Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
Om jag ser på min aktiehandel så har det ofta varit detta problem. Inte för att jag vill verka märkvärdig men jag brukar ligga före de flesta i mitt tänk. Vilket tyvärr många ggr gjort att jag sålt för tidigt och missat den riktiga kursuppgången.
Om du blir klämd för du säljer och den bara fortsätter dvs, du har fel om var toppen är! Om det är problemet så letar du inte efter och sälja på toppen. Vänta tills första skjutet neråt. Sen kommer den gå upp och testa toppen igen. Då säljer du! du kanske missar 1% eller något på det. Det kan fungera? Sälj inte på varje ny topp det kommer en andra changs efter första skjutet nedåt.
Toppar är svåra om man inte har något tydligt rescistance så kan man tjäna mer på att vänta, låta andra traders sköta det och sen sälja på andra försöket upp.
Edit: Titta på bitcoin 4 mars när vi hade bull run upp till $700. Många sålde säkert påvägen upp för man tänkte högre kan det inte gå. Min sälj var på $650 tyvärr. Men det är 3 tydliga toppar under en hel dag att sälja ur sig vid $700... ser jag nu helvette, men en gång måste jag kunna få göra misstag

orkar inte annars hehehe