2014-08-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Ehn ser väl sig som en riktig sverigedemokrat och menar på att Åkesson och hans gäng inte längre står för en sverigedemokratisk politik.
Den korrekta innebörden för en Sverigedemokrati bör väl ligga i partiets grundande?
Citera
2014-08-20, 01:39
Medlem
JohanXIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Vill börja prenamurera på antingen nya tider eller nationell idag, men vet inte vilken jag ska välja, svårt att få provnummer osv. Jag är medveten om att det har tagits upp tidigare att Nya Tider är skarpare. Undrar dock om det kvarstår i nuläget, så jag riktar mig till de som prenumererar på dessa idag.

Det är väldigt lätt att få hem prov-ex. Bara ring ett samtal till respektive kundtjänst, de skickar mer än gärna några för att du ska teckna prenumeration. Själv prenumererar jag på både Nationell Idag och Nya Tider. Båda två är bra, men NT är den bättre av de två. NI har blivit bättre sedan man klippte banden med ND, skriver lite mer om bara politik jämfört med NT. NT är bredare och vad jag förståt, också dubbelt så stor som NI. Båda har presstöd.

En intressant grej här om Nationell Idag. Det finns en folkgrupp som blivit lite extra oroliga när ny media växer. När beslut om att Nationell Idag skulle få fortsatt presstöd(feb 2013), då var det några som blev riktigt arga. En som tydligen är ordförande i en viss församling i Stockholm. Se första statusen på hennes Facebooksida som är öppen:
https://www.facebook.com/lena.posnerkorosi

Varifrån kommer denna ilska?
Citera
2014-08-20, 23:50
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Tidningen blir tunnare och tunnare för varje nummer jag får. Är pappersformat verkligen fortfarande nåt att satsa på?
Citera
2014-08-21, 06:38
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Tidningen blir tunnare och tunnare för varje nummer jag får. Är pappersformat verkligen fortfarande nåt att satsa på?
Apropå "tunnare tidning", så här är det: efter sommaruppehållet gick man ner till 12-sidorsformat. Detta började med nr 26. Enligt red. Ehn (ledare i nr 26) så ska man öka till normala 16 s igen "när vi närmar oss de allmänna valen i september".
Citera
2014-08-22, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Det finns ju krav från presstödet om hur många sidor det ska vara och hur ofta man ska publicera nya nummer så man får anta de är tillräckligt smarta för att följa det, annars är de ännu mer korkade än någon tror.
Citera
2014-09-27, 11:51
Medlem
JackTravens avatar
From går ganska hårt mot Hansson och Kinnunen

http://www.nationellidag.se/mattias-from-ny-skribent

Att Hansson verkar ha någon slags immunitet mot reprimand eller uteslutning är ju klart sen länge.

Jag tyckte iaf det var intressant att läsa hur ett uteslutningsärende kan gå till.
Citera
2014-09-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Det finns ju krav från presstödet om hur många sidor det ska vara och hur ofta man ska publicera nya nummer så man får anta de är tillräckligt smarta för att följa det, annars är de ännu mer korkade än någon tror.

Tror nog inte de är så värst korkade faktiskt. Frågan är dock vad man ska kalla svenska nationalister i allmänhet, som inte ens kan offra en femhundring om året för se till att Sverige faktiskt har två, om än väldigt små, invandringskritiska tidningar.

Jag tror tyvärr (eller glädjande för din del) att de är väldigt nära att förlora presstödet.

Man kan inte låta bli att fundera över hur alla icke-prenumeranter tänker.
Eller ni kanske inte tänker överhuvudtaget? Det är ju jobbigt. 500 kronor extra i plånboken, det är stora pengar det...
Citera
2014-09-28, 20:15
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Tror nog inte de är så värst korkade faktiskt. Frågan är dock vad man ska kalla svenska nationalister i allmänhet, som inte ens kan offra en femhundring om året för se till att Sverige faktiskt har två, om än väldigt små, invandringskritiska tidningar.

Jag tror tyvärr (eller glädjande för din del) att de är väldigt nära att förlora presstödet.

Man kan inte låta bli att fundera över hur alla icke-prenumeranter tänker.
Eller ni kanske inte tänker överhuvudtaget? Det är ju jobbigt. 500 kronor extra i plånboken, det är stora pengar det...

Anledningen till varför jag inte prenumererar på NI är därför jag tycker det är en ganska värdelös tidning. De får faktiskt göra sig förtjänta av presstöd. Speciellt om Marc ska stoppa pengarna i sin egen ficka.
Citera
2014-09-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Anledningen till varför jag inte prenumererar på NI är därför jag tycker det är en ganska värdelös tidning. De får faktiskt göra sig förtjänta av presstöd. Speciellt om Marc ska stoppa pengarna i sin egen ficka.
Jobbar Marc fortfarande med NI?
Citera
2014-09-28, 21:48
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Jobbar Marc fortfarande med NI?

Vet ej. Kanske inte på pappret men att han har ett finger eller snarare en hand i tidningen kan jag sätta en hundring på. Nu vill jag inte sprida massa dynga men hur Marc o Co skötte Nationell Idag var äckligt rent ut sagt.
Citera
2014-09-28, 22:55
Medlem
Citat:
Vet ej. Kanske inte på pappret men att han har ett finger eller snarare en hand i tidningen kan jag sätta en hundring på. Nu vill jag inte sprida massa dynga men hur Marc o Co skötte Nationell Idag var äckligt rent ut sagt.
Ok, hade fått för mig att tidningen såldes och att det därefter bara var Windeskog som blev kvar som skribent typ av de som tidigare varit drivande bakom tidningen.
Citera
2014-09-29, 03:32
Medlem
Imeldas avatar
Citat:

Marc och co är kvar. De skulle aldrig överge den enda kassako de har kvar. Dessutom måste någon hålla koll på Windeskogs alkoholvanor, om ingen ser till att han är nykter iaf ett par timmar i veckan skulle det inte bli någon tidning. Vidare måste någon "korra" (läs i princip skriva om hans texter) då karln brutalt våldtar det svenska språket. Hans svenska är på mellanstadienivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in