2014-03-18, 19:54
  #7861
Medlem
CarolynHaxs avatar
Nu något helt annat! Bara att njuta! Det huset vill jag ha, mest för trädgårdens skull, men det var fint inuti också. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-skondal-stockholms-kommun-katalanvagen-1-6055076
Citera
2014-03-18, 20:04
  #7862
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Nu något helt annat! Bara att njuta! Det huset vill jag ha, mest för trädgårdens skull, men det var fint inuti också. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-skondal-stockholms-kommun-katalanvagen-1-6055076
Vägrar att klippa gräs? Det gillar väl ingen men jag tycker man saknar matta om det inte finns något alls. Naturtomt funkar bra för min del men inte plattor eller grus över hela marken.
Citera
2014-03-18, 20:29
  #7863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Nu något helt annat! Bara att njuta! Det huset vill jag ha, mest för trädgårdens skull, men det var fint inuti också. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-skondal-stockholms-kommun-katalanvagen-1-6055076


Åh, så härligt! Det gjode jättemycket att ha glasdörrar längst bort i ett avlångt kök. Det borde verkligen fler ha och anlägga en uteplats precis utanför.
Citera
2014-03-18, 20:39
  #7864
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/boras/sparsor/sparsor/vinkelvagen-5/29089#bildlista

Måste säga att jag är förvånad över enkelsängen i det där sovrummet med tanke på alla speglarna, finns ju bara en anledning till att man väljer att inreda så

Fogkanten runt öppna spisen ser lite illa ut tycker jag men i övrigt så tror jag att jag gillar det, många små fina detaljer här och var. I vanlig ordning känns det dock för stort.
Love the door
http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/29089/medium/635303933480000000/46jjdg0gjbn585mr.jpg
Citera
2014-03-18, 21:10
  #7865
Medlem
NorthSNKRs avatar
Christian Najjar levererar en härlig beskrivning av denna åretrunt-stuga på Dalarö:

"Ordspråket "Döm inte boken efter omslaget" har sällan varit mer passande. Detta kan måhända uppfattas som en Fiat från utsidan, men räkna med en lätt begagnad Lamborghini på insidan. Ett riktigt trivsamt och påkostat fritidshus med permanentstandard. Allt ifrån bergvärme till renoverat duschrum, vedeldad bastu på tomten och inbyggt högtalarsystem med kanonljud. Huset är beläget i lantlig miljö där fridens liljor blommar med direkt närhet till bad, men samtidigt på lagom avstånd från innerstan och alla dess faciliteter."

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-dalaro-haninge-kommun-hjortstigen-55-6057557
Citera
2014-03-18, 22:06
  #7866
Medlem
staxs avatar
Trevlig kåk i Karlskrona.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-11rum-hasto-karlskrona-kommun-sagvagen-4-5354041
Om man nu tvunget ska klaga på något så känns köket onödigt litet för ett så pass stort hus.
Citera
2014-03-18, 22:10
  #7867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Nu något helt annat! Bara att njuta! Det huset vill jag ha, mest för trädgårdens skull, men det var fint inuti också. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-skondal-stockholms-kommun-katalanvagen-1-6055076
Samlingen med väggur var rolig, placerade huller om buller och delvis över fönstret. Inget jag kanske skulle göra själv delvis över ett fönster, men annars är det en kul ide´
Citera
2014-03-18, 22:59
  #7868
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag har för mig att jag har sett den där ute tidigare. Och jag tror jag har sett samtliga lägenheter i det där huset ute tidigare. Det är väl nån fastighetsspekulant som tror att dom ska kunna göra en rövare och håva in den riktigt stora storkovan på det där. Grymt överprissatt, och därmed svårsålt. There's a sucker born every minute, osv...
Ser ut som om något liknande eventuellt är på gång på granntomten. Brf som köper.

http://www.booli.se/bostad/sald/villa/ringvagen+9/7775094
http://www.booli.se/bostad/sald/villa/ringvagen+9/7775094/karta
Citera
2014-03-19, 00:00
  #7869
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Love the door
http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/29089/medium/635303933480000000/46jjdg0gjbn585mr.jpg
Va i.... är de för nån djävla timellare som varit och härjat ser totalt livsfarligt ut när man ska genom dörren, tänk dig på natten o sömndrucken och SMACK sitter du med nyllet i golvet
Citera
2014-03-19, 00:50
  #7870
Medlem
Skidaddles avatar
Sjysst rumsuppdelare. Dom kallar lägenheten för en "välplanerad minitvåa", men jag ser bara ett enda rum, dock med en glasvägg som avskiljare. När man öppnar ytterdörren har man utsikt över exakt hela lägenheten. Och det är smakfullt och snyggt gjort, men tre miljoner för en fucking jävla etta?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-ostermalm-stockholms-kommun-styrmansgatan-55,-3-tr-o,g-6048559

För övrigt får jag en ganska sjysst arbetarklasskänsla av trapphuset och gården. Man kanske inte kan tro det nu, men över hälften av alla husen på Östermalm byggdes för arbetarklassen en gång i tiden. Det var först runt sekelskiftet det började bli ett överklassreservat.
Citera
2014-03-19, 00:55
  #7871
Medlem
Skidaddles avatar
Och en av dom bättre loftsängslösningarna jag har sett. Här talar vi rymd! Gamla skollokaler kan bli riktigt bra lägenheter. Två miljoner i Sumpan.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-sundbyberg-,-centralt-sundbybergs-kommun-skolgatan-9,-van-4-6045493
Citera
2014-03-19, 01:04
  #7872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Sjysst rumsuppdelare. Dom kallar lägenheten för en "välplanerad minitvåa", men jag ser bara ett enda rum, dock med en glasvägg som avskiljare. När man öppnar ytterdörren har man utsikt över exakt hela lägenheten. Och det är smakfullt och snyggt gjort, men tre miljoner för en fucking jävla etta?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-ostermalm-stockholms-kommun-styrmansgatan-55,-3-tr-o,g-6048559

För övrigt får jag en ganska sjysst arbetarklasskänsla av trapphuset och gården. Man kanske inte kan tro det nu, men över hälften av alla husen på Östermalm byggdes för arbetarklassen en gång i tiden. Det var först runt sekelskiftet det började bli ett överklassreservat.

Ja det var dyrt, fint men löjligt dyrt. Ytterkläderna hänger man utanför lägenheten! Finns ett förråd för skor och kläder utanför dörren och vad jag kan se är det ett nyckelhål på dörren så jag antar man låser in sina kläder.

Jag kan inte ens se någon pytteliten klädkrok innanför dörren, och glasväggen då...den uppfyller inget som helst syfte utom just "känslan av lyx" och gör att man måste gå runt i fel riktning för att gå till toan. Det känns stylat hela lägenheten. Stolarna på balkongen undrar jag om de verkligen är gjorda för utomhusbruk, och de ryms ju knappast i lägenheten när man inte har dem på balkongen.
Spekulationsrustat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in