Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
Det jag vill ha en reglering av är handeln med bitcoin. Inte bitcoin som sådan.
Grunden till en stigande bicoinkurs är att folk litar på de exchanges och wallets de tänker sig att använda.
En reglering av exchangesföretagen bidrar till att snabbare sålla ut dom oseriösa.
När vi når dit så kommer svennebanan pengarna och vill vara med.
Och svennebanan pengar är ju något vi gillar.
www.xapo.com har fattar att folk vill vara säkra på att deras bitcoin är i tryggt förvar. Och skulle något hända så träder försäkringen in.
Det är redan olagligt att stjäla, varför behöver vi speciella bitcoin lagar och bitcoin licens? Typ alla wallets är open-source, mer pålitligt än så blir det inte. Oseriösa exchanges går i konkurs, seriösa får deras kunder, precis som en fri marknad ska fungera. Bailouts och "too big to fail" taktiken har kört ekonomin i botten flera gånger, dags att vi testar något nytt. Där även banker kan gå i konkurs även om det drabbar kunderna.
Du vill tillexempel ha licens på bitcoinhandel. Varför ska inte alla ha möjligheten att acceptera det i sin verksamhet? Hör du hur dumt det låter, det är som att stänga ute folk från att ta emot kronor. Vem ger ut licensen och baserat på vilka kriterier? Ser du hur enkelt det kan bli korrupt precis som bankerna är idag?
Jag vill inte ha investerare som inte förstår sig på tekniken om de bara är ute efter pengarna. Jag har förespråkat cryptos sen tidigt 2011, och blivit kallad allt möjligt. Det var bara låtsas pengar, det är bubbla möh möh möh, whatever. Vissa säger idag att de borde lyssnat, andra vill inte ens prata om det. Och jag kan lova dig en sak, jag ser hellre att priset droppar till 10$ per mynt igen än att de människorna ska sabba teknik de inte förstår fördelarna med.
Och hur ska en tjänst som Xapo fungera i praktiken? Säg att jag gömmer mina coins, säger att de blev hackade. Ersätter de mig? Fantastiskt isåfall ska jag göra det 10 gånger om. Bullshit. Är man så rädd att bli av med sina pengar, men för lat för att se till att skydda sig själv ska man hålla sig borta från crypto och fortsätta med fiat.