Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Sjysst rumsuppdelare. Dom kallar lägenheten för en "välplanerad minitvåa", men jag ser bara ett enda rum, dock med en glasvägg som avskiljare. När man öppnar ytterdörren har man utsikt över exakt hela lägenheten. Och det är smakfullt och snyggt gjort, men tre miljoner för en fucking jävla etta?
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-ostermalm-stockholms-kommun-styrmansgatan-55,-3-tr-o,g-6048559
För övrigt får jag en ganska sjysst arbetarklasskänsla av trapphuset och gården. Man kanske inte kan tro det nu, men över hälften av alla husen på Östermalm byggdes för arbetarklassen en gång i tiden. Det var först runt sekelskiftet det började bli ett överklassreservat.
Ja det var dyrt, fint men löjligt dyrt. Ytterkläderna hänger man utanför lägenheten! Finns ett förråd för skor och kläder utanför dörren och vad jag kan se är det ett nyckelhål på dörren så jag antar man låser in sina kläder.
Jag kan inte ens se någon pytteliten klädkrok innanför dörren, och glasväggen då...den uppfyller inget som helst syfte utom just "känslan av lyx" och gör att man måste gå runt i fel riktning för att gå till toan. Det känns stylat hela lägenheten. Stolarna på balkongen undrar jag om de verkligen är gjorda för utomhusbruk, och de ryms ju knappast i lägenheten när man inte har dem på balkongen.
Spekulationsrustat?