Citat:
Ja, det där golvet ser inte bra ut, när jag kollare närmare. "Mörklaserade furutiljor"? Jag antar att golvet är av massivt trä. Men det är märkliga springor. Det ser ut som om plankorna har slagit sig och blivit U-formade. Och det ser ut som om dom har krympt när dom har torkat, vilket ger ganska breda skarvar. Jag undrar vad som har hänt? Vattenläcka, eller liknande kanske. Eller så är det bara dåligt gjort. Dåligt fastsatta på underlaget, vilket har gjort att plankorna har rört på sig när dom har krympt. Den där stora springan ser ut att vara ifylld med en svart silikonfog. Men det är svårt att veta, jag har faktiskt ingen aning. Men det ser inte bra ut.
Citat:
Det andra blev jag nyfiken på. Vad finns i den lilla byrålådan i fönster-nischen som man måste ha stege för att komma åt? Varför bygger man överhuvudtaget på det viset med fönster som blir omöjliga att putsa som i detta fallet
Många ? blev det.
Många ? blev det.
Byrålådan är nog tom, den står nog bara där för syns skull. Det blir ju en liten hylla, eftersom takkupan går ut över taket till entrén, verandan under är ju inbyggd under taket. Och den där typen av väldigt smala takkupor tillhör ju New England-stilen. Trångt, smalt, och opraktiskt. Och med enbart fönster i ena änden istället för runt om för att släppa in ljus. Det tillhör ju den puttinuttiga stilen, men det är fullkomligt artfrämmande i Sverige.