2014-03-18, 18:07
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Kalla mig efterbliven nu men tänkte nu köpa genom fybse.se och tänker köpa 0.4 BTC för cirka 1500 kr men sidan säger bara ''Otillräckligt kapital för att placera Köp Order'' när jag försöker handla. Så vad tusan gör jag för fel?

Är ju första gången jag köper BTC för egen hand så lite jävla vilsen är man ju för tillfället!
Citera
2014-03-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Swedbank/Handelsbanken/Nordea har alla haft downtime på sina internetsidor. Var är skillnaden? Alla webbsidor har oundvikligen downtime pga problem. T.o.m Gmail, Twitter, Facebook...
Japp, och jag missar inte en chans att pissa på bankerna. Cash is king (vilket är poängen med mitt inlägg). Skillnaden är att fiatvalutor är skyddade från förlust om du inte klantar dig själv, det är inte cryptos, vilket är en stor anledning att ta ansvar för sina pengar själv. Och även om bankens sida är nere kan du oftast använda VISA kortet. En banköverföring är också extremt långsam, så även om den är nere för stunden hade du ändå inte kunnat skicka pengarna direkt (utanför banken).

Det går inte att jämföra som du gör. Bara när det kommer till cash, och försök hindra mig att spendera de när banken är nere.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-18 kl. 18:11.
Citera
2014-03-18, 18:09
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrowlingMachines
Kalla mig efterbliven nu men tänkte nu köpa genom fybse.se och tänker köpa 0.4 BTC för cirka 1500 kr men sidan säger bara ''Otillräckligt kapital för att placera Köp Order'' när jag försöker handla. Så vad tusan gör jag för fel?

Är ju första gången jag köper BTC för egen hand så lite jävla vilsen är man ju för tillfället!

Dom kanske har avgifter du inte räknar med? Testa att trixa med decimalerna?
Citera
2014-03-18, 18:11
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Dom kanske har avgifter du inte räknar med? Testa att trixa med decimalerna?

Dom tar en 0,8% avgift enligt sidan.

Trixa genom att sätta mera noller efter 0.4?

EDIT: Testade det men får samma meddelande varje gång.

Nån annan sida som är inte lika efterbliven som fybse?
Senast redigerad av GrowlingMachines 2014-03-18 kl. 18:16.
Citera
2014-03-18, 18:18
Medlem
Citat:
Dom tar en 0,8% avgift enligt sidan.

Trixa genom att sätta mera noller efter 0.4?

EDIT: Testade det men får samma meddelande varje gång.

Nån annan sida som är inte lika efterbliven som fybse?
Åsna, 0.4 är samma som 0.40... Sätt hur många nollor du vill summan blir den samma. Ta en bild på köpsidan så jag får se hur det ser ut. Glöm inte kladda över allt som kan identifiera dig i paint om det finns sånt.
Citera
2014-03-18, 18:23
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Åsna, 0.4 är samma som 0.40... Sätt hur många nollor du vill summan blir den samma. Ta en bild på köpsidan så jag får se hur det ser ut. Glöm inte kladda över allt som kan identifiera dig i paint om det finns sånt.

Nej, 0.4 är inte samma som 0.40. Betänk att t ex 0.44 avrundas till 0.4.
Citera
2014-03-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nej, 0.4 är inte samma som 0.40. Betänk att t ex 0.44 avrundas till 0.4.
Spelar ingen roll. 0.4 = 0.40 fortfarande. Har han ändrat sin 0.4 till något annat än 0.4 när han lägger till en 0'a och det blir 0.40? Nej. Säg till om jag ska rita en bild.
Citera
2014-03-18, 18:35
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Citat:

Alla är nybörjare nångång...

Här är vad det ser ut: https://anonfiles.com/file/aaefb7a2bec73673e8a4df04118836ed

På sidan så tar dom 3950 kr för en BTC så jag beställer istället 0.25 BTC för 987.50kr om man delar 3950 med 4 = 0.25. (Blir simplast så för mig)

Det som jag funderar mest är den svarta texten nedanför. Säkert har jag klantat till det på nåt jäkla sätt. Det är från fybse.se jag är inne på.
Citera
2014-03-18, 18:37
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Finns ingen anledning att vara otrevlig.

