2014-03-18, 20:37
Medlem
Ny exchange på (eller precis vid, är inte expert på New York's geografi) wallstreet passar på att öppna nu när gox är ute ur leken: https://atlasats.com/

Just nu bara BTC/USD men de planerar att införa andra valutor. Kanske kan vara intressant, ser ju iallafall proffsigt ut.

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."
Citera
2014-03-18, 20:47
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Mkt intressant info Benjy. Massivt med 400 maskiner. Vet du något mer? Vilka står bakom detta?
Nej, hittar ingenting. Tomt i reddittråden och han som la upp bilden på twitter säg ingenting mer än att det kommer upp mer info snart:
https://twitter.com/uniqbiun/status/445997396687081473
Citera
2014-03-18, 20:48
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Ny exchange på (eller precis vid, är inte expert på New York's geografi) wallstreet passar på att öppna nu när gox är ute ur leken: https://atlasats.com/

Just nu bara BTC/USD men de planerar att införa andra valutor. Kanske kan vara intressant, ser ju iallafall proffsigt ut.

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."

I Juni kommer beslutet från delstaten New York Usa, väldigt mkt talar för att dom kommer ge ut licenser för handel med bitcoin (bitlicense)

En reglerad handel ser jag som något oerhört posetivt.
Citera
2014-03-18, 21:24
Medlem
Citat:
I Juni kommer beslutet från delstaten New York Usa, väldigt mkt talar för att dom kommer ge ut licenser för handel med bitcoin (bitlicense)

Problemet är att man inte kan reglera något som bitcoin i praktiken. För det första tillåter inte tekniken en central makt att styra och bestämma, varje individ styr själv sin plånbok. Och om de ändrar i protokollet (vilket de vill göra) så gör de bitcoin till ännu en fiat valuta och bam, priset går i botten. Det enda som skulle fungera är "self-regulation", hur det skulle vara i praktiken vet jag inte.

Men nej, lagar kommer inte vara något positivt för bitcoin. Och det kommer aldrig hålla i längden. Du får gärna förklara varför du vill ha reglering? Det säger emot hela systemet och poängen med mynten.
Citera
2014-03-18, 21:37
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Problemet är att man inte kan reglera något som bitcoin i praktiken. För det första tillåter inte tekniken en central makt att styra och bestämma, varje individ styr själv sin plånbok. Och om de ändrar i protokollet (vilket de vill göra) så gör de bitcoin till ännu en fiat valuta och bam, priset går i botten. Det enda som skulle fungera är "self-regulation", hur det skulle vara i praktiken vet jag inte.

Men nej, lagar kommer inte vara något positivt för bitcoin. Och det kommer aldrig hålla i längden. Du får gärna förklara varför du vill ha reglering? Det säger emot hela systemet och poängen med mynten.

Det jag vill ha en reglering av är handeln med bitcoin. Inte bitcoin som sådan.
Grunden till en stigande bicoinkurs är att folk litar på de exchanges och wallets de tänker sig att använda.

En reglering av exchangesföretagen bidrar till att snabbare sålla ut dom oseriösa.
När vi når dit så kommer svennebanan pengarna och vill vara med.

Och svennebanan pengar är ju något vi gillar.

www.xapo.com har fattar att folk vill vara säkra på att deras bitcoin är i tryggt förvar. Och skulle något hända så träder försäkringen in.
Citera
2014-03-18, 22:06
Medlem
Citat:
Det jag vill ha en reglering av är handeln med bitcoin. Inte bitcoin som sådan.
Grunden till en stigande bicoinkurs är att folk litar på de exchanges och wallets de tänker sig att använda.

En reglering av exchangesföretagen bidrar till att snabbare sålla ut dom oseriösa.
När vi når dit så kommer svennebanan pengarna och vill vara med.

Och svennebanan pengar är ju något vi gillar.

www.xapo.com har fattar att folk vill vara säkra på att deras bitcoin är i tryggt förvar. Och skulle något hända så träder försäkringen in.
Det är redan olagligt att stjäla, varför behöver vi speciella bitcoin lagar och bitcoin licens? Typ alla wallets är open-source, mer pålitligt än så blir det inte. Oseriösa exchanges går i konkurs, seriösa får deras kunder, precis som en fri marknad ska fungera. Bailouts och "too big to fail" taktiken har kört ekonomin i botten flera gånger, dags att vi testar något nytt. Där även banker kan gå i konkurs även om det drabbar kunderna.

Du vill tillexempel ha licens på bitcoinhandel. Varför ska inte alla ha möjligheten att acceptera det i sin verksamhet? Hör du hur dumt det låter, det är som att stänga ute folk från att ta emot kronor. Vem ger ut licensen och baserat på vilka kriterier? Ser du hur enkelt det kan bli korrupt precis som bankerna är idag?

Jag vill inte ha investerare som inte förstår sig på tekniken om de bara är ute efter pengarna. Jag har förespråkat cryptos sen tidigt 2011, och blivit kallad allt möjligt. Det var bara låtsas pengar, det är bubbla möh möh möh, whatever. Vissa säger idag att de borde lyssnat, andra vill inte ens prata om det. Och jag kan lova dig en sak, jag ser hellre att priset droppar till 10$ per mynt igen än att de människorna ska sabba teknik de inte förstår fördelarna med.

