2014-03-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det här med oberoende sverigedemokratisk är ju bara för dumt. Vet inte om det är löjeväckande eller ledsamt att uteslutna medlemmar fortfarande kallar sig för sverigedemokrater. Har dom ingen självaktning överhuvudtaget? Ehn verkar ju vara småvettig i andra sammanhang men har tydligen blivit besatt av SD.
Ehn ser väl sig som en riktig sverigedemokrat och menar på att Åkesson och hans gäng inte längre står för en sverigedemokratisk politik.
Citera
2014-03-28, 13:01
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Ehn ser väl sig som en riktig sverigedemokrat och menar på att Åkesson och hans gäng inte längre står för en sverigedemokratisk politik.
Jo, men med det resonemanget finns det ju ännu "riktigare" sverigedemokrater längre bak som förespråkar repatriering och etnisk nationalism osv. Partiet är vad det är idag, på samma sätt som sossarna inte längre talar om den lyckligt lottade situationen med en rashomogen befolkning.
Citera
2014-03-28, 13:28
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jo, men med det resonemanget finns det ju ännu "riktigare" sverigedemokrater längre bak som förespråkar repatriering och etnisk nationalism osv. Partiet är vad det är idag, på samma sätt som sossarna inte längre talar om den lyckligt lottade situationen med en rashomogen befolkning.
Jag ska börja titulera mig 'Riktig Socialdemokrat'
Citera
2014-04-09, 19:18
Medlem
Är det någon som prenumerar kan ge ett utlåtande om NI 2.0? Handlar hela tidningen bara om SD numera eller? Diskussioner om SD är man ju lagom trött på, känns inte sunt att utsätta sig ännu mer för det... Hur är NI i jämförelse med Nya Tider?
Citera
2014-04-10, 01:45
Medlem
FramtidensMans avatar
Nya Tider vs. Nationell Idag.

#Anomiea + flera:

Jag prenumererar på både Nya Tider(nästan sedan starten) och Nationell Idag sen flera år.
Nationell Idag har blivit så mycket bättre sen PatrikE blev redaktör och man plockade ner Windeskog ett steg.
Om man hade haft kvar samma redaktör, hade tidningen troligtvis gått under tyvärr.
Det skrivs inte bara om SD, utan också mycket om europeisk politik med mera.
Om man jämför dessa två så är Nya Tider mer intressant läsning även fast NI höjt sin kvalité.

Nya Tider har mer kompetens vad gäller utrikesnyheter. Varit många intressanta reportage från bl a både Ukraina, Sydafrika och en hel del om krisen i Syrien. Dessutom brukar även NT ringa upp aktuella personer och intervjuva, när de skriver artiklarna. Detta saknas helt hos NI vilket är dåligt.

Nya Tider är dubbelt så stor som NI och antagligen kommer det förbli så i framtiden. Både dessa veckotidningar behövs idag och vill varmt rekommendera alla att teckna en helårsprenumeration.
Senast redigerad av FramtidensMan 2014-04-10 kl. 01:49.
Citera
2014-04-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidensMan
#Anomiea + flera:

Jag prenumererar på både Nya Tider(nästan sedan starten) och Nationell Idag sen flera år.
Nationell Idag har blivit så mycket bättre sen PatrikE blev redaktör och man plockade ner Windeskog ett steg.
Om man hade haft kvar samma redaktör, hade tidningen troligtvis gått under tyvärr.
Det skrivs inte bara om SD, utan också mycket om europeisk politik med mera.
Om man jämför dessa två så är Nya Tider mer intressant läsning även fast NI höjt sin kvalité.

Nya Tider har mer kompetens vad gäller utrikesnyheter. Varit många intressanta reportage från bl a både Ukraina, Sydafrika och en hel del om krisen i Syrien. Dessutom brukar även NT ringa upp aktuella personer och intervjuva, när de skriver artiklarna. Detta saknas helt hos NI vilket är dåligt.

Nya Tider är dubbelt så stor som NI och antagligen kommer det förbli så i framtiden. Både dessa veckotidningar behövs idag och vill varmt rekommendera alla att teckna en helårsprenumeration.
Tack för utlåtandet!

