Citat:
Ursprungligen postat av
JP1
Vet inte med säkerhet då jag ej testat den aktuella ölen, men jag tror inte att Train Stations brygder är rätt för dig. Mitt intryck är att de är mer eller mindre humlefokuserade. Provade deras India Pale Folk Ale kallad The Hoppy One för ett tag sedan. Tungt humlad med amerikansk humle, dock utan vare sig maltbas eller alkoholhalt (3.5%) att backa upp det hela med. Så resultatet blev ofokuserat. Men lämna gärna ett omdöme på Groundbreaker när du provat!

Vart grymt besviken! Smakade inte alls som dom tidigare nämnda ofiltrerade lager ölen. En enda smak plockade jag upp och det var humle. Är trött på alla dessa humlade öl. De smakar ingenting annat än humle och det är ingen skillnad på dom, i alla fall ingen märkvärdig skillnad. Har prövat så många humlade öl av hög kvalité som också är dyra och dom smakar likadant allihopa. Det finns många namn och påstådda olika stilar men skillnaden är oftast minimal. Den ena är lite sötare än den andra, vissa är syrliga andra är beska och somliga är lite bittra. Skillnaden mellan alla dessa IPA's och vad det nu kan ha för stilnamn är lika stor som skillnaden emellan massproducerade lager öl, dom smakar helt enkelt likadant allihopa. I ärlighetens namn så känner jag ingen skillnad emellan flat tired och dom dyrare sorterna.
Visst klagar jag men någon måtta får det vara! Tycker att man ska ta det lite lugnt med humlen faktiskt. Humle är en viktig ingrediens i öl men man behöver inte överdriva, tyvärr så är det många som överdriver.
Lagom är alltid bäst!
När det kommer till mörk öl såsom stouts och porters så kan man däremot använda sig av lite mer humle, men när det kommer till ljus öl, pale ales och dylikt så ska man vara försiktigare.
Öl ska inte smaka tallbarrste!
Tacka gudarna för europeisk öl, vad jänkarna håller på med på andra sidan Atlanten är ingenting märkvärdigt.