2014-03-26, 13:37
Medlem
Ni som har/har haft Armani - Acqua di Gio, hur många gånger sprutade ni?

Någon som känner till skillnaden, om det är en stor, på EdT och EdP på lukten?
Citera
2014-03-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Ni som har/har haft Armani - Acqua di Gio, hur många gånger sprutade ni?

Någon som känner till skillnaden, om det är en stor, på EdT och EdP på lukten?

I stort sett ingen skillnad mellan edp och edt.
Aldrig ägt doften, men provat båda versioner.
Citera
2014-03-26, 16:36
Medlem
Anon2s avatar
Har nog insett att jag är mer eller mindre sjukligt besatt..
Har en lista på 17 parfymer som jag är nyfiken på hur de doftar.
Hm.. kanske borde beställa hälften av dem som samples nu, och sen den andra hälften nästa sommar.

Vad är erat rekord i antalet samples vid en beställning? :P
Senast redigerad av Anon2 2014-03-26 kl. 16:40.
Citera
2014-03-26, 16:46
Medlem
GunsAndHorsess avatar
clean har kommit ut med en ny, cotton cool, jag dog och återuppstod precis som jesus när jag kände på den och tog på mig den dessutom idag, shit vilken fräsch jävel. om ni hittar den billigt nånstans får ni gärna säga till, såg den på kicks för 700 kr 60 ml, men har inte råd att pröjsa så mycket.
Citera
2014-03-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
clean har kommit ut med en ny, cotton cool, jag dog och återuppstod precis som jesus när jag kände på den och tog på mig den dessutom idag, shit vilken fräsch jävel. om ni hittar den billigt nånstans får ni gärna säga till, såg den på kicks för 700 kr 60 ml, men har inte råd att pröjsa så mycket.
Är den för män eller kvinnor?
När nya dofter lanseras är det svårt att finna dessa till ett bättre pris, även om jag är säker på att när någon onlinebutik får in denna kommer den vara billigare än Kicks pris. Vissa märken sänker i regel inte sina dofter speciellt butik, online som i butik. Ex Chanel.

Edit: tydligen unisex.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-03-26 kl. 16:51.
Citera
2014-03-26, 16:58
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Har nog insett att jag är mer eller mindre sjukligt besatt..
Har en lista på 17 parfymer som jag är nyfiken på hur de doftar.
Hm.. kanske borde beställa hälften av dem som samples nu, och sen den andra hälften nästa sommar.

Vad är erat rekord i antalet samples vid en beställning? :P

Köpte nyss 21 samples eller något sånt.

Känns sjukt värt då jag körde 5 ml samples.

Får en liten flaska som räcker till ungefär 50 sprut. Jag menar varierar du mellan alla 21 samples så har ju jag parfym så de räcker jävligt länge. 5x21 är 105 ml och då betala jag 700kr för allt.

Så en parfym för 700kr eller 21 olika för samma pris? Som sagt känner mig lite dum som inte köpt samples innan jag köpte 8 parfymer haha.
Citera
2014-03-26, 17:12
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Köpte nyss 21 samples eller något sånt.

Känns sjukt värt då jag körde 5 ml samples.

Får en liten flaska som räcker till ungefär 50 sprut. Jag menar varierar du mellan alla 21 samples så har ju jag parfym så de räcker jävligt länge. 5x21 är 105 ml och då betala jag 700kr för allt.

Så en parfym för 700kr eller 21 olika för samma pris? Som sagt känner mig lite dum som inte köpt samples innan jag köpte 8 parfymer haha.
Aha, skönt att höra för då är jag inte helt galen om jag beställer så många :P
Men det där låter extremt billigt..
21 st 5 ml samples av normaldyra parfymer från surrendertochance.com kostar 1760 kr, och då är inte ens frakten inräknad.
Vilken butik beställde du från?
Citera
2014-03-26, 17:29
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Aha, skönt att höra för då är jag inte helt galen om jag beställer så många :P
Men det där låter extremt billigt..
21 st 5 ml samples av normaldyra parfymer från surrendertochance.com kostar 1760 kr, och då är inte ens frakten inräknad.
Vilken butik beställde du från?

De var 5ml sprayers.

Jag har inte sån koll på samples men är det inte nästan bara niche parfymer på surrendertochance?

Jag köpte från Myperfumesamples.com som har för det mesta designer parfymer, de har väldigt många populära parfymer som kan va svåra att hitta i butik.

Skulle va häftigt att få lukta på dyra niche parfymer men eftersom jag inte i dagsläget kommer lägga 3000kr på en parfym så känns det onödigt
Citera
2014-03-26, 17:43
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
De var 5ml sprayers.

Jag har inte sån koll på samples men är det inte nästan bara niche parfymer på surrendertochance?

Jag köpte från Myperfumesamples.com som har för det mesta designer parfymer, de har väldigt många populära parfymer som kan va svåra att hitta i butik.

Skulle va häftigt att få lukta på dyra niche parfymer men eftersom jag inte i dagsläget kommer lägga 3000kr på en parfym så känns det onödigt
Nej surrendertochance har alla slags parfymer.
Jag trodde surrendertochance var bäst men myperfumesamples verkar vara ännu billigare, kommer nog beställa från dem.
Citera
2014-03-26, 18:21
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Nej surrendertochance har alla slags parfymer.
Jag trodde surrendertochance var bäst men myperfumesamples verkar vara ännu billigare, kommer nog beställa från dem.

Jaa såg nu att de hade massa vanliga, men det var mycket dyrare som sagt.

Sen tycker jag alla andra sidor är så jävla röriga, ser ut som dom har stannat kvar i 90talet.

Myperfumesamples har bilder och trevlig modern design
Citera
2014-03-26, 18:39
Medlem
Vad för herrparfym ska jag lukta på på tax-free:n? Vore jättesnällt om jag fick några tips, så det kanske blir något.
Citera
2014-03-26, 18:45
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Jaa såg nu att de hade massa vanliga, men det var mycket dyrare som sagt.

Sen tycker jag alla andra sidor är så jävla röriga, ser ut som dom har stannat kvar i 90talet.

Myperfumesamples har bilder och trevlig modern design
Håller med om att myperfumesamples har en fin sida.
Fan.. höll på att beställa från dem men de har inte Amouage Reflection, det är en av parfymerna som jag är mest intresserad av. Om jag beställer från båda sajterna så går väl vinsten förlorad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in