? Eller vid $270?

Blir det svårare att "handla droger och betala andra saker smidigt" om kursen skulle rasa tillbaka till, säg de nivåer vi hade innan senaste toppnoteringen, dvs ~$100?
Citera
2014-09-01, 14:38
Medlem
rosasvartaljuss avatar
Hej!

Hur köper man BTC med Paypal?

Tack på förhand.
Citera
2014-09-01, 15:10
Medlem
Citat:
Så varför sålde inte dessa personer vid toppen på $1000? Eller vid $270?

Blir det svårare att "handla droger och betala andra saker smidigt" om kursen skulle rasa tillbaka till, säg de nivåer vi hade innan senaste toppnoteringen, dvs ~$100?

Blir bircoin mindre attraktivt kommer säljare få det svårare att casha in btc till riktiga pengar.

Jag har ingen aning varför majoriteten som sitter på stora mängder bitcoin inte sålde vid 1000 men antagligen girighet eller andra skäl om de nu inte tappat bort adressen.
Citera
2014-09-01, 19:14
Medlem
72mms avatar
Citat:
Blir bircoin mindre attraktivt kommer säljare få det svårare att casha in btc till riktiga pengar.
Nej, men de får färre "riktiga pengar" för varje bitcoin. Det var väl det du menade antar jag. Vad du säger är egentligen bara att tillgång och efterfrågan inverkar på kursen. Jag tror inte det kommer som en nyhet för någon.

Citat:
Jag har ingen aning varför majoriteten som sitter på stora mängder bitcoin inte sålde vid 1000 men antagligen girighet eller andra skäl om de nu inte tappat bort adressen.
Troligen bara för att de tror på sin investering på längre sikt? Och att de gjorde det redan vid $270 och $1000 topparna? Min poäng är att det finns inget som talar för att a) ägandekoncentrationen stiger eller b) storägarna plötsligt, samtidigt, skulle sälja av hela sitt innehav och på så vis kraftigt påverka kursen negativt.
Citera
2014-09-01, 20:40
Medlem
http://www.deepdotweb.com/2014/08/21...ad-2-0-mt-gox/

Bitcoin transaction malleability is the bug responsible for the theft of 4,500 Bitcoins (approx. $2.6 million) from the SilkRoad2.0.

The theory behind Bitcoin transaction malleability is to intercept the transaction information before it reaches the block chain and make minor changes to the peripheral information that will generate a new transaction ID but not invalidate the transaction.

nån som vet mer ifråga om denna bugg?

mer info
http://www.coindesk.com/bitcoin-bug-guide-transaction-malleability/
Citera
2014-09-02, 05:47
Medlem
Det är inte en bugg i Bitcoin utan ett fel i implementationen hos handlaren. Andreas M. Antonopoulos beskriver det här som att en kund kommer tillbaka till en butik med en vara och ett kvitto och kräver en återbetalning. MtGox bör i detta fallet kontrollera kvittot mot sina egna databaser för att säkerställa att det inte är förfalskat. Det är enkelt att t.ex. ändra summa eller vara på kvittot eller bara göra flera kopior men MtGox kan enkelt kontrollera att köpet verkligen ägt rum och inte redan är återbetalat tidigare. Men MtGox hade inga kontroller, litade blint på varje kvitto och betalade friskt till alla som försökte bluffa.
Citera
2014-09-03, 02:53
Medlem
anonymjavels avatar
undrar vart jag kan köpa bitcoins och få dom direkt. paypal swish swedbank kan jag använda. mvh
Citera
2014-09-03, 17:26
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymjavel
undrar vart jag kan köpa bitcoins och få dom direkt. paypal swish swedbank kan jag använda. mvh

localbitcoins.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in