GrowlingMachines:
För att kunna handla på FYBSE måste du först sätta in pengar. Du går in på "Insättning" och där finns ett bankgironummer och din "FYB-kod", den kopierar du till meddelandefältet i din internetbank så att den kommer med i överföringen. Efter ett par dagar dyker dina pengar upp på ditt konto.

När du fått in pengar går du till "handla" och skriv in 0.4 efter qty. Sedan skriver du in numret som redan tidigare står angivet i rutan över den gröna rutan där det står Köp BTC (det är numret för vad en hel Bitcoin skulle kosta).

EDIT: Om du skriver in 900 kronor kommer din order att verkställas först när priset för en Bitcoin är nere på 900 kronor, dvs aldrig.
Citera
2014-03-18, 18:41
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Finns ingen anledning att vara otrevlig.

GrowlingMachines:
För att kunna handla på FYBSE måste du först sätta in pengar. Du går in på "Insättning" och där finns ett bankgironummer och din "FYB-kod", den kopierar du till meddelandefältet i din internetbank så att den kommer med i överföringen. Efter ett par dagar dyker dina pengar upp på ditt konto.

När du fått in pengar går du till "handla" och skriv in 0.4 efter qty. Sedan skriver du in numret som redan tidigare står angivet i rutan över den gröna rutan där det står Köp BTC (det är numret för vad en hel Bitcoin skulle kosta).

EDIT: Om du skriver in 900 kronor kommer din order att verkställas först när priset för en Bitcoin är nere på 900 kronor, dvs aldrig.

Okej då var det jag som klantat till mig, Allt detta slit och tjorv bara för att köpa lite roligheter. Det var bättre förr!

Stort tack kära du!

Citat:
Jo men matte gick du väl i högstadiet, sidan var krånglig inte det jag klagade på. Den borde sköta sånt av sig själv. Hursomhelst jag får det till: (3882 * 0.25) * 1.008 (0.8% avgift var det va?) = 978.264 I kostnad.

Felet du gör är att du sätter priset per BTC till 980~, kostnaden för köpet ser du där nere. Låt priset stå kvar som det är. Du försöker köpa för 987.5 per coin.

Som sagt, jag är helt ny när det gäller sånt här. Fick en bra förklaring av benjaminjuhlin!

Tack för hjälpen i alla fall!
Senast redigerad av GrowlingMachines 2014-03-18 kl. 18:47.
Citera
2014-03-18, 18:45
Medlem
Citat:
Alla är nybörjare nångång...

Här är vad det ser ut: https://anonfiles.com/file/aaefb7a2bec73673e8a4df04118836ed

På sidan så tar dom 3950 kr för en BTC så jag beställer istället 0.25 BTC för 987.50kr om man delar 3950 med 4 = 0.25. (Blir simplast så för mig)

Det som jag funderar mest är den svarta texten nedanför. Säkert har jag klantat till det på nåt jäkla sätt. Det är från fybse.se jag är inne på.
Jo men matte gick du väl i högstadiet, sidan var krånglig inte det jag klagade på (och tonen på internet är svår, menade inget illa). Hursomhelst jag får det till: (3882 * 0.25) * 1.008 (0.8% avgift var det va?) = 978.264 I kostnad.

Felet du gör är att du sätter priset per BTC till 980~, kostnaden för köpet ser du där nere. Låt priset stå kvar som det är. Du försöker köpa för 987.5 per coin (bra idé att ha pengar där också, men det kunde inte veta hade varit skönt att kunna köpa med VISA direkt).
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-18 kl. 18:49.
Citera
2014-03-18, 19:27
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Stora nyheter! 400 Bitcoinautomater kommer att aktiveras i Dubai inom två veckor!!
https://twitter.com/uniqbiun/status/445891638359887873/photo/1

Som någon skrev ovan så är det helt möjligt. Välkommen till klubben!

Ja, du kanske har rätt. Men jag gillar upplägget med Blockchain ändå, känns smidigt på något sätt.

Mkt intressant info Benjy. Massivt med 400 maskiner. Vet du något mer? Vilka står bakom detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in