Jag gillar också NT, tycker bra att de skriver om så mycket olika saker, är inte så intresserad av något speciellt parti och partipolitik utan mer om samhällsfrågor och annat i allmänhet. Jag kan tänka mig att NI rycker upp sig mer framöver, den bristen du pekar på där att de inte kontaktar personer för intervju är väl en sådan sak som de borde ta tag i.
Citera
2014-04-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Visst är det så, men jag tycker inte de nya ägarna (eller ja, det är ju samma ägare — föreningen Nationell Idag — men med en ny ledning) ska beskyllas för detta. Det var "hela rörelsens tidning" fram tills pengarna började rulla in, och den stora gränsen som passerades var ju när t ex Sanna Hill ville göra den tydligare partipolitiskt oberoende men förvägrades detta (och även sades upp från sitt jobb under rätt vidriga former). Man ville att tidningen skulle ta tydlig ställning för partiet ND, och framförallt inte skriva något — och om man gjorde det skulle det vara negativt och smutskastning — om SvP. Tidningen kördes sen verkligen i botten, och har under den senaste tiden närmast varit ett hafsverk som ingen kunnat ta seriöst.

Idag finns partiet inte mer än på pappret och tidningen har man fått lämna ifrån sig — väldigt synd på ett så lovande projekt.

De nya ägarna vill göra något annorlunda och även om de ideologiskt kanske kommer ännu ett snäpp ifrån mig (har jag inte kunnat avgöra än, men det finns ju indikationer ditåt) så tror jag ändå det är bättre. Det har dessutom skett öppet och man har varit tydliga med sin inställning, istället för att använda nationalister från hela "rörelsen" som arbetshästar och sedan vända dem ryggen när pengarna från presstödet kom in på kontot.

Det viktiga här är att förstå att det "stora sveket" inte kom med den nya ledningen, utan långt innan. Kan tidningen återigen bli en vettig och relevant röst, om än inte EXAKT som jag vill, så är det bättre än hur den var innan.

Va? Sanna ville ju göra NI till en SvP-tidning. Det var ju därför Vavra tyckte han måste rädda NI trots att han avgått som redaktör bara 6 månader tidigare.
Citera
2014-04-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidensMan
#Anomiea + flera:

1. Ett ena nummer har kommit sedan Windeskog steg ner till inrikesredaktör. I det nummret skrev han typ 70 % av allt innehåll -vad är skillnaden?

2. Och vad det gäller Winde hade tidningen aldrig kunnat värva flera gamla och nyvaeande SDare utan hans namn och status i SD-kretsar. Jämför med NT som försökt värva folk från NI men fått nej varje gång.

3. Vad det gäller utrikesbevakning så har ju NI nästan bara flerspråkiga skribenter och har kunnat skriva på plats från länder som Ukraina, Ryssland, Ungern, Indien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Glömde jag något land kanske.
Senast redigerad av lottaberg 2014-04-10 kl. 12:45.
Citera
2014-04-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
1. Ett ena nummer har kommit sedan Windeskog steg ner till inrikesredaktör. I det nummret skrev han typ 70 % av allt innehåll -vad är skillnaden?

2. Och vad det gäller Winde hade tidningen aldrig kunnat värva flera gamla och nyvaeande SDare utan hans namn och status i SD-kretsar. Jämför med NT som försökt värva folk från NI men fått nej varje gång.

3. Vad det gäller utrikesbevakning så har ju NI nästan bara flerspråkiga skribenter och har kunnat skriva på plats från länder som Ukraina, Ryssland, Ungern, Indien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Glömde jag något land kanske.
Jaså, har den ordblinde Windeskog "status" i SD-kretsar? Det säger ju något om SD-kretsar om inte annat...
Citera
2014-04-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea
Jaså, har den ordblinde Windeskog "status" i SD-kretsar? Det säger ju något om SD-kretsar om inte annat...

Ja knappast hos några liberala människor om det var det du menade.
Citera
2014-08-18, 22:17
Medlem
Vill börja prenamurera på antingen nya tider eller nationell idag, men vet inte vilken jag ska välja, svårt att få provnummer osv. Jag är medveten om att det har tagits upp tidigare att Nya Tider är skarpare. Undrar dock om det kvarstår i nuläget, så jag riktar mig till de som prenumererar på dessa idag.
Citera
2014-08-19, 03:44
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Nya Tider är oberoende och bättre. Nationell Idag är "sverigedemokratisk". Om Windeskog är engagerad i något så ska man inte ta i det med tång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in