Och hur ska en tjänst som Xapo fungera i praktiken? Säg att jag gömmer mina coins, säger att de blev hackade. Ersätter de mig? Fantastiskt isåfall ska jag göra det 10 gånger om. Bullshit. Är man så rädd att bli av med sina pengar, men för lat för att se till att skydda sig själv ska man hålla sig borta från crypto och fortsätta med fiat.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-18 kl. 22:09.
Citera
2014-03-18, 22:25
Medlem
Hur ser ni med bitcoins nu det senaste? Kommer den stiga?
Citera
2014-03-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Hur ser ni med bitcoins nu det senaste? Kommer den stiga?
Den har långt kvar till sin fulla market cap. Den kommer alltid stiga på sikt sålänge inget oförutsägbart händer som att Obama bestämmer sig för att stänga ner internet. Men påvägen dit kommer den sjunka med med någon hundralapp här, stiga med 500 där, ner med 300, och upp med tusen. Som vanligt alltså. Det beror helt på hur länge du planerar att investera.

Många som vill hoppa på tåget nu, men den kommer krascha igen när det avtar pga folk som paniksäljer.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-18 kl. 23:15.
Citera
2014-03-19, 09:05
Medlem
massepojkens avatar
Enligt www.cloudhashing.com växer grävandet av digitala valutor explosionsartat på Island.

Den 25 mars lanseras deras egen krytovaluta www.auroracoin.org. Enligt www.coinmarketcap.com
är det den fjärde största krytovalutan idag efter bit och litecoin.

Även om Den isländska staten inte officiellt påstår sig stå bakom valutan så tror jag så ändå att så är fallet.
Man vill nog ligga lite lågt ibörjan för att se hur saker och ting utvecklas.

Genialt i upplägget tycker jag är att tilldela ca 30st auroracoin till samtliga isländska medborgare.
Om coinen blir värdefull kanske vi får en ökad efterfrågan på isländska medborgarskap och därmed oxå ökad invandring
I och med att alla islänningar nu äger coin blir ju intresset per automatik stort. Folks girighet skall aldrig underskattas.

Frågan vi alla ställer oss nu är om Lasse rik på skog lagerbäck kommer få sin förbundskaptenslön i aurocoin?

Följer detta med spänning och liten investering kan vara intressant.

Som jag nämde ovan så exploderar grävandet på island. Detta gynnar www.cloudhashing.com

Macro Energy, vårt australienska lilla börsbolag tecknade igår ett samarbetsavtal med Cloudhashing.

Kursen får andas nu lite efter rallyt. Kan bli intressant att köpa framöver.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-19 kl. 09:21.
Citera
2014-03-19, 10:52
Medlem
massepojkens avatar
Bitcoinkonferans i Stockholm den 3 april enligt www.bitcoin.se Helt klar många intressanta talare. Konferansen arrangeras av CAC cardcompany och btcx.

Tyvärr kostar inträdet till arrangemanget 199 euro. Tycker jag är på tok för dyrt och prislappen kommer avskräcka många nyfikna.

Arrangemanget borde istället sponsras av något bitcoinrelaterat företag och vara gratis. Nu blir det ju bara ett kaffekalas för redan invigna.

Nej tack säger jag och googlar mig vidare i tillvaron
Senast redigerad av massepojken 2014-03-19 kl. 10:56.
Citera
2014-03-19, 11:32
Medlem
Citat:
Även om Den isländska staten inte officiellt påstår sig stå bakom valutan så tror jag så ändå att så är fallet.
Man vill nog ligga lite lågt ibörjan för att se hur saker och ting utvecklas.
Lugna dig lite nu va, Isländska staten säger att de inte står bakom valutan och du tror envist att de gör det ändå men att det är "hemligt"? Kom igen, det är precis som Spaincoin, och Turkocoin någon random som har gjort Aurora, och det som händer 25 mars är att den delas ut till vissa lyckligt lottade isländare.

Valutan finns att köpa på exchanges och har gjort länge: https://www.mintpal.com/market/AUR/BTC, https://www.cryptsy.com/markets/view/160 Att det är den 4e största valutan är också sanning med modifikation. De räknar med 50% pre-mine mynten i den market-capen, vilket är en orättvis jämförelse. Speciellt när man inte ens kan köpa de.

Rekommenderar däremot inte att köpa några, när airdropen kommer på tisdag kommer priset rasa. Några snabba köp och sälj går dock att tjäna pengar med, den är helt sjukt volatil.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-19 kl. 11:51.
Citera
2014-03-19, 13:30
Medlem
Citat:

Vad menar du med reglerad handel?

Citat:

Och hur ska en tjänst som Xapo fungera i praktiken? Säg att jag gömmer mina coins, säger att de blev hackade. Ersätter de mig? Fantastiskt isåfall ska jag göra det 10 gånger om. Bullshit. Är man så rädd att bli av med sina pengar, men för lat för att se till att skydda sig själv ska man hålla sig borta från crypto och fortsätta med fiat.

Nu vet jag inte vad Xapo är men det låter som det är någon form av bank för Bitcoin. Jag har väldigt svårt att tro att Bitcoin kan bli väldigt stort utan bank...folk är för dumma/ointresserade av att säkra sina egna plånböcker/pengar. Även om du kan lite så verkar folk bli hackade osv för mycket. Har ingen bra íde hur det ska fungera men är rätt säker att Bitcoin kan inte bli väldigt stort utan bank/någon slags försäkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in